• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du trångbodd?
  • Susanne905

Absolut inte, vi har 225 kvm till två personer och två katter.

• Spartacus

vi är 4 pers (varpå en i magen) och bor i en 3a på 70 kvm så rymligt är det ju itne, men vi har rätt rpaktiskt alösningar på det mesta så håller det sig till 2 barn så bor vi nog kvar i många år framöver för vi älskar vår mysiga lägenhet med utevistelsemöjligheter

• logg81

Ja... för tillfället. Jag och min tös bor i en 2:a just nu. Jag har min säng i vardagsrummet och hon har fått sovrummet som sitt lekrum....

I månadsskiftet flyttar vi till en 3:a. Ska bli underbart att få till ett "riktigt" hem där alla har varsitt krypin

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • KlasStures mamma

Röstade nej men det är en tolkningsfråga. VI har en hel våning till som vi skulle kunna bo på och då skulle tösen kunna få eget rum. Men då krävs det omfattande renovering...

Vi känner oss inte trångboda i alla fall =)

• Ord blind

Enligt boverket är vi inte det men jag tycker det är alldeles för litet med en trea på 73 kvm på två vuxna och ett barn, rummen är ju pyttesmå!

Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
  • mamma2004

Nej, Vi har en villa på 150kvm med fyra sovrum, allrum och vardagsrum plus kök och tvättstuga, garage och toaletter... Vi har tre barn så alltså bor vi lagom. Om vi skulle få ett barn till är vi alltså trångbodda.

Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och Gideon (080206)
  • La Lola

Näe, vi har ett hus på 180 kvm.
    Men skulle vi få fler barn skulle vi tydligen vara trångbodda (?) för det finns bara 4 rum i detta hus.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Athema

Jo, vi bor lite trångt. Sonen har sovrummet och vi sover i vardagsrummet.

• Purpurbräcka

Nej. Tre vuxna i en fyra på 99 kvm. Men det kan bli lite trängsel i parallellköket om alla får för sig att laga mat samtidigt.

Svar på tråden Är du trångbodd?