Inlägg från: malme73 |Visa alla inlägg
  • malme73

Ystad-tråden nr 18

nallegubben skrev 2010-02-22 11:28:02 följande:
    Catrine: blir nog ditt uppdrag =)  jag vet inte ens vad restaurangen heter.
    Har du tid att boka???
    Roligt att vi blir några st även denna midda {#lang_emotions_laughing}

Själv tror jag att jag hittat problemet bakom min migrän... har inte haft migrän  el huvudvärk på 7 dagar nu... hoppas det håller i sig...
    Mina älsklingar M S F
  • malme73

Catrine: NEJ inte gravid, tänker inte ens den tanken längre.
    Men jag va hos tandläkaren. O hon laga ett hål som jag har haft i ca 5 år men man valt att inte röra det, då det ser likadant ut. Dock varit hos dom 5 gånger på 9 dagar. Fick en annan tandläkare igår, och hon hittade ett dolt håll.
    Så vet inte om det är en tillfällighet el om jag nu fått rätt mediciner...

Nallegobben: ringer du och kollar, ev bokar?

Catrine: va rädd om dig...

Ha en underbar dag i det soliga härliga väder vi har idag

Mina älsklingar M S F
  • malme73
    Catrine skrev 2010-02-24 11:57:08 följande:
    Kenny har fått TWAR i lungorna.... sjukskriven i ytterligare en vecka och Sara ska in och testas eftersom hon är snörvlig, hängig och hostig.....
    Vad e TWAR för något Catrine?? Är det smittsamt då Sara ska testas?
    Hoppas dom blir bra snart.
    Mina älsklingar M S F
  • malme73
    malme73 skrev 2010-02-24 12:02:52 följande:
    Vad e TWAR för något Catrine?? Är det smittsamt då Sara ska testas?Hoppas dom blir bra snart.
    ojdå... det va en skum sjukdom som man inte hört något om...
    Hoppas att Sara inte har den, utan att det är en förkylning.
    Mina älsklingar M S F
  • malme73

Hoppas dom blir friska inom det snaraste. Bara att säga till om det är ngt ni behöver hjälp me.
    Kram till Er

• malme73

god morgon...

tråkigt med alla sjukdomar som dragits på...

ska vi andra ses ändå???

Mina älsklingar M S F
  • malme73
    Catrine skrev 2010-03-03 08:30:23 följande:
    Kenny har i allafall inte lunginflammation längre utan endast TWAR kvar i luftrören. Så han ska försöka sig på att vara på kurs idag till 9.30. Så fredag verkar vara på för min del.
    va skönt att han inte har lungiflammation.

Hoppas att det går vägen så vi ses på fredag.
    Va det på söndag du skall iväg på Lingon & Blåbär party?
    Mina älsklingar M S F
  • malme73
    {#lang_emotions_laughing} ska bli skoj o ses....
    Mina älsklingar M S F
  • malme73

Usch så tråkigt att hon blivit såå dålig nallegobben. Krya på sig lilltjejen.

Är det restaurangen bredvid Nova? Har aldrig varit där!

Mina älsklingar M S F
  • malme73

Hej hej

Hade trevligt på vår senaste träff.
    Ska vi försöka få ihop en midda till innan sommaren drar igång?

Vi kan väl börja en lista o se hur många som e intresserade.

LISTA:

Marianne

Mina älsklingar M S F
  • malme73

Hej hej

Usch Catrine när ska ni få va friska. Jobbigt o dra runt på det. Va hos Dr i torsdags med fabian,trodde han åkt på lungflammation. Men det va bara ett förkylnings virus som satt på luftrören. Samt att han hade 40 graders feber. När han nu va så pigg o feber fri va han på dagis i måndags, och på kvällen fick vi åka till akuten med honom. Han trilla rätt in i vårt bord. Det blev håll rätt igenom. Så han fick limmas ihop. Så han får va hemma tills det är bra. Gnäller om att det kliar o de gör ju sår som ska läkas. Så han e en riktig mys pojke nu.

Amine: va bra att du fått ihop så många som vill hjälpa till. Behöver du mer hjälp så finns vi här.

Roligt att se att vi är många som e sugna på midda igen.

LISTA:

Marianne
    nallegubben
    Catrine

Eva
    Julia (orzia)
    Mina älsklingar M S F
  • malme73

Puffa lite här :)

LISTA:

Marianne
    nallegubben
    Catrine
    Eva
    Julia (Orzia)
    Malin Vollmer

Har en fråga... Vart går ni hos tandläkaren???
    Behöver lite tips om detta.

