Inlägg från: WPmamman |Visa alla inlägg
  • WPmamman

Vi som har prematura sammandragningar

Hej
    tänkte bara kolla med er som verkar ha lite mer erfarenhet.
    Mitt första barn var på väg ut i vecka 30. Fick då bricanykdropp och kortison. Förlossningen stoppades upp, jag var öppen 4 cm och låg till sängs fram till vecka 36 då hon kom.
    Väntar nu mitt andra barn. Fått exakt likadana sammadragningar igen vid samma tid, blodiga flytningar. Får nu höra av antenatal att jag inte ska oroa mig och behöver inte komma in och kolla då min dotter( som fyller 6) inte kom då förlossningen stoppades upp medecinskt utan stannade kvar till vecka 36.
    Att jag fick bricanykdropp och låg till sängs har inget med saken att göra för hon skulle inte ha kommit endå enligt dom(???)
    Känner mig så orolig då de vägrar ta in mig ochj kolla. Känner igen allt från förra gången förutom att det är mer smärtsamma, starka och intensiva sammandragningar..
    Fått dessa nu med 10-15 minuters mellanrum och de håller på i 3-5 minuter sen 9 imorse

Någon som bara kan ge mig råd ???Är i vecka 26 nu.

• WPmamman
    aprilfamilj skrev 2010-03-02 14:05:07 följande:
    Alltså har du pratat med förlossningen?
    Om du menar mig.
    Pratat med förlossningen, de hänvisar till antenatal och de tycker att jag inte ska göra något med hjänvisning till tidigare barnet jag fick för 6 år sedan.

Vad hade ni gjort??? Känner mig så trött och kraftlös ,,,
  • WPmamman
    elaisa skrev 2010-03-02 14:12:32 följande:
    WPmamman, låter ju jättekonstigt! Varför sätter de då in bricanyl om man kommer in med sd? Ring förlossningen istället. Är du sjukskriven?
    Studerar så jag är inte sjukskriven.
    Då förlossningen bara hänvisar mig till antenatal nu under dagtid, ska jag åka in ändå eller vänta till ikväll då det inte går att hänvisa mig vidare???
  • WPmamman
    elaisa skrev 2010-03-02 14:25:35 följande:
    WPmamman, jag skulle åka in nu, du skriver ju också att du har blodiga flytningar så jag tror inte de kan inte neka dig en undersökning. Lycka till!
    Ska göra det har vi bestämt här. Gubben rastar av hundarna så de ska klara sig en stund bara...
    Tack för råden, blir lite förvirrad när man känner så här och får oklart bemötande, det var bättre när jag väntade min dotter känns det som...
Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar