Är du trångbodd?
Enligt Boverket är man inte trångbodd om man har möjlighet att ge alla barn varsitt rum och de vuxna eget sovrum.
http://www.boverket.se/Kontakta-oss/Fragor-och-svar/Om-boende/Boendestandard/
Är du trångbodd?
Enligt Boverket är man inte trångbodd om man har möjlighet att ge alla barn varsitt rum och de vuxna eget sovrum.
http://www.boverket.se/Kontakta-oss/Fragor-och-svar/Om-boende/Boendestandard/
Är du trångbodd?
Absolut inte, vi har 225 kvm till två personer och två katter.
vi är 4 pers (varpå en i magen) och bor i en 3a på 70 kvm så rymligt är det ju itne, men vi har rätt rpaktiskt alösningar på det mesta så håller det sig till 2 barn så bor vi nog kvar i många år framöver för vi älskar vår mysiga lägenhet med utevistelsemöjligheter
Nej. Men jag tycker inte att man är trångbodd även om barnen får dela rum. Men är det en definition så är man ju det kanske.
Ja... för tillfället. Jag och min tös bor i en 2:a just nu. Jag har min säng i vardagsrummet och hon har fått sovrummet som sitt lekrum....
I månadsskiftet flyttar vi till en 3:a. Ska bli underbart att få till ett "riktigt" hem där alla har varsitt krypin
Röstade nej men det är en tolkningsfråga. VI har en hel våning till som vi skulle kunna bo på och då skulle tösen kunna få eget rum. Men då krävs det omfattande renovering...
Vi känner oss inte trångboda i alla fall =)
Enligt boverket är vi inte det men jag tycker det är alldeles för litet med en trea på 73 kvm på två vuxna och ett barn, rummen är ju pyttesmå!
Nej, Vi har en villa på 150kvm med fyra sovrum, allrum och vardagsrum plus kök och tvättstuga, garage och toaletter... Vi har tre barn så alltså bor vi lagom. Om vi skulle få ett barn till är vi alltså trångbodda.
Näe, vi har ett hus på 180 kvm.
Men skulle vi få fler barn skulle vi tydligen vara trångbodda (?) för det finns bara 4 rum i detta hus.
Jo, vi bor lite trångt. Sonen har sovrummet och vi sover i vardagsrummet.
Nej. Tre vuxna i en fyra på 99 kvm. Men det kan bli lite trängsel i parallellköket om alla får för sig att laga mat samtidigt.