´Går å lägger oss 22 varje kväll med några små undantag, detta har vi gjort hela tiden. Sedan är vårat mål nu att få henne att somna utan att bäras runt (koliken) å det går som det går, blir hon ledsen, gnälller eller knökar mer än vanligt kan man vara säker på att det är magen å då är det bara å skita i det man tänkt å bära. Tycker inte att barn skall bli allför ledsna å storgråta sig till sömns, skulle jag själ vilja somna så? ^när ohn har sånna problem med magen så är det bara synd om henne, å hon skall inte behöva förknippa säng med magont mer än vad hon redan gör. Att få henne att sova i egnen säng får man skjuta på.
Men helt klart är det bra med rutiner i längden... hur du än gör... tänk ut hur ni vill ha det å gör samma, var konsekvent.
Lillgummans mage har varit ganska bra i 3 veckor, i natt sov vi från 22 till halv 2, å i dag har jag inte kunnat stanna vagnen utan att benen flyger upp å hon har ont... hoppas att det går över fort.. det är det värsta att man inte vet hur länge det är denna gång.. senast sov jag ju ca 3h/dygn i över 4 veckor. Karln jobbade så han gatt sova å på dagarna kunde jag inte stanna vagnen så att lillgumman fick sova, så jag kunde inte sova på dagen heller. Men men, jag överlevde å när man kliver upp på morgonen efter noll sömn å ser leendet så kan man göra om det tusenfallt.