sjögurka 79 skrev 2010-02-08 19:59:27 följande:
Saza: Vad härligt för er, hoppas för allt i världen att febern håller sig borta.Anuya: Oj vad snabbt det gick för paketet att komma fram!Känner mig helt ur balans idag, jag och mamma har gått och yrat på jobbet och inte fått nåt gjort tror jag. Mammor ska inte behöva få hem sina söner i kistor, det är så orättvist så jag vill skrika...
Håller med, fy fan vad hemskt!!
Min första pojkväns kompis blev skjuten på slottet när han gjorde lumpen i högvakten. Vet inte om det är nån som minns det, det var ju typ 10 år sedan, men det stod rätt mycket i tidningarna om det.
Min pojkvän låg då i lumpen och var med i det "gänget" som fick åka och ta över högvakten efter att det hänt. Han fick veta när de kommit fram vem offret var.
Jag var med på begravningen som stöd, men fan vad fruktansvärt det var
Baypower skrev 2010-02-08 20:40:35 följande:
Ska vi bestämma tisdag den 23:e för fika? De som kan kommer liksom. Det är sannolikt omöjligt att få ihop en dag en viss vecka som alla kan. Lite frånfall blir det ju alltid.
Som det ser ut nu så kan jag.
Och vad skönt att nya chefen tog nyheten så bra!
L33L00 skrev 2010-02-08 23:47:38 följande:
Var på förlossningen idag då jag trodde att ev. vattnet hade gått i badkaret. De ville att jag skulle in på koll men ju längre tid jag var där & väntade på läkaren desto säkrare blev jag på att det inte var vattnet, för då borde de ju komma mer. Men när jag ändå var där nere så var det ju bara att vänta på läkaren som skulel undersöka mig. Väntade minst en timme då hon var upptagen på operation. Fick kolla ctg-kurvan, allt såg bra ut. Läkaren var väldigt trevlig men hon kunde snabbt konstatera att vattnet inte hade gått, hinnorna var intakta eller hur de säger... Kändes lite pinsamt då"Och då ska jag känna hur pass mogen du är, du är öppen 3 cm, nej nästan 4 cm" Sedan pillade hon lite där vid livmodertappen, usch!Har läst om många här på fl som går öppen lång tid dock, så vi får se............
Håller tummarna att det drar igång snart! Spännande!
Jenn83 skrev 2010-02-09 13:15:29 följande:
Nu har vi fått preliminärt inflytt på vårt hus...21 dec!!! Kul...precis innan jul. Men men... vi hade ändå inte planerat att fira jul där i år så.
Vad kul! Grattis!
anuya77 skrev 2010-02-09 18:57:08 följande:
En liten uppdatering:Har varit hos läkaren idag för utredning av UL som gjordes igår och nu är jag förpassade till mestadels sängläge. Barnets storlekt är 47% över medelbebisen i motsvarande vecka (33). Han säger att hinnorna kan gå när som helst om jag inte bara tar det lugnt. Lyft, golv-lek och nattningar av Hugo är inte att tänka på längre.Ett nytt UL ska göras om 2 veckor och skulle barnet ha samma tillväxt då som nu kommer det bli ett planerat kejsarsnitt mellan v 36-38. Hur som helst så mår han bra förutom att han är lite rund om magen. Ja, det var en liten uppdatering om min lille bebis.
Då ser du till att ta det lugnt nu då så lillkillen stannar några veckor till! Men skönt att han mår bra iallafall
Idag är första dagen då Milo äter igen. Första natten han inte varit ledsen. Vågar man hoppas på att det är över nu?
Känns iaf sååååå skönt!!!