Inlägg från: annypanny |Visa alla inlägg
  • annypanny

Vi som har prematura sammandragningar

Varit inne nu med värkar 2 ggr o fått Bric. spruta o order om vila, de vill sjukskriva mig men jag vet inte om jag pallar av att gå hemma när det är så länge kvar? Har stor press på jobbet nu också med omstruktureringar och förändringar, och jag sitter ju ner hela dagarna?
    (Iofs bara liggläge som lugnar magen när det väl drar igång...) Och hur många gånger kan man lita på att sprutan stoppar upp värkarna? Är i v 26 nu...

Hur har ni andra gjort o hur har det funkat med F-kassan?

:)

• annypanny

Oj ja har du dessutom haft det tidigare så är det ju inget snack!
    Jag har gått över med båda mina tjejer o sen blivit igångsatt så jag är ju lite ny på det här... :P

Kanske är en kille med spring i benen denna gången helt enkelt? :)

Ja jag måste ta mig en funderare. 50% kanske?

• annypanny
    LillLaine skrev 2010-02-22 14:49:48 följande:
    Be om bricanyl tabletter istället så kan du ta dom när du känner att det börjar spänna..de fick jag iaf.. funkade super bra:D
    Ja jag fick såna utskrivna nu så jag ska prova med spänning :) När jag fått sprutorna så blir jag alldeles hög o skakis o dampig, så har de hälften av den effekten kommer jag ändå inte kunna jobba den intensivaste timmen av den effekten.... jag kunde inte säga en grej rätt efter sprutorna :D haha?!

Men jag ska prova, allt för att liten håller sig därinne nu minst tio v till ;)
    Tack
  • annypanny

Ja det blir klart mycket värre när det sparkas mycket, oavsett om jag varit stilla eller rört på mig. Det sa dom tom på förlossningsavd när jag stoppade upp värkarna, att det var mycket troligt därför!

Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar