Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Vi fick 2 framtänder i torsdags ÄNTLIGEN!!

Här gårdet framåt hela tiden, skriver in saker i boken varje dag (har en skrivbok, lättare att fylla i) Har gjort ett tag : drar sig upp, står mot möbler, klappar händerna, bablar- mamma pappa, kryper pincettgrepp mm mm. Nu i dag så visade hon mig någonting för första gången. Hon drog sig upp mot en hög låda i hennes bokhylla, drog ut den å tittade på leksakerna i botten. Hon vände sig om mot mig och drog mig i armen å pratade å vred  sig tilbaka å tittade ner på leksakerna å pekade på dem !!

I dag åt hon vid middagstid för första gången. Nu äter hon lunch, ca 1 dl. lite vid 4 nu d,å å så en portion gröt innan läggdags.
  • längtan 80

Åh vad härlit, livet leker... vet inte om det är ett sammanträffande men nu har man varit vaken en gång i timmen ca 1.5-2 veckor sedan vi provat att införa lite gluten...................................lite trött

• längtan 80

Jahapp. Tog bort det lilla gluten som införts i kosten å hon är redan bättre, Vakna fortfarande typ 5-6 gånger å vill snutta å fiser hårt på morgonkvisten men blir inte hoppöst stressig å ledsen som den 1.5 vecka som vi provade gluten.

• längtan 80

Så mycket dumt. Bvc- tanten (alias Aset) sa till oss att vi kunde prova med mjölk igen när vi hade fått en paus. ... Dumma som vi är  provade vi det i kväll. Jag drack en kaffelatte med en halv dl mjölk. Så MYCKET FRUKTANSVÄRT- som att kastas tillbaka i tiden... Både jag å min karl grät när vi hade fått henne att somna ( min karl satt å bölade när jag kom ut ur sovrummet.) Hon var helt överspeeedad å ledsen. tog en å en halv timme att lägga, som numera annars tar ca 10-15 min.  Som att kolla på en skräckfilm. Nu på måndag skall jag beställa blodprov, jag hörde att hon kunde ta det på fingret om man åkte in till labb i stan. Allt annat är ju en peace of cake jämfört med reaktionen på mjölk.  de får kolla gluten ochså när de ändå håller på.... men jag är inte lika säker där, kan vara banan (är 59%banan i den nya mjölkfria gröten som vi försökte starta med)

• längtan 80

Mija har dykt för första gången i dag!!!  Det gick jättebra, vi övade på det mycket å inte en enda hostatack eller kallsup

Mjölken har inte gått ur än, tog över en timme med intensiv lek för att lägga vid lunch, hon har också ett speciellt ljud som inte har funnits sedan vi slutade med mjölk. Hon stänger munnen å låter mmmm mmmm, som om hon har en potatis i munnen.

Mija har köpt en present till pappa på farsdag, men den har inte kommit än. De är en kopp med foto som syns när man häller i någonting varmt i munnen. Å så är det ett kort på Mija å pappan som är jätteroligt!

• längtan 80

Naaaw, vilka sötisar!!!! Verkligen roligt att se barnen! >Å Paincace, verkligen vuxen i utseendet goofisen!!

Här är första hårtosen jag satte upp på min lilla tös

så här ser de ut numera för jämnan då hon drar sig upp mot möbler,. svårt att vända ryggen till- samt att hon bara vill öva på att gå å gå.

• längtan 80

Har pres varit till farbror Doktorn- halsfluss Tycker synd om mig själv å hoppas att resten av familjen slipper.

• längtan 80

Lindai: Vilken sötis, å vad duktig du är med stumpstickning. Här har jag läst mig till och stickat hjälmmössa- första fick jag slänga, denna är klar men fattas snoddar. Blev inte riktigt lika stor över öronen på båda sidor så jag är sugen på att göra en gång till- gör om, gör rätt!

Paincake: men vilket hår seddan Nej men det är jätteroligt att höra hur det går för alla i detta utvecklingsmarathon.!!

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3