Inlägg från: MalloryKnox |Visa alla inlägg
  • MalloryKnox

Fulaste namnet?

Haha fan vad fula namn det finns, märker man i sånna här trådar! Skulle inte döpa mitt barn till t.ex Ragnhild (påminner om ett får), Tore(gubbe!), Loke (nordiska gudanamn är så fula öht), Gun, Tindra (snälla?), Thilda (låter som Milda matfett tycker jag), Greta (kleta!), Vera (rederiet-bitchen) m.fl. Fattar inte varför dom där gamla fula namnen blir populära, jag menar... ELSA, INGRID osv? Fyfan.

• MalloryKnox

TORD-EVERT? HAHAHA! Frank-Helbert var verkligen också fruktansvärt. Men tur att man inte vet någon som faktiskt heter så då.

Jag vet en bekant som ville vara märkvärdig och lite psykadelisk på nåt vis och döpte sin dotter till Tindra Galaxia. Det var faktiskt för mycket och jag skäms nästan lite för mig själv när jag tänker på det.

• MalloryKnox
    gofoten skrev 2010-01-11 23:15:48 följande:
    En undran: Ni som inte gillar "gubb-o-tant"-namn, gillar ni istället mer "moderna" namn som Filippa, Natalie, Kevin osv? Själv gillar jag de äldre namnen men inte namn som Kevin, Melissa, Tindra, Liam m fl.... 
    Melissa, Kevin,Liam och Tindra är väl inte direkt moderna, skulle jag påstå? Eller tja, Liam och Tindra är väl kanske det. Men nej, jag gillar inte Tindra för fem öre, det låter jättelöjligt tycker jag. Påminner om julpynt eller någon psalm! Liam är sött dock.

Det finns ju modernare versioner av gamla namn, som t.ex Nathalia ist. för Nathalie (Gillar verkligen inte Nathalie). Får jag en flicka ska hon heta Nathalia faktiskt, inte för att det är modernt eller så, utan för att jag vill ha det så likt pojknamnet jag valt som möjligt då det är ett släktnamn. 
  • MalloryKnox

Vet många som döper sina stackars flickebarn till ALVA! Det låter ju som SALVA! Vad är det för vackert i Alva, snälla tala om det för mig! Nästan så man vill skaka om föräldern som döper sitt barn till något så fruktansvärt som ALVA (sALVA)

• MalloryKnox

Hulda, Hildur och Hilda är hemskt att döpa någon till må jag säga. Men jag reagerar inte lika hårt om det är någon äldre som heter det, men om någon i dagsläget döper sin unge till nåt av de där tre eller för övrigt NÅT av alla fula namn som nämnts i denna tråden, ja då ryggar jag faktiskt tillbaka lite och undrar vafanken dom tänkt med.

Har en bekant som fick barn i augusti, och hon döpte sin son till... Ja, håll i er verkligen:

LEMMY!!

Tänk om han får acne problem när han blir äldre, han kommer garanterat bli kallad BLEMMY. Och lemmy för övrigt låter som en kroppsdel

• MalloryKnox

Hur kan ni tycka att Colin är okej? Det låter ju som en hund, typ "kolla den där bordercollin! Eller menar ni att det ska uttalas Cooolin? Då låter det snarare som tarmbakterien e-coli... usch.

• MalloryKnox

Min son heter den finska versionen av Alexander, alltså Aleksanteri. Det är såklart krångligt för svenskar att säga och uttala rätt, får ofta bokstavera det. Men jag kallar honom ALEKSI och mormor och många andra kallar honom SANTTU, Santeri, Nikolai (som han heter i andranamn) osv. Ville inte döpa honom till ALEKSI för det känns som en förkortning, hellre kallar jag honom  Aleksi då :) Det är väldigt fint tycker jag, men svenskar har nog delade meningar om ALEKSANTERI, men Aleksi tycker de flesta av mina vänner och bekanta är ett häftigt namn och det tycker jag med!

Svar på tråden Fulaste namnet?