• Stinky

Fulaste namnet?

Liam, Kevin, Hugo, Neo, Teo, Nemo

Cassandra, Rut, Maj-Britt, Wilma
    ... jag lär ju komma på fler... 
  • Stinky
    Rosa Helena skrev 2010-01-11 21:20:02 följande:
    Håller med om dessa också . Leon  är också ett..
    Håll i hatten: Zion. 
  • Stinky
    Rosa Helena skrev 2010-01-11 21:54:21 följande:
    Aouch! Jag kontrar raskt med Kian..
    {#lang_emotions_throwup}
    De här då: Colin och Keyla
  • Stinky
    Rosa Helena skrev 2010-01-11 22:16:28 följande:
    Hmm , 2 på en gång!! Hur gör jag nu då? Jo jag slänger iväg två själv så klart.. Ducka, för nu kommer de! Melody och Lexter
    Maj gad! {#lang_emotions_surprised} Under vilken sten hittade du dem? *ryser*
    Jag tycker Vera är riktigt fult, men du bräckte mig med hästlängder med de där två. {#lang_emotions_kiss}
  • Stinky
    gofoten skrev 2010-01-11 23:15:48 följande:
    En undran: Ni som inte gillar "gubb-o-tant"-namn, gillar ni istället mer "moderna" namn som Filippa, Natalie, Kevin osv? Själv gillar jag de äldre namnen men inte namn som Kevin, Melissa, Tindra, Liam m fl.... 
    Natalie är väl inte ett modernt namn? Eller är det bara jag som inte hänger med i svängarna? {#lang_emotions_tongue_out} Min lillasyster har Natalie i mellannamn, och är född på 80-talet.
    För övrigt så gillar jag varken de "moderna" namnen eller gubb- och tantnamnen. 
  • Stinky
    Tyra är ett superfult namn. För övrigt så associerar jag det namnet med brorsans gamla minigris som hette just Tyra.
  • Stinky

Min bror och hans ex döpte sina barn till Cristopher, Philip och Daniel för att de skulle vara "internationella". Min svåger kontrade med att uttala namnen precis som de stavades, vilket lät rätt lustigt... {#lang_emotions_laughing}

• Stinky
    Red76 skrev 2010-01-12 16:41:07 följande:
    Stackars barn
  • Stinky
    Carisma skrev 2010-01-12 20:16:29 följande:
    Novalie är så fruktansvärt fult alltså. Världens WT-varning!!
    *håller med*
  • Stinky
    Snusmumriken01 skrev 2010-01-12 21:41:46 följande:
     Jag avskyr tjejnamn som Felicia, Patricia, Cassandra, Savannah, Melissa, Pamela och andra "amerikanska" namn. Låter som billiga strippor i mina öron...
    Tack för den! Nu fick jag allergiska utslag över hela kroppen.
  • Stinky
    Majskolven skrev 2010-01-14 10:45:19 följande:
    Hahaha, det kanske jag som är helt urbota dum nu men hur i hela friden skulle ett namn kunna påverka i vilken riktning barnet kommer att gå som äldre, dvs beblanda sig med kriminella gäng osv..Det var någon här som nämnde Kevin (även en kollega har förmodligen läst samma artikel) som ett typiskt kriminellt namn å valt från en lägre samhällsklassfamilj???Öhh, ja jag tar åt mig faktiskt då min son heter Kevin, kort å gott utan några krångliga stavelser för att göra det mer unikt.Betyder det då att jag kan ge upp all form av fostran å vägledning för att göra honom till en bra medmänniska, han kommer ändå bli kriminell för att han, den arma stackaren har döpts till Kevin, ack å ve!Kollar man listan på kriminella är jag helt säker på att den är fullduttad av vanliga namn men de fäster sig inte lika lätt på minnet, tyvärr kanske.Dessa namn kom upp på kriminell listan jag hittade på nätet:Jessica, Kent, Simon, Robin, Ulf, Leif, Peter och Mattias.Ett urval från sthlm utan efternamn eftersom det verkar ha mindre betydelse i detta forum.
    Det är sannerligen ingen myt att vissa kategorier av namn hittas oftare i vissa socialgrupper än andra. Liam, Kevin och Cassandra är med större sannolikhet från lägre samhällsklass än ex. Erik, Gustav och Ingrid. Namnen har inget med kriminalitet att göra, men det är bara ett konstaterande att dessa troligtvis kommer att figurera oftare i brottstatistiken än Erik, Gustav och Ingrid.
  • Stinky
    Majskolven skrev 2010-01-14 19:54:21 följande:
    För att de flesta i övre samhällsklassen är så trångsynta och tror att deras barn kommer bli betraktade med status och avund om de heter Erik som nån gammal kung, lr Gustav/Gustaf som oxå är kungligt, lägg därtill ett efternamn som af, von osv så är barnet redan en stjärna:)Skämt-å-sido, Jag tror faktiskt på allvar att det fortfarande är så att Liam, Kevin osv är namn som kanske sticker ut mer än Johan, Fredrik, Lisa osv, därför blir de mer uppmärksammade än "vanliga" namn, även fast jag skulle vilja påstå att Kevin och Liam är vanliga i dagens läge.Och att man skulle hamna oftare på sjukhus för att man heter Britney är ju helt sinnessjukt.Blir Kevin fetare oxå kanske, lr om ens barn heter Angelina så kommer hon skaffa en himla massa barn??Detta är ju löjligt..
    Ingen säger att Kevin från Husby blir fetare än Olof från Djursholm, men däremot är risken större att han blir det. Och jo, det är nog större risk att Angelina som arbetar som lokalvårdare skaffar sig fler barn än Astrid från Lidingö.
  • Stinky
    April Mamma skrev 2010-01-14 19:37:48 följande:
    Hmm..undrar i vilken kategori min son hamnar då..han heter Liam Erik Gustav
    Han blir "bara" en snattare.
  • Stinky
    Majskolven skrev 2010-01-15 08:45:58 följande:
    Skriver Dorothy??
  • Stinky
    Lady Dahmer skrev 2010-01-16 06:54:16 följande:
    Min unge heter Ninja och ingen av mina amerikanska vänner har reagerat annat än positivt. Ninja utalas nämligen inte på samma sätt som engelskans "ninja". Utan mer som det spanska niña. Dessutom är det ett gammalt namn. Jag har mött en gamml tant med det namnet och en tjej i 40årsåldern.
    Blir inte finare för det.
Svar på tråden Fulaste namnet?