-
haha, ja men det e inte så lätt att vara positiv i dessa stunder.. mina fötter börjar ledsna på detta nu, vattenballonger. hehe!Tikka1986 skrev 2010-03-07 01:09:49 följande:haha ja de hade vart någe de :) aa nu får de verkligen vara på tiden för oss,men vi kommer säkert vara dom som blir sist ut (positiv man kan låta,inte) ;P ja de kan nog stämma att dom e födda då,håller inte så stor koll på dom hehe :P
-
jaa jag sitter hela tiden och hoppas, så fort jag känner mensvärken komma.. då hoppas jag att den ska sitta i ett tag, och komma tillbaka igen.. men nää de tar för lång tid innan den dyker upp igen! gaah så tråkigt de e o vänta :pTikka1986 skrev 2010-03-07 17:56:27 följande:haha ja de har jag oxå lyckats sluppit undan,men förstår att de e jobbigt ;P asså de måste verkligen vara dax snart för oss :D ! sambon e så söt,frågar hela tiden hur magen mår hihi
hehe va gullig han e :) min sambo e nog mer nervös.. nu nyss när jag duscha så hörde jag.. "älskling, märker du om vattnet går när du står där inne" haha :) dom e för goa.. -
Haha ja :) nej men jag e också ovanligt lugn tror jag, fattar nog inte riktigt att man e mamma vilken dag som helst!hihi jaa:) nemen.. aj! som magknip eller någon annan sorts smärta?Tikka1986 skrev 2010-03-08 09:42:32 följande:haha va gulligt sagt :D idag har jag såååå ont i magen,har verkligen riktigt ont i hela magen :S kan ju iof bero på att de e ganska mkt skit runt omkring mig nu o jag kan inte riktigt slappna av men hoppas att de avtar eller går över i värkar ;)
jag håller tummarna och hoppas det går över i värkar för din del. helt värdelöst och ha ont när det inte ger resultat!
Liian skrev 2010-03-08 04:27:31 följande:haha.... Gulligt (det med vattnet). Måste säga att min sambo är väldigt lugn. Är jag iofs oxå. Har nog inte riktigt kopplat exakt VAD det är jag ska göra ännu. Håller med om att man kanske inte hade haft så bråttom då. Nu är kl halv 5 och jag kan inte sova. GÅr verkligen inte att ligga bekvämt i natt. =(Jag har inte känt att något som kan liknas vid mensvärk. Var ju inne med förvärkar, men dom kändes som sammandragningar, alltså bara på framsidan. Inget i rygg eller ljumskar. Känns som om bebisen aldrig vill komma ut. Har iofs 16 dagar kvar till BF =(
usch stackare som inte kan sova :( hoppas du lyckades somna tillslut iallafall. annars e du väl jättetrött idag .
okej, jag har sammandragningar och lite värkar. men vill verkligen att dom ska öka nu och bli ordentliga! jag har ju gjort mina nio nu .. nu får de vara nog!! ;p
ja jag vet ju hur det känns.. sitter faktiskt med samma känsla.. som att den aldrig kommer :( vad gör du om dagarna för att få tiden att gå? -
oh vilken tur att de gått över.. men otur att det inte övergick till ordentliga värkar!Tikka1986 skrev 2010-03-08 13:09:44 följande:kändes som magknip men nu e de över :( o inga värkar kommer heller,får nog fint sitta här o smutta på mitt te o vänta. du har gjort dina nio vad? :P jag e lite seg i huvudet idag haha jag håller både tummar o tår för dig,mig o alla andra som bara väntar o väntar! :D
haha, nio månader ju :) ja seg e jag med idag känner ja.. inte alls på nå vidare humör att göra något.. vill bara sitta ned hela dagen :p men ja ska nog släpa mig till spisen o göra lite käk iallafall :)
dricker du hallonbladste, eller vanligt bara ?:)
