Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

swiitii skrev 2010-02-13 16:20:48 följande:
    Åh herregud vad dom växer! Och vilka lintottar dom är :) Så fina, duktigt gjort mamma!
    Ja, dom har fått sin pappas ljusa hår. Nu är han mer mörkblond.
    Vi fick höra det under hela tiden på sjukhuset, dom hade aldrig sett så blonda barn förut, o med så mycket hår.
  • bananflugan82
    Liian skrev 2010-02-15 15:42:12 följande:
    Nu har vi börjat greja på riktigt i barnrummet. Målat färgprov och satt upp ihop med bården . Känns som att det är massor kvar att göra. Ska köpa ny bil, hämta vagn, köpa skötbord... Allt inom 5 veckor. Tur att man är hemma med havandeskap nu (första dagen idag =). Inte för att jag orkar göra så mkt nu ändå när jag är sjuk =(.Bananflugan: Hur går det för er och killarna? Funkar amning och sånt bra???Tycker att det är ett jäkla tjat om amning. Jag förstår att de vill att man ska vara förbered men det känns nästan som att man bara får höra att det kommer krångla hela tiden. Finns det inte dom som det faktiskt bara funkar för??
    Det går bra här! Jag ammar inte, det kom aldrig igång när dom låg på sjukhus. Jag pumpade ett tag men sen la jag ner det, alldeles för mycket jobb... tyvärr, jag hade velat amma dom. Men dom blir nöjda med ersättning.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • bananflugan82

Idag har vi varit ute på premiärtur med barnvagnen då dom små trollen skulle till BVC. Gud vad skönt det var!!! Helt gudomligt att komma utanför dörrarna efter att bara varit inne med dom små. Vi åker ju ingenstans med dom så min man sköter alla handlingar o sånt.
    Hade packat in dom ordentligt så dom inte skulle frysa. Det ligger runt nollan nu och fortsätter det hålla sig på den temperaturen o inte bli minus så ska jag deffinitivt gå ut mer.
    Oliver vägde för den delen 2878g och Ludvig 2686. Nästa gång spräcker vi 3kg's gränsen.

• bananflugan82
    Linnéa777 skrev 2010-02-16 14:43:19 följande:
    Jag har bf 5 mars, har alltså 17 dagar kvar, men jag, till skillnad från alla andra, hoppas att jag går över tiden lite. Vi ska flytta till hus i helgen, och det känns som om vi kommer att ha massor att göra nu. Hoppas vi hinner komma i lite ordning innan lilla bebis bestämmer sig för att komma ut.Jag går också på HP, sedan 1 jan. Tycker det är väldigt skönt! Jag jobbade natt och trivdes inte alls på jobbet det sista. Vi har så gott som bestämt namn. Ingrid eller Gustav. Men ser vi att det inte passar när vi väl får träffa bebis så får det bli något annat. Andra namn vi har pratat om är Sixten, Edvin och Astrid.
    jag hade ju bf 4 mars, det känns jukt att det skulle varit så lite tid kvar... man glömmer ju bort det nu när dom kommit.
  • bananflugan82

Jag kan säga det tjejer att när bebisarna är ute så kommer ni att känna er sååå smidiga, även om man har några kilon kvar. Bara känslan av att magen försvunnit gör att man känner sig superlätt. Det är så otroligt skönt att vara sig själv igen!

• bananflugan82

Jag saknade också magen, för rörelserna. Kändes himla tomt att där inte fanns någon mage längre och det rörde sig inte.. men sen har man ju dom på utsidan istället och det är så himla mycket bättre.

• bananflugan82

Angående att sova på magen o brsöt.. nu kom ju aldrig min mjölk igång, men den första tiden efter att pojkarna kommit och jag pumpade fick jag verkligen porrfilms tuttar! Dom blev säkert 1 eller 2 storlekar större och stenhårda. Jag tyckte det var lite roligt faktiskt. Men dom var så ömma...

• bananflugan82

Åh så spännande!! Nu kommer det snart bebisar här också!! Jag väntar på att få sällskap av er.

• bananflugan82

Sen när bebisarna kommit så sitter vi här o pratar konsistens på bajs o annat istället... haha, ni ska ska bara veeeta hur glada man blir som föräldrar när bebisarna bajsar som dom ska. Man vet att man är mamma/pappa när man står o diskuterar bajs där hemma sen.

• bananflugan82
    zweetieh skrev 2010-03-01 22:21:29 följande:
    har fatt en liten dotter nu....16 dgr for tidigt..sa det blev inget mars barn lol...allt gick pa 5 tim, fran varkar till forlossning...det ni!
    grattis!!!!
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3