Inlägg från: swiitii |Visa alla inlägg
  • swiitii

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Liian skrev 2010-03-18 17:33:46 följande:
    Swiitii: YEAH, vad roligt!! Kan du fatta att du kommer ha en bebis snart? Min bebis hade oxå fixerat sig när jag var där idag. Känns väldigt bra, då mamma snittade för att vi (syster och jag) inte fixerade oss och syrran snittade pga säte, så jag kan bli första i familjen att föda vanligt .
    hihi nej kan inte fatta det alls!!

Vad skönt att veta att den är fixerad, det är en trygghet!!
  • swiitii
    längtan 80 skrev 2010-03-18 22:32:50 följande:
    Hej Säger som trissrekklamen... PLÖTSLIGT HÄNDER DET!! vattnet gick nyss (halleluja!) Inga mängder efterssom barnet är fixerat men märkbart. Satt pres å funderade på om man kunde missa det efterssom jag har haft så mycket flytningar så fynderade jag på om man verkligen kunde skilja på vad som är vad... hahahah. `Känner mig fortfarande väldigt lugn, har lite ont men inget märkvärdigt.
    oooohh vad spännande!
    Hur kändes det? Var det mycket vatten och rinner det fortfarande?! :D

Vattnet kan ju gå här också när som, öppen 2cm och han ligger lågt.

Åh grattis, du har bebis inom 3 dagar HÖGST!!! :D
  • swiitii
    Liian skrev 2010-03-18 23:18:11 följande:
    Oj, oj....  Nu händer det grejer för er =). Längtan80: Jag har oxå haft mkt flytningar i 1 vecka typ. Nästan så att man funderar på om man håller tätt ibland. =/. Det var ändå ingen tvekan om att det var vattnet eller?? Har din slempropp släppt?? Har haft ett ordentligt tryck neråt idag. Känns verkligen som att den håller på att borra ner sig. Kommer inte vara bekvämt ifall jag går över med detta trycket. Undra hur det går för Silje?  Hon skulle väl in i dag och prata om igångsättnig??
    hoppas att hon fick igångsättning, kan INTE vara kul att gå så långt över tiden.
    Jag är väldigt lyckligt lottad, har 10 dagar till BF och det är igång, mkt bättre än vad jag vågat hoppas på!!

Låter bra med tryck neråt ju, du kanske också börjat öppna dig :)
  • swiitii
    Paincake skrev 2010-03-18 23:30:51 följande:
    Hej alla!  Åååååh, vilka dygn... Casper hade inte lyckats vända viktkurvan utan vi fick läggas in på special-bb. Han hade gått ner 12%, lille kraken. Fick där besked om att skippa maratonamningspassen och endast låta honom ta en kvart på varje bröst och därefter tilläggsmata tills han blir mätt. Och vilken skillnad! Mina ömma boobs får vila lite och psyket blir rejält mycket lugnare av att äntligen ha en mätt och nöjd bebis och det går ju att sova mellan passen.  Är utskrivna nu och har fått komma hem efter att han hade gått upp 125 g på mindre än ett dygn Lycka till nu, ni som är på g! 
    Gud vad skönt att du fått hjälp med det!
    Särskilt för psyket som du säger!
    Hur går allt annars? Hur känns livet som mamma?
  • swiitii

Grattis till alla bebisar!
    Och gud så söta alla är!

Fortfarande ingen bebbe här, åkte in till förlossningen igår morse efter att ha haft regelbundna värkar i 8 timmar, men hade inte superont. Vi blev hemskickade igen då mina värkar inte var tillräckligt starka, vilket jag hade misstänkt, men kunde slappna av mycket bättre efteråt då jag slapp undra hela tiden. Sov sedan hela dagen igår och hela natten också, hade varit vaken i 24 timmar innan dess så var helt borta.

Tappen är iaf supermjuk, fortfarande öppen 2 cm, så väntar nu bara på starkare värkar eller att vattnet går, så segt att vänta. Har ju visserligen bf först på söndag, men nu känns det liksom ändå som det är igång.

• swiitii

4 dagar till BF idag, efter värkarna i söndags morse då vi åkte in till förlossningen har jag inte känt ett piss! Känner mig riktigt nere nu, trodde det var på G.

Proppen gick för 12 dagar sen och har helt slutat komma
    Hade värkar varje natt från ons/tors till lör/sön
    i torsdags så var jag öppen 2 cm och tappen var nästan utplånad
    fick då en hinnsvepning och hade efter det blod i slemmet som släppte

Nu: INGET! Vad tusan då :/

• swiitii
    Liian skrev 2010-03-24 19:00:54 följande:
    Är det någon annan som blivit deppig i slutet?? Vet inte om det är för att det är BF idag och man väntat så länge eller nåt annat, men jag är superdeppig idag. Ligger typ i soffan och gråter.  Usch! Min sambo undrar vad det är och jag har ingen aning.
    Jag känner mig också superdeppig, gråter inte dock. Känner mig bara allmänt nere, känns som om bebben aldrig kommer att komma (fast jag vet att det är väl klart att han gör).
    Inga resonemang fungerar på mig haha, allt känns bara blä!
  • swiitii

Här är det ganska lugnt idag också.
    Några få sammandragningar och massa mensvärk, men fortfarande inget som gör särskitl ont, så antar att det fortfarande inte är dags.

• swiitii
    Liian skrev 2010-03-26 08:40:34 följande:
    karroliten: Grattis!!! Hoppas att allt gick bra. Kan lägga till ännu en sak som inte sätter igång FL och det är att bära flyttkartonger. Seriöst, så skulle jag nog kunna bestiga mount Everest utan att bebisen ploppar ut. Iofs, nu när den har väntat så här länge (bf+2) så kan den vänta tills på söndag lika gärna. Är bjuden på möhippa imorgon.
    haha då lär säkert bebben ploppa ut, bara för att!!
    Är så segt att vänta nu så jag håller på att förlora förståndet!

Är trött på att ha ont utan att det sätter igång!
  • swiitii

Idag har jag BF, tror inte det är en punktlig liten kille vi får iaf. Har lite känningar men vågar knappast hoppas på något eftersom jag haft mycket känningar ett bra tag nu.

Tror nog att det blir minst ett BM-besök till iaf, det är på tisdag. Då ska jag be om en ordentlig hinnsvepning!

Liian: USch vad trist att du är så deppig idag. Gör som jag, jag försöker sova bort dagarna så slipper man tänka på det :P Om förlossningen sätter igång så vaknar du oavsett :P

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3