jaa jag med, håller tummar & tår ! :D -
hahaha nejnej ! :p ja men det e ju så tråkigt med maten tycker jag, att alltid komma på vad man ska laga osv.. men här blev det pasta idag, gott & lagom fort att laga :)Tikka1986 skrev 2010-03-08 13:37:26 följande:haha jahaaa :D trodde du hade gjort färdknäppen nio gånger hahaha snacka om att hjärnan lever sitt eget lilla liv idag :Pjag håller me dig,ska nog försöka fixa nå o äta jag me men vet inte alls vad,har tappat matlusten lite :/dricker hallonbladste som en tok,man måste ju testa alla grejer :P sen e de ju tur att de e gott oxå så de gör ju inget om det inte hjälper :) ska väl ge mig på o bråka me dammsugaren sen oxå,inte de roligaste man kan gö men de e iaf någe :)
haha ja men precis, jag dricker också hallonbladste, de e svingott tycker jag med, hoppas det ger något, men de lär man ju aldrig få svar på ?:p men ja man dricker ju ändå. mjaa jag tänkte också ge mig på dammsugaren, men nä.. det gjorde jag ju igår. haha har inget att göra verkligen ! får nog ta mig en kopp te och sen vila ett tag.:) -
vad skönt! haha ja, samma här.. ska bli kul o se hur mycket av vikten som stannar kvar :) du jag tror nog att det blir lite både och, men äh jag ser det så att man får äta hur mycket man vill :D fasen något lär vi ju ha att gotta oss med under denna tid.. hihi ! :)Liian skrev 2010-03-08 13:39:48 följande:Niklaaskaroliine: Jag lyckades somna till slut =) Så idag är jag pig goch kry (hmmm,typ i alla fall). Vad jag gör för att få dagarna att gå - ingenting känns det som =(Blir en del fika, mkt serier och så äter jag rätt så ofta *hehe*. Fårgan är om man äter för att man behöver maten eller för att fördriva tiden. Lär väl synas efteråt när bebisen är utr och magen fortfarande är rund och fin
-
skönt att det händer något iallafall! :)Linnéa777 skrev 2010-03-08 14:31:25 följande:Nu har slemproppen börjat lossna. Satt på dass och hade kissat och fick massa blod på pappret, jag blev alldeles hyperstressad så jag fick komma in till förlossningen en sväng. Men än är inget mer på gång...
det e ju ett tecken på att det e på gång.. min lossna ju förra lördagen, men den måste ha återbildats igen, nu när jag var på toa så såg det ut som att de kommit lite mer slem.. så hoppas för fullt att något sker snart!
har du värkar/sammandragningar ? -
okej gott! :)Tikka1986 skrev 2010-03-08 21:11:16 följande:aa verkligen,oftast brukar de ju sluta me någe lätt o enkelt iaf :P här blev de potatisgratäng o kassler.hehe nä vi får nog tyvärr aldrig veta om de beror på teet eller inte,men som sagt så e de ju tur att de e gott iaf :D att dammsuga va ju bland de drygaste jag gjort haha jag hade sammandragningar o i pausen mellan dom så gav jag mig på o dammsuga,men fick så sjukt ont i nedre delen av magen så jag tvärlandade på soffan efteråt. fick du något gjort idag eller vart de bara vila idag? :)Tack alla som svarat på min undran om vattenavgången,de lugnade mina nerver en aning iaf :D
ojdå, ja de kan jag förstå, man blir ju inte direkt smidig med sammandragningarna.
men det avtog sen eller?
jag har inte gjort ett skit idag, haha.. totalt lam i kroppen! eller jo jag var hos barnmorskan, men ja det tog ju 15 min.. sen hem igen :)
har faktiskt haft värkar nu under kvällen, så jag hoppas verkligen att något e på g nu.. men min bebis e ju en jäkel på att luras ;p hehe!
