Orolig blivande far
Ja. jag instämmer med förra talare. Begagnat är en bra väg att gå. Många begagnade vagnar ser nya ut, men är ändå mellan 50-80% billigare, så det finns ingen årsak att köpa nytt.
Ja. jag instämmer med förra talare. Begagnat är en bra väg att gå. Många begagnade vagnar ser nya ut, men är ändå mellan 50-80% billigare, så det finns ingen årsak att köpa nytt.
Angående övrig oro så är det bra att prata med din flickvän om hur det känns nu, så du också kan vara delaktig under tiden fram till förlossningen.
Många killar oroar sig och förbereder sig på ett annat sätt än kvinnorna och det kan dom då ofta tolka som om vi är ointresserade och inte förbereder oss.
För många män känns det ganska overkligt innan förlosssningen, speciellt med första barnet, men vist går det att vara engagerat.
Ett litet tips som låter fånigt med faktisk fungerar: välj en vaggvisa och sjung den för magen minst en gång om dagen från månad 6 ca, så när barnet är född och du får hålla medan dom klargör mamma kan du sjunga den igen. Barnet känner då igen din röst och lugnas av den. Tro mig, det fungerar, har prövat själv.