• Lappen

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Själv har jag en sjuk tjej och får se om hon får slemlösande imorgon eller om det blir en tripp till doktorn och han får se på hon. förra natten spydde hon upp en massa slem och inatt var det tätt i halsen så hoppas vi får nått som hon blir bättre av..Blir ganska jobbiga nätter

• Lappen

själv ligger jag vaken efter ristin inte kunde sova pga förkylningen. jätte slemmig ibland men imorgon ska läkaren få se på henne innan han ger något slemlösande. är jobbigt för ristin som får nästan panik och inte kan sova och jag som inte får nästan någon sömn...

• Lappen
    movie skrev 2010-09-02 07:48:13 följande:
    Jenn83 skrev 2010-09-01 22:57:49 följande:
    Movie: Åh så jobbigt!! Jag förstår vad du går igenom, min syster födde i vecka 30. Fast ok, jag hade henne nära, så jag förstår att du oroar ihjäl dig.
    Men om det hjälper dig alls, så kan jag säga att min systerson, som vägde 1380 g när han föddes 10 v för tidigt, är idag en fullt frisk och pigg kille på nästan 2 år.
    Men jag skickar en stor kram till dig, hoppas allt blir bar både med din syster och barnet.
    Blev moster till en liten pojkeHjärta Allt har gått bra han vägde 1800g så en liten plutt.
    Alice föddes i v.34 och hon är ju fullt frisk och har växt om många i hennes ålder så det kommer nog att gå jätte bra.
    Vad liten. Hur lång då? ristin kom i vecka 32....men hon vägde 2044g och var 44cm
  • Lappen

Måste berätta om vem emanuel skyller på när han nyper eller slår Ristin..
    Han slår eller nyper ristin

Jag - vem har lärt dig nypas/slåss?
    Emanuel - sappo (hunden våran)
    jag - han kan väl inte nypas/slåss?
    Emanuel - jooo (bred norrländska)

så sappo har det inte lätt han...som inte kan nått sånt men ändå har lärt emanuel det enligt emanuel

• Lappen
    movie skrev 2010-09-03 23:36:17 följande:
    Skogsbollen: Vilket fint dockhus, detta kom hem i går till Alice, lite försenad 2 års present
    www.kidelin.se/sv/artiklar/lekhorna/kidkraft-...

Ristin: Min systers pojke var 44 cm lång och huvudet var 27,5 cm hur litet som hellst ju. Jag tyckte Alice och Iris huvuden var små

Tezz: Härligt att hon har börjat gilla sängen igen.
    då var han liten ristin som var lika liten men vägde mer men dom är små...
  • Lappen

Nu är man ensam med ungarna medans sambon och svärfar är ute och jagar älg till i allafall till fredag sen blir det renslakt nästa vecka

• Lappen

grattis cajsa.

Ristin fick bricanyl idag kan ev vara allergi...Men får se om hon får sådana här besvär igen så ska det bli allergitest

• Lappen
    sjögurka 79 skrev 2010-09-08 10:33:38 följande:
    Lappen: fick hon bricanyl mot hosta? Vi har också använt det på Molly och även inhalator mot misstänkt förkylningsastma. Får se om det kommer tillbaka nu i höst. Hoppas ristin slipper allergi
    jo mot hosta. ja det hoppas jag med. får väl se efter den här kuren
  • Lappen

vilken hemsk granne. det påminner mig om när vi bode en binter i vindeln och då bodde vi i en lägenhet. Vi hade fått två hundvalpar. Och bolaget som hyrde ut dom hon som jobbade där klagade att det luktade svinstia i lägenheten. För vi hade hundarna. Vi städade ju efter hundarna. Då ville dom att vi skulle föra en hage i lägenheten med presening under. och vi skulle göra en hage utanför till hundarna men sa att då skulle dom göra det själv. då vart det tyst. men en längrebort hade mer än 20 katter i sin lägenhet..och där slutade det inte för när vi flyttat ut och städat. Hade en god granne som hjälpte mig och städa och hon brukade städa för dom ibland så fick vi ändå bakläxa för städningen efter byggarbetarna varigt där...aldrig ska jag bo där mer...

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7