Vi som har prematura sammandragningar
hej fick denna trådlänk av pilea. tänkte göra er sällskap i brist påannat väntar mitt 7:de barn med bf 10maj ligger just nu inlagd o har gjort i 9dagar sängläge med undantag för toabesök detta är helt nytt för mig då jag aldrig blivit inlagd när jag väntat nån av dom andra sådet är tufft o jobbigt att vara ifrån sin familj när jag åkte in med ont o sd såtrodde jag väl aldrig att det skulle vara såpass allvarligt utan tänkte att ja det blir väl ctg o ev bricanyl o sen åka hem men ack såfel jag hade o allt gick så fort,kom in fick ligga med ctg hade sd/värkar med 2 min mellanrum o ont i hela nedre delen av magen man gjorde sen vag ul o även vanligt ul, kände påtappen,tog urinprov,gbsprov,infektionsprov o gu vet vad. fick veta att tappen var endast 18 mm öppen 1-2 cm olivmodermunnen mjuk,in påett rum ofådroppnål sådom kunde ge mig först bricanyl o sen nått annat dropp tractonåntin därefter kom dom in o sa att om ca en timme kommer en ambulans för du ska vidare till ett sjukhus som har mer resurser för barn som föds så pass tidigt som v 28 snacka om att bli helt chockad man fattade inte vad som hände alls ju o ja nu ligger jag här i en sjukhussäng o längtar hem