Inlägg från: southernbelle |Visa alla inlägg
  • southernbelle

Fulaste namnet?

Emeli skrev 2010-01-14 20:54:00 följande:
    Sixten: den som förstår engelska men inte kan svenska måste klia sig i skallen och undra varför just det, och inte seveneleven på en gång Marica betyder fjolla och bög på spanska. Den som beskrivs som malin på franska är listig på ett elakt sätt, slug och spydig. Le Malin (med stor bokstav, dock i maskulinum) är ett namn för djävulen.
    Min son heter Sixten i andra namn och vi bor i USA och det är faktiskt aldrig någon som har höjt på ögonbrynen över att han heter två nr.
    Folk höjer mycket mer ögonbryna för hans första namn, Viggo som dom så kul säger Let's go WEGOO....
  • southernbelle
    onoff skrev 2010-01-16 00:39:58 följande:
    men vadå, vad betyder sixten på ett annat språk??? sexton eller???
    Folk måste ha missat mitt inlägg om Sixten. Antar att folk tänker att det är två nr på engelska. Min son heter Sixten och vi bor i USA och det är aldrig någon som har reflekterat över att det är två nr. Ibland har väl vi tagit upp det och då blir folk förvånade och säger att dom inte tänkt på det så jag tycker inte Sixten är direkt taskigt att döpa sitt barn till. Hade det varit Jerker så hade det varit en annan femma
  • southernbelle
    Emeli skrev 2010-01-16 13:19:35 följande:
    Jag är förvånad att dom är så i England, här i USA så finns det så mycket tokiga namn så folk är ganska öppna mot namn. Ja menar här finns det ju många som frivilligt kallar sina barn Dick
  • southernbelle
    Kimmy skrev 2010-01-17 19:27:35 följande:
    Kim är fint. Speciellt på tjejer! :)
    Fast nu pratar vi ju om vad som är fult
  • southernbelle
    StarkMamma skrev 2010-02-06 10:18:24 följande:
    Då ska jag väl få alla moralkärringar att sätta i halsen då! Min yngste som heter Djohnny! Han var nr 2 med den stavningen i Sverige! Jag har en dotter som heter Robiin! Hon var nr 1 med den stavningen i Sverige men fler har tagit efter nu! Där fick ni något att tugga på!
    Ta absolut inte detta på fel sätt för jag är enbart nyfiken. Varför valde du dom stavningarna till dina barn?
  • southernbelle
    Förälskad skrev 2010-02-06 10:23:55 följande:
    Haha.. Ja du, det är konstigt så det kan bli.. Vissa namn bara bli populärare än andra.. Det går trender i namn precis som i kläder, ta Viggo tex  Jätte vanligt om du frågar mig.
    Jag har en Viggo och vi bor i USA och här får jag alltid stava hans namn och säga det tre gr för att folk skall förstå vad han heter och sen säger dom ändå WeGoo. Önskar nästan att jag valde charles eller nåt sådant till honom istället
  • southernbelle
    M C skrev 2010-02-06 14:35:48 följande:
    Får man fråga lite stilla hur du tänkte då? Vanligtvis när man vill att barnen ska ha ovanliga namn så tar man namn som malva eller ansgar. Jag hoppas du skämtar.
    Malva? heter inte var och varannan unge det? Jag kan nog hålla med om att jag hade tagit Ansgar frmför Djonny, men smaken är ju uppenbarligen olika
  • southernbelle
    M C skrev 2010-02-06 14:58:22 följande:
    Ja, det är ju ett sånt "fängelsenamn", det tänkte jag på med. Jonny, Conny, Ronny, Sonny. Det trodde jag alla visste. De blir ihop med Natalie, Michelle, Felicia eller nåt annat franskt för att skaffa barnen Neo, Liam eller Kevin tillsammans.
    {#lang_emotions_laughing}
  • southernbelle
    StarkMamma skrev 2010-02-06 16:55:09 följande:
    Djohnny tog jag för ville ha ett namn som fungerar överallt dessutom gillar hag att det uttalas amerikanskt. Han lär inte bli fängelsekund! Robiin just för att det passar henne Inget annat var HON!
    Uttalar du det Djohnny eller johnny? Tror du inte det kommer bli jobbigt för honom att alltid bokstavera hans namn? Det är väl inget land som stavar det Djonny? Detta är inget påhopp utan jag är mest nyfiken
  • southernbelle
    StarkMamma skrev 2010-02-06 19:13:09 följande:
    Uttalar det Djohnny precis som amerikanska uttalet. Har den bokstaveringen för att få rätt uttal. Tror inte han får problem att stava namnet.
    Nä vi får väl hoppas att han kan stava sitt eget namn , jag menade mer att han kommer alltid få bokstavera sitt namn när nån annan skall skriva det (vilket jag får göra och jag tycker det är super jobbigt).
    Vart tvungen att fråga min man (som är amerikan och vi bor i USA) hur kan skulle reagera på Djohnny och han vart helt confused (men han kanske inte är den skarpaste kniven i namn lådan heller ). Jag hade nog valt att döpt mitt barn till Johnny och sedan sagt att vi vill att man skall uttala det amerikanskt.
    Vi har en Viggo och det var inte något smart val i USA då han heter Wegoo nu förtiden.
  • southernbelle
    DenNamnbitne skrev 2010-02-17 01:12:22 följande:
    Milo Liam Vanessa Melissa Kelvin Devin Trixie Robin Fatma Samantha Neo Zion Hör inte till de finare namnen tycker jag
    Det där hade kunnat vara min ful lista med. Lägg till Engla och Tindra så är det min...
  • southernbelle
    SandraLindholm skrev 2010-02-22 15:12:15 följande:
    Ja, de är fula namn! Mina heter Filippa och Liam. Vi kände inga och hade inga koplingar till de namnen och så tyckte vi de var fina namn. Haha sett att måna tycker Liam är ett fult namn, tur att vi alla tycker olika 
    Liam, kevin, Tindra, Engla osv verkar vara namn som folk enera hatar eller älskar. Fast det är väl tur att det finns olika smaker
Svar på tråden Fulaste namnet?