Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
På tal om mat...
Åt ju precis pannkakor med Cajsa och nu tittar vi på grisen Olivia på TV:n och då äter dom rostat bröd så nu är jag sugen på rostat bröd.... Vadå gravid
På tal om mat...
Åt ju precis pannkakor med Cajsa och nu tittar vi på grisen Olivia på TV:n och då äter dom rostat bröd så nu är jag sugen på rostat bröd.... Vadå gravid
Nenne: Om Cajs ändå ätit gröt, de som är så nyttigt och mättar bra! Hon har ALDRIG gillat någon annan gröt än den svindyra man köpte från nestle när hon va mindre.
Hon har testat risgryn, mannagryn, havregryn men hon ratar allt, så även på dagis.
Fiskbullar med ris, hmm de har jag aldrig testat... Är de verkligen gott? Vi har jämt potatis till.
Jenn: Jobbigt med paniklämning jag skulle nog aldrig klarat de, hade störtgråtigt! Jag är ju lite sån med att när jag lämnar så säger jag klart,tydligt men gulligt "hejdå, pappa kommer och hämtar dig sen" och så får hon en kram och sen går jag. Har alltid funkat men sen så får jag för mig att hon känner sin mamma :-O hon vet nog att jag skulle gå unde rom hon grät
Nenne: Ja de är så där halvroligt! Om man kunde sjukskrivit sig för sömnbrist så hade jag gjort de men eftersom jag vet hur ont om folk vi har så får jag försöka jobba och hoppas på att klådan försvinner!
De är bättre på dagen men de kommer i mellan åt kliattacker, Cajsa kommer och gnäller när de kliar, stackarn
Förresten så är jag oxå i v 7+5 beräknad den 25/2 enligt FL o BM men jag tror på övrgång igen och ett Marsbarn
Kan ju tillägga att VC rekomenderar bara bad i bassäng då dom flått flera lika fall i landet, vet att mamma hade samma hos dom i sjöarna utanför Gbg. Gällde tydligen även vänern. Tydligen värmen som gör de tror dom.
Cajsa snackar hela tiden men man förstår bara hälften och sjögurka här är en till som gillar att räkna men hon hakar oftast upp sig på 8-9 8-10 8-9 som om de är hack i skivan
Pratade med VC idag och frågade även om de inte fans något annat än cortison som Cajse kunde ta för hon hade de så jobbigt inatt och de kan ju hålla på ett par dagar så hon pratade med en barnläkare som skrev ut tavegyl. Hon gnällde jätte mycket förut och klaga på klåda på magen så gav henne tavegylen vid 18 (ska ges till kvällen) man kan bli trött av den men på 5 min så stensov hon :-O nu är hon vaken och klagar inget så den hjälper nog lite
Är lite orolig Jag vet att bebisen ligger väldigt tryggt och skyddat i magen men vid ett tillfälle så satte sig Cajsa på min mage med en dunst och idag trampade hon mig på magen när jag satt i magen. Man blir ju lite nojjig och orolig
anuya: Oj, ja då förstår jag att bebben är skyddad! Vilken tur du hade! Är lite orolig för vintern o halkan men o andra sidan så får vi nog inte en lika kall vinter i år igen eller va tror ni
Om jag vill att min BM ska fixa ett extra ul så vill de nog till mer än så, hon får en alltid att låta så nojjig
Bm har förresten tagit gallsyreprov för att se om klådan berodde på graviditeten men de gör den nog inte eftersom de är någon parasit tydligensom både jag och Cajsa råkat ut för. Klådan i händerna är jag dock lite osäker på om de är parasiten, hur som så blir de lite bättre med cortison.
Cajsa hade feber nu på kvällen, 1177 trodde de kunde va en reaktion på klådan.
Tror inte de är någon fara men som sagt man blir lite orolig, speciellt när hon trampade mig i nedre delen av magen med en riktig dunst när jag satt i soffan.
Skogsbollen: Ne Cajsa kan ju inte förstå att hon ska akta magen de är mer jag som får va uppmärksam Gud va roligt med RUL, längtar dit!
Har lite ont ner i magen idag, är väl kotten som växer kan jag tro
Kommer ni ihåg att jag skrev att jag skulle söka 2 högre korta vik på mitt jobb? (för jag nämnde väl de här? :-O)
Jag fick ett utav dom
De är visserligen väldigt kort för de gäller bara till sista september men kan bli förlängt så jag är nöjd. Plus att enligt BM så ska jag ställa in mig på tidigare sjukskriving än va jag fick med Cajsa då jag redan har väldigt ont i fogarna hon vill inte att jag ska bli besviken men jag fattar va hon menar. När jag väntade Cajsa hade jag ont i fogen i fram och den kände jag av mest när jag gick, nu har jag ont i fogen i fram OCH vänster bak bara de att den ömmar mest när jag sitter Jaja nu ska jag slita så länge jag orkar med mitt vik men när jag känner att toppen är nådd så ger jag upp!
På tal om talet, så här ser våra samtal ut
Jag: Ska vi gå ut och leka?
Cajsa: JAAAAA, ♫bada bada bada... ♫
Jag: Nej inte bada, gå ut och leka.
Cajsa: Oian? Oian? (Ser frågande ut)
Jag : Nej inte leka med Ossian, vi ska gå ut och leka!