Dallas: Ralf (som vår som heter) fick högt blodtryck efter att de tagit hål på hinnorna för att få igång mig ordentligt. Detta tydde på stress hos baret och de gick in och tog ett blodprov på honom som stärkte deras misstankar och de beslutade att snitta mig. När de väl hade öppnat mig och plockat ut Ralf upptäckte de en blödning som visade sig att det var livmodern som hade brustit. Jag misstade 3 liter blod och de har sedan förklarat att jag hade en förhårdnad som berodde på endon på livmodern och denna brast, troligen när de tog ut honom men de är inte riktigt säkra. När du hade fött försvann blödningen då???
Jag ska på återbesök till Gävle (det var där vi födde), sedan ska jag nog kontakta uppsala också. Skulle vilja prata framtid och hur man ska gå till väga. Känns som det är bäst att göra med folk som är insatta på sjukdomen.
Visst har jag ont vid mens, men ipren hjälper faktiskt. Mitt problem är snarare att jag har mens i 3 tre veckor åt gången och det vill jag verkligen inte ha. Har inga äggledare kvar så egentligen behöver jag inget preventivmedel, men nått måste jag ha mot mina långa mensturationer.
Synd och mysko att inte det botar om man tar bort allt. Känna ändå som ett alternatv.
Cachet: Varför har du beslutat att ta bort livmodern???