Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Vi som har prematura sammandragningar

hej fick denna trådlänk av pilea. tänkte göra er sällskap i brist påannat väntar mitt 7:de barn med bf 10maj ligger just nu inlagd o har gjort i 9dagar sängläge med undantag för toabesök detta är helt nytt för mig då jag aldrig blivit inlagd när jag väntat nån av dom andra sådet är tufft o jobbigt att vara ifrån sin familj när jag åkte in med ont o sd såtrodde jag väl aldrig att det skulle vara såpass allvarligt utan tänkte att ja det blir väl ctg o ev bricanyl o sen åka hem men ack såfel jag hade o allt gick så fort,kom in fick ligga med ctg hade sd/värkar med 2 min mellanrum o ont i hela nedre delen av magen man gjorde sen vag ul o även vanligt ul, kände påtappen,tog urinprov,gbsprov,infektionsprov o gu vet vad. fick veta att tappen var endast 18 mm öppen 1-2 cm olivmodermunnen mjuk,in påett rum ofådroppnål sådom kunde ge mig först bricanyl o sen nått annat dropp tractonåntin därefter kom dom in o sa att om ca en timme kommer en ambulans för du ska vidare till ett sjukhus som har mer resurser för barn som föds så pass tidigt som v 28 snacka om att bli helt chockad man fattade inte vad som hände alls ju o ja nu ligger jag här i en sjukhussäng o längtar hem

• 7 michelingodingar

ska tillägga att dom lyckades stoppa det men efter ett par dag utan värkstoppande såkom sd o dåsattes jag in påbricanyl tre ggr om dygnet som håller det nått onått lungt iaf

• 7 michelingodingar

hej skrev lite i tråden förra veckan, har fått komma hem nu o igår var vi in på en ny bedömning o nu är tappen tillbaka, var ju 10 mm men nu är den mellan 37-42 mm o det är stängt igen men går fortf på bricanyl o vila som gäller men får upp o gå lite iaf. är u inne i v 30+3, trots bricanyl så har jag en del sd o dom är mer kännbara än för några dagar sen!!

vågra man hoppas på o få gå några veckor till.......

an g pilea så vet jag hur läget är från en annan tråd kan länka in det som står där o hoppas pilea inte har nått emot det

• 7 michelingodingar

detta var vad som skrevs igår kväll
    hon har fått Bricanyl och lungmognadsspruta. Hon är inte öppen än, men värkarna har satt igång.

o detta är vad som vi fick veta nu på fm:

09:19 : "kvar på förlossn, finns inga lediga platser på antenatal! Öppen 3cm, men vidgas/ öppnas innifrån vid sammandragn. väntar på mer besked!"

09:42 : "Har fått mer bricanyl o får stanna på förlossn tills plats blir ledig. Ska få sista lungmognadssptrutan också under dagen."

• 7 michelingodingar
    uppdatering från pilea

10.58 så skriver hon: snart blir det bebbe, får antibiotikadropp och sen ska de ta hål på hinnorna,öppen 3 cm sist de kollade!!
  • 7 michelingodingar

sms:ade med pilea förut och dom skulle ge sig ut på en promenad o sen skulle dom ta hål på hinnorna, hon hade då värkar med 5-7 min mellanrum.
    vid personalskiftet så hade dom inte alls velat ta hål på hinnorna men så hade dom sett på kurvorna o ändrat sig!!

• 7 michelingodingar

pilea fick en grabb kl 19.59 2620 gr och 47 cm lång

Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar