Inlägg från: inyourface |Visa alla inlägg
  • inyourface

Fulaste namnet?

Olgard (heter min pappa i andra namn, usch!)
    Tindra
    Engla
    Ebba (heter min brorsdotter tyvärr)
    Hugo (heter min brorsson)
    Olga
    Lena
    Melvin
    Rut
    Anton
    Elias
    Carl
    Love
    Lisette
    Gull-britt (dubbelnamn är oftast fula...)
    Alla namn som har lee i slutet, tex sara-lee

En krigare slåss inte för att hon hatar de som står framför henne, utan för att hon älskar dom som står bakom.
  • inyourface

Malin var populärt när jag föddes tyvärr, alla säger alltid att jag har ett jätte fint namn, men jag gillar det inte... kanske för att där var 4 andra Malin i klassen... blev alltid "malin L, malic C" osv. Skit drygt.

En krigare slåss inte för att hon hatar de som står framför henne, utan för att hon älskar dom som står bakom.
  • inyourface
    Doktorn skrev 2010-01-14 09:31:20 följande:
    Jag förstår att namn som Urban, Ninja och Fanny kan feltolkas. För att inte tala om Dick och Gun. Men jag är för dum för att fatta de stigmatiserande tolkningarna av Sixten, Marcia och Malin.  Kan någon förklara? 
    Jag vill också veta varför mitt namn (malin) räknas till den kategorin! :P
  • inyourface
    Emeli skrev 2010-01-14 20:54:00 följande:
    Sixten: den som förstår engelska men inte kan svenska måste klia sig i skallen och undra varför just det, och inte seveneleven på en gång Marica betyder fjolla och bög på spanska. Den som beskrivs som malin på franska är listig på ett elakt sätt, slug och spydig. Le Malin (med stor bokstav, dock i maskulinum) är ett namn för djävulen.
    NEJ är det sant. :O Japp, då vet jag varför jag gör djävulska saker ibland.
Svar på tråden Fulaste namnet?