Inlägg från: cassis23 |Visa alla inlägg
  • cassis23

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Saza: Hoppas de bara är fosterfett!

Tobiq:Fasiken va skoj!!!

Sjögurka: Vi bor i en av lägenheterna själva. Vi hoppas på en vinst runt 500 000 så de är bara att hålla tummarna men de är ju som du skriver, en fastighet är ju inte lika eftertracktat som ett vanligt hus och kan ju ta tid men mäklaren ska hjälpa oss så gott hon kan, bl a ringa runt till folk hon känner till för att skynda på de hela då vi inte vill gå miste om "vårt" hus =) än så länge inga bud och det har vart två visningar så vi hoppas innerligt att vi ska få de om vi bara kan få sålt de här...

• cassis23

Sjögurka: Tråkigt att de händer 2 ggr, de ks ainte hända, okej om man missat en men två så tätt känns fel! Cajsa bajsar aldrig på dagis, hon har en förmåga att göra de när vi kommer hem

Nu sitter min lilla goding och ler åt skrållan på TV:n som leker med sin farfar

Läste att någon gick på pottan, hur fixade ni de? Cajsa vill bara "kissa" (kissar inte) för att få torka sig men när hon verkligen börjar kissa så gör hon de på golvet och visar man och sätter henne på pottan så kniper hon och blir arg!?!

• cassis23
    Tezz81 skrev 2010-06-08 13:40:55 följande:
    När jag har gått på toa så har Linnéa setat på pottan med kläderna på och sagt "tiiisss"...  vid blöjbyte så har hon själv velat sätta sig på pottan och "låtstas" klämma men inget har kommit. Vi har bara sagt,..... Nej, inget kiss!

För några dagar sen satte hon sig där, jätte koncentrerad och focuserad på vad hon gjorde. Man såg att hon försökte på riktigt. Och vips, så kom det! Och hur kul var inte det när jag blev alldeles till mig och och sa "titta det KOM kiss" Vilken duktig tjej! Då skulle hon ju göra om det om och om igen. Nu kommer det varje gång och hon går till toan och säger tissa.... tar av sig blöjjan och sätter sig, ber om papper efteråt och ger pottan till mig... Har INGET krav på att hon ska fixa det nu. Linnéa visar klart intresse och jag hänger gladeligen på
    Med tanke på allt strul med sonen så hoppas jag att det går smidigt denna ggn....

I början läste vi pekbok ppå pottan också.... Men då hade hon ingen ro att försöka så vi lät det gå ett par veckor...Och vips kom hon på (när HON ville) att hon skulle....

Har inget bra tips! När dom är redo så visar dom det... Som sagt, sonen fattde knappt vad det var förns han var 2½.... Sen tog det lååång tid innan han var helt torr..
    Jag provade oxå att läsa på pottan för länge sen men de ville hon inte nu är hon sån att hon vill sitta och "kissa" men de kommer inget men hon får prova som hon vill. Den dagen hon verkligen kissar i pottan så ska hon massa beröm för då kanske de kopplar till nästa gång :)

Movie: SUPERsöt!

På torsdag kommer de en och tittar på vårt hus =) dock så är de ett annat par som börjat buda på de andra huset och dom är tydligen villiga att gå upp emot en miljon men de är inte vi men vi ska va med och buda ändå ihopp om att ryktet inte stämmer!
  • cassis23
    Karlstadtös skrev 2010-06-08 21:08:36 följande:
    Ja, tydligen ska hon sövad innan de klipper. Tycker att det känns jätteotäckt, men nu har vi skjutit upp det till efter sommaren i alla fall.
    Tror dom söver barn för att de är enklare. Vet att en kompis lille kille skulle tejpa i pannan och då sövdes han. Tror man kanske kan motverka skräck på de viset!?
  • cassis23
    Winnertaco skrev 2010-06-08 21:23:23 följande:
    Och på tal om potta så har Ludvig börjat ta av sig blöjan och kissa på golvet. Verkligen superroligt... "Maaaaamma, Ludvig kissar på golvet!" ropar Johanna. Suck, suck, suck... Har visat honom pottan och han säger att man kissar där, men har noll intresse av att göra det när det verkligen gäller. Men egentligen tror jag inte att barn i allmänhet är redo såhär tidigt. Visst finns det dom som blir torra före två års ålder, men inte är de många.
    Ne de är inte vanligt! Vet en läkare som tyckte de va tidigt med 2,5 år då man idag inte är hemmafru och har samma tid att lägga poå sina barn.

