arkeologitjejen skrev 2010-05-26 11:07:12 följande:
Hej hej!Skönt att höra att det gått bra för er Lana och Noemi med försäkringskassan. Jo, jag har skrivit ett långt brev, säkert överdrivet långt, med all information om hur förra graviditeten var, samt att jag haft fem missfall varav fyra på raken och om det är nu. Jobbar på kontor så det är därför jag oroar mig, men jag hoppas att det inte ska vara några problem. Hur mår ni andra idag då? Har någon fått prova adalat istället för bricanyl? Jag fick det utskrivet när Linnea var på G att födas för tidigt och igår när det var riktigt illa med SD så tog jag faktiskt en tablett istället för att åka in då det var jättekö på gynakuten (de har praktiskt nog kötid på sin hemsida i realtid) och tänkte avvakta tills jag ska till doktorn imorgon. Fick sova iallafall och det känns lite bättre idag. Ser att ni har en lista på när folk är beräknade. Som ni ser har jag sista september som BF, men jag tror det blir tidigare i vilket fall för vi blev rätt ordentligt framflyttade på ultraljudet och det stämmer inte med när vi faktiskt gjorde bebisen. Så vi får väl se.
Hej arkeologitjejen och välkommen till tråden.
Jag tror inte alls att du behöver oroa dig för sjukskrivningen trots att du har kontorsarbete. Jag själv har kontorsarbete och blev sjukskriven från v21 på 50% och det var inga som helst frågetecken från FK om detta, snarare undrade de om jag inte borde vara 100% sjukskriven.
Jag hade en ngt komplicerad förra graviditet med vattenavgång i 29+6 och födde sonen i 32+5, men jag skrev inget brev till FK utan på mitt läkarintyg stod det bara:
Prematura sammandragningar och ngt om risk för förtidig födelse pga tidigare graviditet. 2 rader som inte var specieltt detaljerad. Hoppas det löser sig för dig med sjukskrivningen.
För min del är det relativt lugnt i magen sedan måndagen. SD som försvinner vid bricanyl och molvärk som nästan försvinner av panodil vilket är skönt. Dock har slemproppen gått så det är väl på gång på något sätt skulle jag tro. Jobbar min sista dag på fredag vilket skulle vara skönt att hinna avverka och säga hej då ordentligt denna gång och så skulle det vara skönt att gå några dagar till innan bebisen kommer, allt för att få åka hem så fort som möjligt efter förlossningen. Men det är ju inte jag som bestämmer detta
Hoppas ni alla har en bra dag och att din bebis snart kommer Puh84. Välkomna alla nya till tråden också förresten.