Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
@korv:
Precis så kände jag oxå när jag läste det där om äganderätt; det är Alvin!
Det har varit så jobbigt ett tag att jag nästan dragit mig för att gå till lekparken, och när granntjejerna är här och leker så får man hjälpa dem att lösa konflikt efter konflikt, oftast orsakad av att Alvin knycker saker från dem eller att han går och vaktar precis allt han har och skriker så fort nån kommer i närheten. En dag hade han fått så många förmaningar att han var helt skadad på kvällen. Just när jag trodde att han somnat, så sätter han sig upp i sängen och säger "kan inte ha alla sake', måste dela me sej". Stackars liten!
Just det där med att bli generad och förnärmad märkte jag av hos Alvin häromdagen... eller kanske mer att han blev lite blyg. Vi var på stan och han blev törstig. Slarviga mamma hade såklart inget drickbart med sig, så vi gick till korvkiosken för att be om lite vatten. Det var ingen kö, luckan var öppen och en tjej stod därinne och pysslade. Alvin, kaxig som attan, säger flera ggr "lite latten tack?", men hon var upptagen och hörde inte. Sen kom hon fram till luckan och jag sa till Alvin att NU kunde han be om vatten. Då blev han blyg, fnissade lite, tittade generat ner i backen och sa knappt hörbart "latten?"... Lite gulligt :)