• Daniella01

Unga mammor - vad heter era barn?

Jag är en ung mamma (18 när dottern föddes, 21 nu) och väntar mitt andra barn.
    Lite nyfiken på vad ni döpt era barn till...någon som vill dela med sig? Tycker dte är så kul med namn.

Min dotter heter Emilia.

• Svar på tråden Unga mammor - vad heter era barn?
  • neos

Jag var 22 när jag fick sonen (är nu 23) och han heter Adrian :)

• Änglatrollet

Visst är det roligt med namn! Fast jag tycker inte att något av dessa namn är konstiga med tanke på att ni var unga när ni fick era juveler. För mig är de vanliga vackra men inte alls konstiga! Däremot är de namn som är konstiga är de som ges till barn som har äldre föräldrar, runt 30+ kan jag tycka. Min dotter heter Pomona och min son heter Edward och jag är just 30+ när jag fick min första. Gunnar, Karl, Arvid, Gösta, Harry, Alva, Gunde, Olle, Ture, Elvira, Gerda, Greta, Nils, Einar, Edith... är konstiga. För mig är vissa mycket vackra, men konstiga.

• Änglatrollet

Härligt med en Adrian, jag ville ha en Adrian men det blev en Edward eftersom det var makens tur att välja namn. Jag valde Pomona. Shiiiit, vad vackert med en Abiola!!! Betyder det namnet något?

• Tappster

Hann fylla 23 när våran Sackarias kom. han är nu snart 8mån

• hallencreutz89

Min heter Mercy Ofelia Adaeze. Mannen valde Mercy efter hans mamma, jag är inte så pigg på det namnet egentligen, jag hejade på Ofelia men hon fick mitt efternamn så han fick välja förnamn. Adaeze betyder prinsessa och där han kommer ifrån så döper man alltid första dottern till det eller Ada som är en förkortning av det

• Becko

20 år och min dotter på 4 månader heter Alva....

• gottmebulle

en månad efter ja fyllt 20 fick ja dottern Angeline och 12 dagar efter jag fyllt 22 fick jag en till dotter med namnet Daniela

Svar på tråden Unga mammor - vad heter era barn?