linelus04 skrev 2010-01-16 14:04:53 följande:
Hej igen Usch ja så jobbigt med sängläge fler än vad man tror som har det . Jag är glad så länge jag slipper ligga på sjukhuset . För några veckor lär det bli i alla fall. Tiden går ju så sakta . Har stora problem i dag så ont när jag kissar och som ett stort tryck när man rör på sig. Måste vara lättare urinvägsinfektion kan ju inte vara så något annat. Lite bättre med sammandragningarna i dag . Ca 1 varje timme . Har inte varit inne och mätt tappen på 2 veckor . Då jag gjorde det var den helt ok. Vet inte hur fort det kan ändras ? Kram på er
Du skriver att du har ont när du kissar! Vart gör det ont då?
Jag har nämligen problem med njurarna nu som gravid, livmoden trycker på urinledarna så att det blir "stas" upp i njurarna. Det gör svinont när jag kissar emellanåt, får sammandragningar när jag tömt blåsan. Det onda sitter ibland högt upp i ryggen i njurtrakten, ibland i höger sida o fram långt ner i magen.
Har varit inne 2 ggr på förlossningen när det gjort så där fruktansvärt ont så man håller på att dö o då värken suttit i flera timmar. Har då fått voltaren-spruta så värken släppt. Men oftast har jag lite mildare ont, att det liksom kommer o går.
Tänkte om det kunde vara samma!