Pappzor skrev 2010-01-10 02:19:38 följande:
Tjenajag hoppas att jag la upp det i rätt nu(första gången jag skriver ett inlägg)Men iallafall så har min underbara flickvän äntligen en "bulle i ugnen" och jag har inge erfarenheter av det här men redo är jag, visst jag kanske är lite ung men jag känner själv att jag är redo, och hon har nu gått 6+1, så vi hoppas att allt går sin väg... jag hoppas att någon kan ge mig nå goda råd. T.E.X vart man kan få tag i bra men inte så dyra barnvagnar osv.
Välkommen! =)
Här i forumen hittar du nog en hel del matnyttig information och det finns ju om inte annat jäkligt många att fråga.. dock som det skrevs lite längre upp kan det vara en hel del kärringtjafs (FL-maffian) som slår till.. men trevligt, ganska lugnt på pappagrupperna men det kan man ju ändra på! Hehe...
Köp begagnat men tänk praktiskt. En Emmaljunga från 90 är ju säkert billig men inte särskillt praktisk.. osv.. om det är en äldre vagn med mycket plastdetaljer så kolla noga alla fästen, gångjärn osv som utsätts för påfrestningar. Plast tål inte så mycket och om någon regelbundet haft vagnen i kyla/värme så tar det hårt.. men skulle definitivt rekomendera blocket för att hitta en vagn och där finns MASSOR att välja på.. mycket billigare..
/D