Inlägg från: FrökenM |Visa alla inlägg
  • FrökenM

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

...Var tvungen att gå in å kika på BF-listan och ni är ju flera som Saknas där - Skriv in er!!!

• FrökenM

Korv: Haha, ja mina morgnar är väl förberedda, så nördig jag är. Men det är ett hett tips för lite lugnare morgonstund Ja men TÄNK att lilla Love kom ut om bara två dagar, känns helt otroligt. Längtar men det känns som att en till lillen skrutt här hemma ligger 100 år bort, bara inse att det inte riktigt är så. 

L33L00: Ja det låter ju supermysigt med babysimmet och Wille verkar så himla duktig! Blev jättefascinerad, skulle de här små alltså kunna fixa det där efter lite träning?! Häftigt!!
    Saza: Vad kul att ni kommit igång med inskolningen och att det gick bra!!
    Jakob har åkt bort igen Så himla himla trist. Såå alltså har jag Ännu mer att förbereda inför morgondagen, kanske dags att börja redan nu, haha. (Hoppas ni förstår min ironi )
  • FrökenM

Men Anuya, fyyyy vad hemskt, din stackare! Tur i oturen att det gick så pass bra iaf! Usch, blev Hugo rädd? Hoppas du mår ok nu...

L33L00: Just ja, du blev ju igångsatt förra gången... Gullig du är som tänker på mig TÄnk att du är från Sundsvall, känns ju nästan som mina hemtrakter. Tänk att några klasskompisar till mig åkte Åre-Sundsvall ToR med bil (60 mil) ENBART för att gå på Mc Donalds när vi var 18 år. Snacka om att bo på landet, haha! Var det kärleken som gjorde att du hamnade på Gotland? Saknar du Sundsvall? Usch tungt att skotta, det är bland det värsta för ryggen så var försiktig. 
    Ibland är det riktigt mysigt att vara själv! Edvin sover, Jakob är borta, jag har tränat och sitter i en nystädad lght med te och en stor fet semla och tittar på TV. Mys!!
  • FrökenM

Jenn83: Åh vad spännande! Då håller vi tummarna för er! Tror att det oftast blir en bra affär när man köper nybyggt för fast pris, så hoppas!

Sjögurka: Så skönt att det går så bra med lämningarna! Jag är inte heller så värst blödig för "sånnt skrik", men det vore ju inte så kul om dom vid varje lämning skrek hysteriskt. Men men, kommer säkert komma sånna perioder också :-S
    Tezz: Ja efter en lång ledig sommar kan jag tänka mig att det nästan blir som en ny inskolning, iaf för de små... Skönt att det funkar så bra nu iaf!!
    Som ni vet har vi ju letat hus i alldeles för många år, kräsna som vi är... Men nu har vi bytt taktik. Igår la vi nämligen bud på ett hus vi inte ens hade tittat på för ens några månader sedan. Det ligger iofs i ett bra och tryggt område, men det är så fruktansvärt fult, både in- och utvändigt, och ligger tråkigt till i det här området. Att dom inte fått några bud beror förmodligen på det stora renoveringsbehovet (iofs bara ytskikt) så vi drog till med ett skambud, 200 000:- under utgångspris. Idag kom säljaren med ett motbud, är vi villiga att gå upp 100 000:- skriver vi papper på måndag {#lang_emotions_surprised} OJ! Känns galet! Vår plan är att köpa huset till ett bra pris (vilket det nog är), renovera (ALLT ska renoveras; kök, två badrum, en stor tvättstuga, väggar ska flyttas, alla golv ska bytas, väggar och tak måste ytbehandlas, fasaden måste målas om och fixas m.m) bo där i några år och sedan förhoppningsvis sälja med vinst när vi hittat vår "drömtomt". Men vi har lite beslutsångest... Ååååh, mycket jobb men vad tusan, vi ska nog bara slå till! Förlåt för det långa utlägget, var tvungen att ventilera lite!
    Hoppas allt är bra med er så här på fredagskvällen!
  • FrökenM

Tack, vad gulliga ni är, Tack för pepp och lyckönskningar! Har inte hunnit diskutera med Jakob än, men jag har en känsla av att vi kommer slå till, whopps! Plötsligt händer det