tråkigt att man inte vet något alls, hur det ska starta & när.. hmm.. -
oja kan man säga! heeeeeemskt! ;)swiitii skrev 2010-03-09 00:12:29 följande:en olidlig väntan är vad det är!! :)
-
je exakt! det hade ju varit lite lättare :p meen ja nu vågar jag inte hoppas alltför mycket, men vaknade för drygt 1 timme sedan, och det var lite rosa blandat slem i trosan, så som jag fick för 1 vecka sedan, och nu har jag värkar :D:D såå om jag får säga det själv så tror jag det bär av för oss idag.. :) OM inte bebis luras igen :( men det tror jag inte denna gång.. då ger jag nog upp de här.. haha :)
-
förstår att det känns segt, jag tycker också att det e det, och har då "bara" gått över 3 dagar. men ja, jag hoppas ju att det jag känner nu tilltar och sitter i :) då bär det av! vi får hålla tummarna för oss alla att det händer något! kram!Silje84 skrev 2010-03-09 08:20:14 följande:Gud här händer de ju grejer hela tiden :) kul för er.Själv så har jag lite vanliga samandragningar som man har haft förut typ. Ingen slempropp som har släppt... :( vill verkligen att de ska vara över nu. Har gått över 8 dagar. De har nog varit dom längsta 8 dagarna i hela mitt liv tror jag..Men Grattis till er alla som redan har fått o ni som har fått bort eran slempropp ;) hehe..Kram till er.
-
HelenaOlivia: stort grattis till er ! :)
Angelica87: Stort Lycka till! :)
själv sitter man nu och tar tid på sina värkar! tror starkt på att vi får åka in snart:)
men ja hur mycket vågar man hoppas egentligen, känns som att varenda gång man hoppas, så avtar det igen.. men denna gång måste det ju vara på riktigt. har unge fär 10 min mellan värkarna just nu.. så hoppas på under natten! :Dhehe tråkigt att dom ska luras såhär tycker jag!! som mensvärk känns mina.Tikka1986 skrev 2010-03-09 10:18:16 följande:njaa de avtog en stund sen kom de som riktig kramp nere i nedre delen av magen.men de gick ju över efter en natts sömn som vanligt,tror min bebbe oxå e en riktig liten lurfis :P hur kändes dina värkar du hade typ?ja de suger verkligen o stå som ett fån o bara vänta på att de ska börja,man känner sig ju inte direkt tvärsugen på att dra en runda på stan heller ifall vattnet går :Pglömde läsa resten av inläggen så såg att du skrev i morse oxå :) jag håller tummar o tår för att ni får åka in :D håll mig uppdaterad ;) kram på er
och dom sitter i nuu!! :D men ja.. hm! törs inte säga att vi ska åka.. haha kommer inte tro på det förrns ungen e ute nu.. nej jag går inte in i affärerna längre nu, de känns som att jag kan undvika de dom här sista dagarna faktiskt, haha :)
ja absolut.. håller dig uppdaterad! du får också uppdt om de händer något :D KRAM -
om detta startar för oss idag.. så kan jag ju tipsa om storstädning, städa & tvätta i 6 timmar idag.. inklusive torka fönster. helt galen var jag.. :p haha !
-
nja som mensvärk känns mina, inte så mycket värre, olika för alla också hur dom känns, hur kraftiga osv..en del tycker de gör ont & andra tycker ju inte att de känns så mycket alls. nej den blir inte hård samtidigt, utan då och då.swiitii skrev 2010-03-09 22:22:30 följande:Känns det bara som vanlig mensvärk eller värre?Blir din mage hård samtidigt? Jag är så orolig att jag inte ska veta hur det "ska" kännas när det sätter igång!
ja jag sa samma sak till min mamma idag, "ja vet ju inte exakt hur de ska kännas när de e dags" då svara hon ,- tro mig du kommer känna när det e dags :) men ja jag känner exakt som du.. känner mig lite nervös.. ifall jag stannar hemma för länge :ojaa slemmisen e ett mysterium, andra gången den lossnar för mig, och ja det kommer rätt mycket :p konstigt!Paincake skrev 2010-03-09 22:24:20 följande:Har nu testat det mesta för att få igång skiten, men nu kör jag på taktiken "vila mig i form". Har sovit middag två gånger idag och planerar sova massor imorgon också. Möjligtvis baka en hallonkladdkaka för att lägga i frysen inför kommande fikagäster. Sen har jag en stilla undran: hur mycket slempropp kan det finnas? Det är ju hur mycket som helst! -
Hej på er ! igår kväll 20:54 tittade våran älskade Lucas ut, 4140 g & 52cm lång :) världens goaste kille! förlossningen gick utmärkt, och det var lindrigare än jag hade förväntat mig! Lustgasen fungerade toppen för mig.. tog edan 1 timme innan han kom.
Hoppas det e fler bebisar på g nu :) lycka till tjejer!
kram från oss