Enligt min "kära" (not) svärmor så va hennes barn blöjfria dag vid 7 månader och natt när dom va 9 månader, de ni!
    Ni kan ju tänka va hon tycker vi är dåliga som inte fått Cajsa fri från blöjan och hon är snart 2 år :-O Jaja, tur de är vårt barn, tur att vi gör som vi vill!
    Men man känner sig lite nertryckt!
    Jag tror inte på henne va de gäller de (hon ska va värst på allt och ALLTID ha sista ordet även om hon har fel) och jag vill inte tvinga fram något från mina barn, jag vill att dom ska komma när dom är redo!
  • cassis23
    anette 81 skrev 2010-06-09 06:06:56 följande:
    Ska kommentera era inlägg sen, har en fråga bara. Hur länge o hur mkt feber kan ett barn ha innan man ska ta kontakt med läkaren?
    Tror inte dom ska ha feber längre än 5 dagar.
  • cassis23

Uch vad jobbigt med svinkoppor!
    När jag är förkyld så får jag alltid de under näsan och en lien bit upp (gör APont att snyta sig vilket man gör rätt ofta som förkyld)
    va hos läkarn en gång för en svullen köttel men då tyckte han att såret under näsan va viktigare, jag trodde då att de va herpes men enligt honom va de svinkoppor och smittar fruktansvärt mycket/lätt (man borde va hemma från dagis/skola sa han när såret "blommar") men jag har aldrig smittat någon och jag har haft detta sen jag va liten (de kommer tillbaka nästan varje år) och pillat på de så tror fortfarande inte att de är svinkoppor.

Hade de alltid udnder vä näsborre men efter att jag piercat näsan och tvättat hålet med den där rengöringsvätskan så bytte såret sida till hö de är mindre nu än va de va för några år sen så de är skönt i alla fall
    Låter som att de alltid är där men de är de inte utan bara när jag är förkyld så blossar de upp.

• cassis23

Sitter och väntar på mäklarn, hon har med sig en som vill kolla på huset

Har länge velat ha ett par riktiga promenad/spring skor så idag köpte jag ett par för skattepengarna, dom kostade 690 (har aldrig köpt så dyra skor) men dom har kostat 1100 så tyckte de va OK :)

Så nu på kvällen har jag vart ute och sprungit i 30 minuter i regn, tummen upp för mig
    Nu kan jag inte skylla på att jag inte äger skor och träningskläder så nu får jag försöka springa varannan dag i alla fall bara de att Fredrik ska iväg i helgen så de har redan skitit sig
    Ska införskaffa mig en crosstrainer så jag kan träna hemma när jag är själv med Cajsa, beach 2010 here i come (om jag inte har turen att bli gravid vill säga för då får jag väl gå över från löpning till promenad )

• cassis23
    Tezz81 skrev 2010-06-10 23:34:54 följande:
    Vi har precis börjat och kör bara hemma än så länge. Hoppas att hon är torr nästa sommar. OM hon blir det den här så är det bara bonus! Vi kör ingen press nu utan bara låter det bli som det blir... I dag sa hon till när hon satt och åt.. Tissa tissa och fick myror i baken. Satte ner henne på golvet och hon sprang till pottan och kissade. SEn skulle hon upp i matstolen och äta klart.... När hon sen satt i badet så såg hon lite ansträngd ut. Lyfte henne till pottan och sa åt henne att bajsa där. Och då gjorde hon det.. Mest på tur antagligen men ändå....

Men som sagt. just nu kör vi bara hemma och åker vi i väg så är det blöja som gäller. Har ju bara kört i 1½ vecka eller ngt....
    Redig tjej ni har
  • cassis23
    Sjögurka: Uch vad jobbigt att de inte vill ge sig!
    Jag har bara liten fläck som blir sår, som en tioöring eller mindre och så fick jag någon salva (kan de heta fucidin?) men den använderjag inte längre för mitt är så milt och som sagt jag själv tror inte att de är svinkoppor eftersom jag aldrig smittat någon och haft de sen jag va ca 8-10 år.

Måste bara fråga...
    Cajsa har vart förkyld här hemma och så skulle jag gå in på FK och göra en anmälan som jag ALLTID kommer på dagen efter så att man får fylla i den där rutan om varför man gjorde anmälan en dag försent, jag skriver jämt "glömde" så snart kommer dom väl tro att jag är dement eftersom jag som sagt ALLTID glömmer de och då har Cajsa ändå vart MYCKE sjuk i år.
    Nu till frågan, VARFÖR ska man göra först en anmälan och sen en begäran??? Fattar liksom inte vitsen med de hela!?

Nu ska jag och Cajsa åka och kolla på jobbskor och sen köpa mycket fredagsmys för vi är själva hemma hela helgen, Fredrik ska på BugRun.
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7