Movie: Vad roligt! Det är så himla kul när man mer och mer börjar se personligheten krypa fram hos de små. Och Tänk vad kul när de börjar prata "på riktigt", det ser jag fram emot!
    Sjögurka: OJ vilken fart det verkar vara på bostadsmarknaden hos er Så tråkigt att ni inte ens hann titta. Hoppas ni snart hittar ngt som passar er! Haha, ja Felix Herngren är grym! Verkar ganska rolig den här serien, bra skådespelare!!! Skönt med ngt som roar, är ju också hemma själv, lite skönt, och lite tråkigt.
    Bay: Vad skönt att "bara kunna flytta in" sådär! Är lite nervös för den här jätterenoveringen som ska göras, med två småsmåttingar hemma :-S
    Nu är det dags för sängen...
    Natti natti!
  • FrökenM

L33L00: Ja haha, 60 mil för en burgare! Tänk att du bara har två veckor kvar till BF, är det inte galet! Har du packat BBväskan?! Förstår om du börjar vänta när du har sammandragningar, det är ju så nära för dig nu!

Jag har åkt på ngn form av magsjuka. Peppar peppar kräks jag inte men har bla haft riktig magknaip, och DET har jag fått värsta sammandragningarna av. Sov nästan ingenting inatt pga de där sammandragningarna. Jobbigt. Men haha, tanken har inte ens slagit mig att det skulle kunna vara "ngt" på gång... Undrar mest om det är jobbigt för bebben?
    Anuya: Åh jag har också ont i blygdbenet, AJ, det är inte alls skönt. Förstår precis vad du menar, jag längtar också så himla mkt efter att bli "normal" i kroppen igen!Undrar hur länge det kommer ta efter denna graviditet? Krya på dig och hoppas smärtan avtar. 
    Vet ni, idag har vi gjort ngt Stort... KÖPT HUS!!! Det känns helt galet, efter alla dessa åååår av letande. Jag är nöjd och glad över köpet, men den där jätteglädjen har inte riktigt infunnit sig. Det är allt annat än vårt drömhus. Inflytt 1 juni, men vi kommer renovera hela sommaren och inte flytta in förrän övervåningen är klar, så det lär dröja till iaf sept.
    Nu måste jag nog sova... GOD NATT vänner!
  • FrökenM

Men OJ vad ni varit duktiga här inne idag, skrivit som bara den... Är fortfarande helt matt så jag orkar tyvärr inte kommentera allt just nu.

Men TACK fina ni för alla GRATTISönskningar! Nu är papperna påskrivna så nu väntar vi bara på inflytt, fyra långa månader kvar... Och sen ska vi jobba häcken av oss för att få lite fason på huset!
    Tänk att vi är så många i husköpartagen just nu. Men det är väll ofta så, att bebistiden ofta går hand i hand med att bygga eller köpa hus. Känns som det kommer bli en rolig men väldigt intensiv tid. Har funderat endel på det där... är lite rädd att Jakob och jag ska "tappa bort" varandra i den här bebis- och husperioden. Alltså jag är Redan så trött om kvällarna när vi lägger oss att jag knappt orkar prata, och då ska vi lägga till ett barn och ett renoveringsprojekt på det :-S Spännande, haha! Ni som redan gått igenom det här har kanske några bra tips?! Är så rädd att vi inte ska "se" varandra, måste nog tänka på att få lite egentid utan barn och husfix då och då, mitt uppe i allt!
    Aptiten börjar så smått komma tillbaka, så nu ska jag göra så gott jag kan för att få i mig lite bulle och mjölk
  • FrökenM

Winnertaco: Det är väll precis DET som gör ert hus så charmigt

Sov så gott med er!
  • FrökenM

Vilka fina bilder Tezz!!

Jag har världens galnaste fråga: Är det ngn här som bor i Södertälje och vill göra mig VÄRLDENS TJÄNST???!!! Har hittat en vagn på Blocket och hon vill att vi ska hämta den IDAG, men Jakob kommer till Sthlm först torsdag kväll. Den finns mitt i centrum, ngn som har lust Ååh vilken knäpp fråga, tänkte jag chansar iaf!!
  • FrökenM

GRATTIS ANAI! Åh vad kul för er, ska bli så spännande att höra hur allt gick! Tänk nu står L33L00 på tur, och sen är det jag, wiiiii! Men man vet aldrig... kanske ngn annan hinner före?!

TACK Korv, du fååår svära!
    L33L00: Jo, tack, jag har kollat runt lite i Sthlm men tyvärr kunde ingen kompis åka dit redan idag. Men men, Jakob kommer till Sthlm torsdag kväll, så jag har lovat föra över hälften av pengarna idag, så får dom resten på torsdag. Tror ni jag vågar? Hon verkar iaf pålitlig! Förstår om du kommer sakna babysimmet, det verkar ju så mysigt!
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7