Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Hahaha- sötispaincake!! Mija har också börjat sitta... har haft  arselt på väg åt det där hållet tidigare så nu i dag vet hon vad som händer om man fortsätter putta lite mer med händerna!!  Var hittade du viktkurvor å längdkurvor att fylla i på datorn??!!Har letat, skulle vilja ha!

• längtan 80

Mijsa sov från 11.00. tog en timme att sova ner och det blev lite sent efterssom jag och mija var på kör. Hon sov till 8.30!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• längtan 80

Av vad roligt med lite dricka. Längtar tills jag kan ta en god öl till goood mat å varför inte lite rött pumpar inte ut för att göra det, den som väntar på något gott... dregggel!!!
    I morse stod vi å böla, jag bar Mija som en bebis, ni vet liggandes i famnen.. Det är första gången det är möjligt sedan hon var ca 1 vecka gammal. Hon somnade i mina armar efter att ha legat å myst, å det trots at hon har tanvärk 

• längtan 80

Goseplutt: ja som ett helt nytt barn efter 1 och ett halft dygn!
    Men vad bra att ni får hjälp! Ja det är hur tufft som helst när de inte kan somna om på egen hand. Hur långt tar det för dig att somna ner henne nu'?? Nog tar det lång tid på kvällen här också nu men inte med ett hysteriskt barn som har ont, hon kan vara lite ledsen men inte såååååå ledsen så det är som en peace och ckce! (hur nu stavningen på engelskan är rätt??? tappar så mycket när man inte håller på med det!) Men så bra att du står på dig och hoppas att ni får hjälpen ni behöver !!!

• längtan 80

Paincace- Ja jag såg viktraset, måste ha varit skrämmande!!!!!

Mija sätter sig nu upp själv å bubblar såååå fint  med munnen

Har fyllt i längd och viktkurvorna men de ser annorlunda ut här än hos bvc. Där ser slutet inte alls lika avvikande ut, det synns knappt.
  • längtan 80

spjälösängen, använder vi inte. Men nu vågar vi inte ha henne sovandes i liggdelen i vagnen utan konstant uppsikt  längre då hon sätter sig upp å hänger över kanten som en glidare på raggartur   Vi har sittdelen när vi går ut men här hemma har vi liggdelen.

• längtan 80

Ja huga, bananflugan du lär inte behöva  frysa mycket, de små sötisarna lär hålla dig varm Lekhage är nog ett måste för dig ja.
    I dag var det besiktning å sprutor. Huga vadad det skar i hjärtat på mig!  När läkaren frågade den allmänna frågan- är det bra annars så berättade vi att det nu efter 6 månaders helvete så är det bra efter att jag tagit bort mjölken.  det kan ju växa bort. Läkaren frågade vad bm brukar ge för rekomendationer i sånna lägen som vi var i ... hon blev aldeles ställd å fylde i när han pratade typ .De sa att vi skulle vänta en månad å pusta ut å prova sedan med att införa mjölk.
    7160 väger hon, har gått upp ca 150 i veckan efter dippen förra månaden då hon gick upp 100g på en månad. Så nu tänker jag pusta ut å inte gå å väga en gång i veckan, nästa vägning gör jag om en månad.

• längtan 80

Linnea 77 Vad skönt för dig med mat och nattning.

Här har lillgumman somnat i mina armar 3 gånger i dag och jag bara njuter. Hon ligger lugnt å stilla å är så nöjd till hon somnar Hon har också sovit på mig i en och en halv timme idag NJUTA!!! Nu sover hon efter att jag gick lite med henne i famnen, lugnt å behagligt.

• längtan 80

Silje: ja det var en redig pojke! Han växer så att han knakar å är han nöjd  med att äta så sällan så är det ok.
    skönt med rutiner, mija har trots allt krångel haft ung samma rutiner över dagen sedan hon va lill-liten.
    skrikmetoden har vi provat 3 ggr. när hon skrikit å gråtit sig blå i över en halvtimme så har vi kasta den metoden i sjön. Tror att de gråter för att de vill någonting, det är en slags kommunikation. Om det så är kommunikationen- jag vill inte sova- eller jag vill ha närhet, spelar det ingen roll  för oss,. Då lyssnar vi på lilltjejen. Å så här i efterhand- TUR efterssom hon har haft ont i magen konstant nästan har det ju visat sig. Vi grämer oss lite över de gånger vvi provat.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3