Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Lappen: Vad tråkigt att läsa om din svärfar. Hoppas han blir så bra han bara kan...

Ja nu är det kapplöpning till BB mellan Linn och Saza. No pressure

Håller på att ta mig ur öroninflammations- och bihåleinflammationsdimman här hemma. Överlever med hjälp av alvedon och kåvepenin. Känns INTE kul att trycka i sig en massa läkemedel när man är gravid men samtidigt måste jag bli frisk... Molly äter penicillin mot dubbelsidig öroninflammation. Usch och fy. Nu är Jens hemma på långhelg i alla fall, han har helt enkelt inte kunnat vara ledig och ta hand om oss den här veckan då han äntligen fått börja ett nytt projekt på sitt nya jobb. Så är det ibland, dålig tajming helt enkelt.
  • j 3 n N y
    Bay: Nej du har helt rätt såklart. Men ändå...

Idag tycker jag att jag är värd en vilodag efter den här senaste persen, och det tycker såklart Jens också men ÄNDÅ sitter han och spelar nåt superviktigt dataspel några minuter för länge så att jag ser mig tvungen att underhålla Molly. Suck. Vad är det med killar ibland? Han stänger ju av utan att jag behöver säga till honom, men jag tycker att det borde ske lite tidigare... Mars och Venus. Sen föreslog jag att han skulle åka till en stor ica maxi en bit bort. "Klarar ni er här hemma då" frågar han. Hahahahaha - NI??? Du förstår kanske att du får ta med dig Molly till affären. Så nu är jag helt ensam hemma nån timme. Frid och vila!
  • j 3 n N y
    Linn: Å så spännande, hoppas allt går bra!

Antar att alla varit ute och njutit av sol och värme idag?! Inte jag Hela förmiddagen låg jag inne själv och sov/slumrade/kurerade mig. Nu har Molly flyttat till mormor och morfar över natten så vi ska få sovmorgon och bara ta det lugnt. Att en öroninflammation ska vara så envist svår att bli av med?
  • j 3 n N y
    Åh vad roligt för Saza med familj, stort grattis!!! {#lang_emotions_flower} Har ju inte facebook så jag ligger lite efter (men nu måste jag nog lägga ner min trots mot fb snart...)

Bay: Härligt att passera 100! Själv tycker jag att tiden mellan 100 och 50 (idag!) har gått jättefort

Movie: Tack för påkrya-hälsningen (kan man säga så?). Hur många dagar kvar har du nu? Känner igen känslan om att bebisen snart inte får plats längre, förstår inte hur vi ska stå ut den här sista lååånga tiden. Pepp!

Jag blir banne mig inte av med min jäkla infektion! Blir galen! Har ätit klart min kur med antibiotika men jag tycker bara att jag får fler symptom. I natt har jag hostat som en galning. Förlåt för klagandet men det är verkligen pissigt med sol och sommarvärme ute när man är inlåst i en bunker... Men som sagt, 50 dagar kvar till bebis idag men jag tror ju att vi kan minska den siffran med 7-10 dagar p.g.a kejsarsnitt. Wihoo! Har inte köpt en pryl till det nya lilla livet, och dessutom ska vi packa och flytta under de här dagarna. Nämendetärvällugnt!
  • j 3 n N y
    Bay: Ja det kommer gå galant! Vi har en hel armé med support så det löser sig. Men du, midsommar, semester och sen - BEBIS! Det kommer gå jättefort ju

Någon som vet något mer om Sandra och lillebror??
  • j 3 n N y

Just det - Molly kommer få gå kvar på dagis hon också när hon blir storasyster. Hon har det så himla bra där, det är helt suveränt. Och vi får också 30 h/vecka i Stockholm så förmodligen kommer hon få gå mån-tors och sen kör vi hemma-mys-dagar på fredagar. Gärna med ett rosa skimmer runt, det är så jag ser det framför mig i alla fall

• j 3 n N y
    Saza: Välkomna hem och jättegrattis!!! Caspian är ett toppennamn, och vilken liten goding... Nu längtar jag ännu mer. Riktigt bra jobbat, är grymt imponerad.

Anai och Bay: Ja! Vi kör fredagshäng såklart
  • j 3 n N y
    Knastroll: Vad fint du har skrivit. Visst är det så att man inte kan sätta ord på sina minnen och känslor. Tror din morfar vet exakt vad du känner.
  • j 3 n N y

Min iphone råkade halka ner i ett handfat som av någon anledning var fyllt med vatten alldeles nyss. Skulle bara snyta mig, la ifrån mig mobilen på handfatskanten och så - plums... Grymt irriterande {#lang_emotions_demon}

• j 3 n N y

Problemet är att man inte kan plocka isär en iphone... Allt funkar utom högtalarna. Måste ha headset i för att kunna prata. Får bli ett samtal till försäkringsbolaget (tveksamt att de hjälper till, trots extra drulleförsäkring) och sen skicka på reparation.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7