Inlägg från: Angelica 87 |Visa alla inlägg
  • Angelica 87

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Vi ska oxå ha dop, vi ska ha det i Juni, när Léa är 14 veckor.. Och vi kommer bli ca 50 pers, den närmsta släkten + några vänner... Så idag så ska inbjudningarna fixas och sen så ska dom skickas så fort vi bara kan =)

Vad har ni tänkt att servera på dopet/namnceremoni?

Léa född 2010-03-09
  • Angelica 87

Vi var på 2 månaderskontrollen idag och fick ett fint ok ifrån läkaren.. Nu väger Léa 5540g och är 57.8 cm lång och hon blev 8 veckor i tisdags..

Léa född 2010-03-09
  • Angelica 87

Själv längtar jag tills nästa barn, men lillan får bli 1 eller 2 år innan vi börjar försöka ge henne ett syskon..

• Angelica 87
    Goseplutt skrev 2010-08-10 14:38:49 följande:
    Vi hade också en jobbig natt, Livia fick feber efter sprutorna och ville inte alls sova inatt, eller ville ville hon nog men kunde inte. Hon bara bökade och gnällde i flera timmar. Framåt småtimmarna gav jag en alvedon och sen sov en stund innan hon började böka igen framåt morgonen... urkk, tur att sambon har semester så vi kunde dela på det.
    så där var Léa i natt.. hon hade hög feber, inget ville funka.. så jag och min vän valde att gå på en promenad tills hon somnade, men det tog totalt 3½ timme innan hon somnade och då sov hon fram till kl 09:30 sen har hon varit gnällig nu under dag, men febern är på väg neråt nu iaf
    Léa född 2010-03-09
  • Angelica 87

är 23 år, bor i Kungsängen, utbildad barnskötare, bor med min sambo sen 7 år tillbaka och vår underbara lilla dotter Léa.. Umgås gärna med mina vänner och familj, gillar att brodera och läsa böcker..

Léa född 2010-03-09
  • Angelica 87

Hej tjejer.

Har inte skrivit här inne på länge, har fullt upp här hemma.. Léa kräver mycke uppmärksamhet och sen är vi inte hemma om dagarna försöker hålla oss sysselsatt väldigt mycke.. Men jag läser så ofta jag kan..

Léa kryper inte ännu, men hon har börjat ställa sig i krypställningen men sen sätter hon sig på rumpan igen, hon sitter så fint så, hon har suttit sen hon var 5½ månad.. Men hon kan inte sätta sig upp, utan man får sätta upp henne.. Nu har vi börjat ställa henne upp och det gillar hon Så när hon inte vill sitta längre så försöker hon ställa sig upp, men hjälp av mig eller hennes pappa.. Hon gillar att man håller i henne så hon får vara ute och gå på golvet.. Hon gillar att sitta i sin gåstol, den är väldigt bra när man inte orkar att hålla henne.. Hon kan rulla runt från mage till rygg, men inte från rygg till mage ännu..
    Ser att ni pratar om säng, vi har redan köpt hem Léas nästa säng, men vi kommer väl inte byta till den förrän spjälsängen blir för liten för henne..
    Hon har börjat "prata" hon säger titta, mamma och har smått börjat säga pappa..
    Hårda leksaker är oxå populärt här hemma, det ska låta mkt om dom.. Att peka med pekfingret är skoj och dra i håret är oxå skoj..

Nu blev det långt lovar att jag ska uppdaterar mer om vad som händer här hemma lite oftare..

Léa född 2010-03-09
  • Angelica 87

Vi ska ha 1 årskalas för Léa och 25 års fika för sambon den 12:e mars. Så det ett kalas här hemma.. Hyr en lokal som vi alla kan vara i.

• Angelica 87

Grattis Nillan :)
    Kan hålla med dig om att magen växer snabbare denna gång.. är oxå gravid igen..
    Léa ska bli storasyster i november, är i v.18 nu..

• Angelica 87

Vi var på 18 månaderskontrollen i veckan..
    Det var roligt att leka med klossarna istället för att ställa dom på varandra, rita på pappret var inga problem.. Sa några av sina ord..
    Väger 12,4 o är 84 cm lång.. Hon börjar bli tung att bära på nu.. O snart så kommer hon väga bly jämnfört med hennes kommande syskon :)

• Angelica 87

Grattis goseplutt

Va kul Kimso att den åker på fredag

Håller tummarna att alla som håller på och försöker får ett + snart

Själv har man 21 dagar kvar nu till bf..

• Angelica 87

Hej tjejer

Ville bara säga att med dunder och brakt kl 23:12 den 31:a oktober så föddes Erica Hann aldrig få någon smärtlindring.. Kom in till förlossningen kl 20:50, och vid kl 22:50 så är jag öppen 7 cm, så dom sista 3 cm gick undan.. Hennes födelsevikt är 2875 g och 48 cm lång, så hon är liten jämfört med när Léa föddes. Vi kom hem idag

• Angelica 87

Tack så mkt

Vi har det alldeles mysigt här hemma, njuter av livet.. Léa är en stolt storasyster, vill vara med hela tiden och hjälpa till.. Och så fort Erica ligger i vagnen eller sängen, så vill Léa vara uppe i famnen och bli en bebis igen, så mysigt så .-)

• Angelica 87

Nu har jag skickat till er på instagram, så __angel87__  är jag :)

Grattis till lilla Mathilda :) Fint namn :)

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3