Inlägg från: Användarnamn är för mesar |Visa alla inlägg
  • Användarnamn är för mesar

Fulaste namnet?

StarkMamma skrev 2010-02-06 10:18:24 följande:
    Då ska jag väl få alla moralkärringar att sätta i halsen då! Min yngste som heter Djohnny! Han var nr 2 med den stavningen i Sverige! Jag har en dotter som heter Robiin! Hon var nr 1 med den stavningen i Sverige men fler har tagit efter nu! Där fick ni något att tugga på!
    Ja det var kanske det fulaste och mest WT-namn jag någonsin läst, och det gör mig inte till en moralkärring.
    Floriano Lutrell skrev 2010-02-06 14:16:12 följande:
    Det enda som får mig att reagera är att du tycks använda dina barns namn som något att försöka provocera folk med. En aning osmakligt.

Djohnny känns som ett namn man ger en son som man önskar en framtid som ungdomsbrottsling i 50-tals anda.

StarkMamma skrev 2010-02-06 16:55:09 följande:
    Djohnny tog jag för ville ha ett namn som fungerar överallt dessutom gillar hag att det uttalas amerikanskt. Han lär inte bli fängelsekund! Robiin just för att det passar henne Inget annat var HON!
    Intressant. Din dotter var så speciell så hon var inte en Robin som alla normala flickor och pojkar med namnet, hon var en Robiiiiin, det var det enda som passade?
    StarkMamma skrev 2010-02-07 09:24:57 följande:
    Nej hon är en Robiin. Uttalas som stenen rubin fast med o istället för u.
    Och är det detta "unika" namn som gör dig till en bättre mamma än alla andra? Eller varför är du årets bästa morsa?
    StarkMamma skrev 2010-02-07 09:42:28 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m50581864.html Detta gör mig till bästa mamman!
    Jag förstår inte. Blir man en bättre mamma för att man är allvarligt sjuk? Ledsen, men jag köper det inte. Jag tycker mest att det är osmakligt att börja sätta sig själv över alla andra, särskilt när man inte vet ett skvatt om vad de har i baggaget och hur deras liv ser ut. Sorry.
    hejpa skrev 2010-02-08 14:10:21 följande:
    ja, fett bra mamma som är lungsjuk men fortsätter röka. tycker snarare synd om dina barn, som har en så egoistisk mamma. och på ett läskigt och sorligt sätt så låter din tråd som en skryt-tråd... tjena, jag är dödssjuk och jag är bäst!
    Mm eller hur...

Jag i min enfald trodde att ett bra föräldraskap berodde på hur man tar hand om sina barn, inte på ens eget hälsotillstånd..
    KalleKn skrev 2010-02-08 22:21:09 följande:
    Röker man är man inte bra, har man en sjukdom som förvärras av rökning till den grad att man kommer trilla dit så har man ju inte gjort sitt yttersta för att ge sina barn en bra start eller är det ett bra sätt att låta barnen bli moderslösa?
    Hey, det är inte jag som påstår att hon är bästa mamman, you're preaching to the choir
Svar på tråden Fulaste namnet?