Vi som har prematura sammandragningar
Hejhej!
Hejhej!
Linelus, på sjukhuset gör de regelbundna ctg-övervakningar så att de ser att bebisen mår bra, sen håller de koll på dig, att du vilar och ligger jättestill, passar upp dig vid sängen med mat, dricka och fika. Det är rätt skönt, fast långtråkigt. Se till att ha böcker, korsordstidningar, nagelfil (själv hade jag med mig ett helt manikyrset, fast utan nagellack. har aldrig haft så fina naglar som efter sjukhusvistelsen ), handarbete eller annat du kan fördriva tiden med.
Har en liten fråga till er:
Även jag är riktigt tacksam över att ha soffläge hemma och inte på sjukhus. Min sambo har tagit ledigt den här veckan och går hemma och pysslar om mig, svärmor kommer nästa vecka och håller mig sällskap och jag har en hel del studentkompisar och andra dagslediga som gärna kommer och fikar bort en stund på dagarna eller lagar lunch åt mig
Det gick jättebra hos barnmorskan, alla värden var kanoners och jag behöver bara äta brivanyltabletter i två veckor till, lite drygt, sen är det fritt fram för bebisen att komma! Är då i v 35+0. Nu har den dessutom lagt sig med huvudet neråt, så då är det fritt fram
Jag hejar på er tjejer, och särskilt ni som är inlagda! Jag kan ju snart inte räkna in mig i denna gruppen längre, v 35 + 0 närmar sig med stormsteg. Bara två veckor kvar idag
Här är allt fint, men som du säger, det är segt och lite deppigt att inte få göra något. Jag har numera nedräkning till v 35+0 då jag slipper ta bricanyltabletter längre. Jag får fruktansvärda biverkningar med rejäl hjärtklappning, hög puls och migrän som vägrar ge med sig.
soder76: Märkligt, både när jag låg inne på Lunds Lasarett i julas och här i Linköping (jag hälsade på hos mina föräldrar när värkarna startade, därav Lundabesöket) har jag fått höra att v 35+0 är den "magiska gränsen".
Ja, det ska nog gå fint det här. Redan när jag var inlagd fick jag veta att efter v 28 (eller vad det nu var) klarade sig 9 av 10 bebisar så jag har levt med gott hopp hela tiden
Gersemi, tack för svar! Jo, jag misstänker att det är ganska vanligt att få samma komplikationer nästa graviditet. Men då kan man vara lite mer förberedd i alla fall.