Inlägg från: GravidLycklig |Visa alla inlägg
  • GravidLycklig

Fika för oss i gbg. april, maj, juni 2010

Hej hej.

Jag fikar gärna. Har varit inne på er andra tråd i dag men det är väldigt olika hur mycket jag är vid datorn.

Såg att ni inte blev så många på förra träffen. Någon som har lust att fika ganska snart igen?

Vem är jag?

Ska snart flytta med min fästman och vår son Sebastian till Lerum, vi har köpt radhus. Sebastian är drygt 20 månader och jag väntar vårt andra barn 8e juni. Jag är 32 år.

I dag har jag bloggat lite och det har sparkats i magen hela tiden. Det är så himla härligt!!

Men men, som sagt, någon som vill testa att fixa en fikaträff ganska snart?

• GravidLycklig

Hur är det med fika dagtid? Jag kan dagtid måndag till torsdag. Kvällstid tisdag torsdag.

• GravidLycklig

Skånetös, tack för trevlig lunch i dag. Hoppas att besöken på Östra gick bra.

Det skulle vara kul att få ett ansikte till fler av namnen här i tråden. Vad säger ni, ska vi försöka få till en fikaträff?

• GravidLycklig

Nästa vecka onsdag lunch eller fika dagtid?

• GravidLycklig

KUL! Klockan 12.00 blir perfekt! Eftersom det är lunchtid behöver vi ett stort ställe så vi får plats. ;)  Jag vet ett toppensushiställe nära Järntorget men jag förstår om ni inte vill ha det som gravida.

Onsdag 24/3 12.00 Lunch..var?

Mumo
    Skånetös
    elisabethjz
    GravidLycklig
  • GravidLycklig
    Elisabethjz skrev 2010-03-17 13:08:51 följande:
    Båda ställena låter bra!! Steinberger är ju alltid en favorit, bara att man får lite väl mycket sugar rush!!! MEN jag upplever att det kan vara mycket folk där, speciellt om vi ska ses vid 12.00 Sushi är ju KANONGOTT!!!
    Vi kan ta en sushi en annan dag!
  • GravidLycklig

Onsdagslunch 24/3 12.00 på "Steinberger o Nyberg". Ligger nära Fröken Olsson o Centralen.

Mumo
    Skånetös
    elisabethjz
    GravidLycklig

• GravidLycklig
    vitvåonågratill skrev 2010-03-18 13:45:01 följande:
    Alltså...gravidsushi är ju bara en benämning på att man vill ha vegetarisk sushi. Men det är ju ändå sushi! När jag äter sushi äter jag oftast med avokado, omelett, gurka och morot eller räkor...inte ofta den råa fisken (även om det händer). Sushi betyder ju "surt ris" så det är själva riset det hänger på om man ska ha bra sushi...sen kan tillbehören variera massor! Ska man helt säkert ha rå fisk så heter det sashimi (stavningen?)...så har iaf jag lärt mig!
    Det enda som ska undvikas är oseriösa ställen som inte har färsk fisk eller som inte frusit den. Sen är det tonfisk och smörfisk som går bort, allt annat går.
  • GravidLycklig

I vårt café på Östra Larmgatan kan ni förutom dagens lunch även få uppleva vår speciella Sopp- och tårtbuffé för endast 87 kr. på vardagar!
    I alla våra övriga butiker finns sallader,pajer och smörgåsar för avhämtning.

Soppa och dessertbuffé

Vardagar kl 11,00-16,00
    Lördagar kl 11,00-16,00

Lunchmeny v. 12

Östra Larmgatan

Onsdag: Grekisk bönsoppa

• GravidLycklig

Hej!

Tack för trevlig lunch tjejer! =)

Svar på tråden Fika för oss i gbg. april, maj, juni 2010