Inlägg från: vitvåonågratill |Visa alla inlägg
  • vitvåonågratill

Fika för oss i gbg. april, maj, juni 2010

Nästa vecka är det återigen min barnvecka, så jag passar.

• vitvåonågratill
    GravidLycklig skrev 2010-03-17 15:30:59 följande:
    Vi kan ta en sushi en annan dag!
    Ta det gärna när jag kan gå med då!
  • vitvåonågratill
    Cielito skrev 2010-03-18 11:38:23 följande:
    Angående sushi så har jag just upptäckt hur stort begreppet Gravidsushi har blivit
    Alltså...gravidsushi är ju bara en benämning på att man vill ha vegetarisk sushi. Men det är ju ändå sushi! När jag äter sushi äter jag oftast med avokado, omelett, gurka och morot eller räkor...inte ofta den råa fisken (även om det händer). Sushi betyder ju "surt ris" så det är själva riset det hänger på om man ska ha bra sushi...sen kan tillbehören variera massor! Ska man helt säkert ha rå fisk så heter det sashimi (stavningen?)...så har iaf jag lärt mig!
  • vitvåonågratill
    Cielito skrev 2010-03-18 20:14:38 följande:
    Vi två jag brukar få räkstjärtar och lite annan fisk och skaldjur om jag väljer gravidsushi =)
    Ja då är det nog olika beroende på var man köper den...där jag köpt senaste gångerna så är gravidsushi samma som vegetarisk sa han....jag har ju ändå inte varit sugen på rå fisk när jag mått illa så det har inte ens varit ett alternativ för mig iaf...
  • vitvåonågratill
    Vilda Tiger skrev 2010-03-20 12:17:57 följande:
    vitvåJag måste faktiskt få motsäga dig på en punkt: jag tycker det är otroligt viktigt vad man får PÅ riset då man ska ha bra eller inte så bra sushi. Jag äter själv bara vegan-varianter (och jag skulle aldrig kalla bara riset sushi även om just ordet betyder surt ris, för vem äter bara riset liksom. ) och då har jag avocado och tofu på bitarna, och i makin är det ju grönsaker som gäller. Gott är det iaf!
    Vad jag menade är att det som alla tror, att sushi=rå fisk, har fel! Självklart är det viktigt ATT det finns nåt på riset men det är inte självklart att det är rå fisk, och även ris med avocade är en bit sushi! Är du med hur jag menade?
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2010-03-25 11:52:57 följande:
    Kan vi inte försöka ses någon kväll snart igen?
    Vore trevligt så man kan vara med eventuellt...
  • vitvåonågratill

Jag skulle eventuellt kunna på tisdag vid 15-tiden om nu någon vill det istället...ska till BM då nämligen (innan) annars kan ju onsdag funka men då jag drar till öa på torsdag så blir det så mycket körande för min del om jag ska in både tisdag och onsdag och sen dit ut på torsdag....

• vitvåonågratill

Nä men skriv du upp fika på onsdag kväll så får vi se om jag kommer....som sagt, får tänka lite på bensinkostnaderna med, när man är ensam om att betala allt....

• vitvåonågratill

Jag kan ju veckodagar framöver, men helst eftermiddag efter klockan 15.30-16 så sonen hinner sluta skolan och åka med (har ju en man med ständig jour så barnen får åka med på allt)! Nästa vecka kan jag även månadg efter jag tagit ut plastbiten ur örat, eller fredag innan jag åker och sover hos mamma och pappa inför städningen av lght på helgen! Tisdag går fetbort för då ska vi in på smygpremiär på Liseberg med fastanställda + deras familjer. Eller ev. som sagt efter 15.30-16 på onsdag och torsdag! Haha, kan ni få ihop nåt någon av dom tiderna tror ni?

Vill ni träffas tidigare på typ ons-tor så är ni hjärtligt välkomna ut till ön, e jag på hemmaplan så kan jag ju när som helst!

• vitvåonågratill
    Thesso skrev 2010-04-16 11:09:27 följande:
    Kan tyvärr inte dagtid men haka inte upp er på mig.
    Men då kanske vi kan ses på fredag eftermiddag? Typ vid 17.30? Ska ju lämna barnen hos sin pappa kl 17 sen är jag ledig till städningen på lördag! Sover i Gråbo hos mina föräldrar.....
Svar på tråden Fika för oss i gbg. april, maj, juni 2010