Mina älsklingar M S F
  • malme73

usch fy för alla bakterier...
    Hoppas att det går på rätt håll för lill killen Valters familj. Många varma tankar till Er.
    Hur går det för Er Catrine?

Själv åkte jag på att åka till jourtandläkare och pencilin för att tandläkaren på folktandvården inte gjorde som hennes kollega sa till henne efter en rådfrågan. Tråkigt för min del som gått med ont i tanden. Nu ska det bli roligt o se vem som ska betala räkningen, har friskvård hos folktandvården. För min del spelar det ingen roll, mitt onda försvann så kosta vad det vill. Ska gå ifrån folktandvården då jag inte känner förtroende för denna tandläkare dom gett mig. Jag har sagt ifrån, men tydligen betyder det inget! Blev väldigt bra mottagen av Nova på klostergatan? Någon annan som varit där?

Hoppas alla haft en bra Påsk.
    I morgon åker vi till LaLandia och blir bortskämda av svärmor & svärfar. Hoppas på fint väder.
    Kanske ska köpa ett flak cider/öl till invigningen av din nya uteplats Eva(amine){#lang_emotions_smile}

Kram
    den som väntar på något gott, väntar kanske inte för länge... mysigt

Mina älsklingar M S F
  • malme73
    Catrine skrev 2010-04-11 16:56:04 följande:
    Har gjort en Ystad-tråd nr 19. Den kan ni ju ignorera då det inte stängs trådar nu för tiden.....Lilla S är sjuk igen med feber och kräkhosta och snuva..... och mitt i allt detta har hon fått mask i magen. PYTON!!!!!
    Men stackars Er... Hoppas att där är ett slut inom det närmaste.... kramizar till Er
    Mina älsklingar M S F
  • malme73
    Catrine skrev 2010-04-13 09:40:35 följande:
    Alla är hjärtligt välkomna. Nu har S feber igen.....Amine: kan man få remiss till infektion eller måste alltid Vårdcentralen ta hand om allt? De gissar ju mest nu och säger hela tiden att det är virus. Men vi måste ju ha nå´t tokigt här hemma.... Har du nå´t bra råd?
    Men stackars Er. Skickar lite kramar... Hoppas att ni snart får bukt på era virus, infektioner mm har ni inte haft allt snart, stackare.

Vårkänslor i mass...
    Buffar på vår midda alt grillning hos Vollmer?

Önskar alla en underbar dag... kram

välkommen hit
    Mina älsklingar M S F
  • malme73
    Har inget bestämt så båda passar för oss

Fam Vollmer skrev 2010-04-14 11:37:48 följande:
    MariannenallegubbenCatrineEvaJulia (Orzia)Malin VollmerAntar att listan skulle se ut nått sånt här.Här följer lite datum förslag så tar vi när så många som möjligt kan.15,16 maj......hmmmmm blev visst inte så många förslag. Men detta är om det bara e en helg som gäller annars kan vi ju kolla om det passar bättre en dag mitt i veckan.
    Igår spendera jag lite tid till hos folktandvården. Verka dock som hon ändrat inställning. Finns en duktig man där. Han hjälpte till igår och vad han nu kunde känna i mina rotkanaler så va där en som inte blivit riktigt fyllt, slog på 1mm. Så nu har jag något riktigt bakterie dödande. Han varka tveksam till att hon jag går hos ska göra detta jobb på mig. Skönt att där e någon som bryr sig om en.

Hoppas allt e bra med Er andra.

Hur går det hos Er Catrine???
    Mina älsklingar M S F
  • malme73

Grillning hos Fam Vollmer 15 el 16 maj. Jag skriver in Jessica då jag träffade henne på Mc Donalds och hon har Don den helgen så det passade henne me.

Marianne
    nallegubben
    Catrine
    Eva
    Julia (Orzia)
    Malin Vollmer
    Jessica

Hoppas de e bra med Er alla... kram

Mina älsklingar M S F
  • malme73

En trevlig valborg önskar jag Er, även om det regnar så har vi sol i våra hjärtan

Kram Fam Faderberg

Mina älsklingar M S F
  • malme73

Jag har en sjuk gobbe här... som jag inte ska vabba för.

Sitter och väntar samtal från Lunds käkcentral. Ska dit med min onda tand. Eller som dom döpt den till spöktanden.

Härligt med vårvädret vi fått...

kram från mig

Mina älsklingar M S F
  • malme73

Hej hej

mamma middá fredagen den 10 sept kl:18.30 som förslag. inte bestämt vart än?

Svar på tråden Ystad-tråden nr 18