Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vad grymt, vi slipper starta en ny tråd! Annars hade den här gått ut idag kom jag nämligen på ;)

• j 3 n N y
    Saza: Sådär var Molly när hon hade hög feber och öroninflammation, bara drack och sov. Så länge han får i sig vätska och kissar tycker jag du ska låta honom bara sova och vila. Men om du är orolig ska du såklart ringa vårdguiden, du är Milos mamma och känner honom bäst. Hoppas han piggnar på sig snart

Vangelia: Roligt att se dig igen! Molly sover ca 12 timmar per dygn, 16-17 timmar har hon bara varit uppe i när hon varit riktigt sjuk. Har ni testat henne för gluten?
  • j 3 n N y

Jag förstår det... Det gör ont att se dem så dåliga... Det enda sjukhuset kan göra är väl att ge dropp, känner du att det behovet finns så tycker jag att du ska åka inmed honom.

• j 3 n N y
    Saza: Smart med barnmatsburk! Hoppas det vänder nu för Milo, och att ni får en bra helg.
  • j 3 n N y
    Anai: Du är min idol också! När vi har en "situation" hemma så försöker jag tänka mig in i samma situation men med en liten bebis som grädden på moset. Och sen skänker jag dig en tanke! Är imponerad, du verkar ta allt med en klackspark. Tycker såklart alla mammor här inne är superduktiga men att ha tre barn under fyra känns bara så enormt!

Verkar vara många med magsjuka just nu, Milo hejade jag på i bloggen nyss och han verkar ju ha fått världens monsterbacill. Korv - hoppas Abbe och Love blir friska snart så dina öron får lite semester. Knastroll - hoppas ni också är på bättringsvägen.

Molly har varit på dagis i över två veckor i streck. Helt otroligt. Nu räknar vi dagarna tills nya baciller går till attack. Jens började jobba igår så nu är det nya rutiner; han lämnar och jag hämtar. Har gått ner i tid på jobbet men vet inte riktigt hur mycket. 80% eller 85%. Hur gör ni andra? Måste ju täcka upp med föräldrapenning om man vill skydda SGI:n. Föräldrapenningen är ju skyddad per automatik eftersom bebis kommer inom 2,5 år.

Vecka 29 nu. Hur stor som helst och fortfarande med en VILD unge i kaggen.
  • j 3 n N y

Vårt Molly-monster verkar ha flyttat (tillfälligt förmodligen) och ersatts av mys-Molly. Monsterperioden började nog ungefär vid dagisstart för två månader sen. Nu är hon bara busig (ska kittlas och bli jagad här hemma), går runt och fnittrar, pussas och kramas. Vet att Jenn skrev om det här för nån vecka sen, att de har kommit in i nån nyförälskelsefas i lilla Maja och där är vi nog nu. Härligt, men förmodligen tillfälligt som sagt.

Bay: Jag är fortfarande på att ses den 24 eller 25. Har inga planer för helgen, men kan tänka mig att vi kommer ha en del visningar att gå på på söndagen så lördagen kanske skulle passa mig lite bättre.

• j 3 n N y
    Bay: Molly dricker inte heller mjölk. Inte välling heller. Men äter yoghurt, fil och ääälskar ost (ju starkare desto bättre) så jag hoppas hon får i sig kalcium så det räcker. Har tyvärr inga tips för jag försöker väldigt sällan. Ibland får hon lite och då grinar hon så illa, haha!

Movie: Jag grinade senast idag på telefon med Jens. Tyckte det blev för mycket att tänka på, vilket det också är, men jag brukar inte gråta för det. Suck. Bara att inse att hormonerna är här för att stanna ett tag framöver... Tur att man har en förstående man.

Saza: Hoppas såklart att Milo vaknar upp som sitt gamla pigga glad busiga jag imorgon men det verkar väl inte så eller? Hoppas ni får bra hjälp på sjukhuset.

Jenn: Lunch låter ju som en toppenidé! Var ska ni bo? Vi kan väl ses i närheten där ni håller till!

Nu när det är så här fint väder så går jag och Molly till parken på väg hem från dagis och där kan hon stå hur länge som helst i sandlådan. Vid kvart i fem bar jag hem en skrikande/vrålande/gastande ål/orm/geleklump genom halva vasastan. Kände mig som en toppenmamma, även om de flesta nog vet hur det är. Ungen måste ju ha middag också! Sen fortsatte gastandet hemma ett tag också - trots banan, vatten och napp innan middagen. Haha, så härligt med lite temperament! Har aldrig sett henne så arg!
  • j 3 n N y
    Skruttis: NEJ vad tråkigt . Stackars lilla Leo. Vad innebär operationen? Dräneras ögat på vätska?
  • j 3 n N y
    Saza: Vi håller tummarna att det går åt rätt håll nu!

Sitter och tokbevakar den där förbaskade vulkanen, vi ska ha möhippa på lördag för en tjej som bor i Holland. Hon vet inget än såklart, men tanken är att hon ska kidnappas på jobbet och flyga till sthlm imorgon kväll. Så otajmat!!! Ingenting man tar med i riskbedömningen heller ju, känns som ett skämt!

Mini-Molly har 21 i skor, kommer nog köpa vårskor i 22 tror jag...
  • j 3 n N y
    Anuya: Ja ibland förundras man över hur olika vi tänker. Män ÄR nog från mars. Kan du inte slå tillbaka med samma medicin; efter en natt med amningar och osammanhängande sömn så föreslår du att du ska få sova tre-fyra timmar eftersom du inte sovit under natten. Han kan väl lägga ner nymatad William i vagnen och gå till parken med Hugo imorgon så får du sova helt ostört!

Vi måste nog ställa in vår möhippa imorgon, är så tråkigt. Men mest osannolikt faktiskt... Det här är ju ett vulkanutbrott man sällan kommer glömma.
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7