Inlägg från: FrökenM |Visa alla inlägg
  • FrökenM

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Grattis Bay, det är bland den skönaste känslan som finns Att fixa en tenta och sedan bara kunna släppa det!

Intressant det här med amningen... Jag var ju väldigt nervös för det med Edvin. Var 8 år när jag fick tvillingsyskon och jag minns så väl att mamma satt och grät under amningen och att bröstvårtorna var som stora köttsår, det satte sina spår gissar jag. Ville så gärna amma och blev så glad över att det faktiskt gick jättebra med en gång. Kanske var därför ingen av barnmorskorna på BB knappt nämnde det här med amning, så därför bad jag om att få träffa en "amnings-sköterska" sista (tredje) dagen på BB, osäker som man trots allt var. Hon var HEMSK och jag ångrade sååå att jag bett om att få träffa henne. Hon ifrågasatte Allt jag sa och gjorde och sänkte mitt självförtroende, uuusch vad hemsk hon var! Men man lär av sina misstag, nästa gång ska jag INTE be om att få träffa någon "amningsexpert": ) 
  • FrökenM

Saza: Åh va roligt, Grattis! Måste kännas jätteskönt att ha dom på samma dagis!

Baypower: Så mysigt med en hel egen natt, passa på att ta hand om varandra och ha det så mysigt
  • FrökenM

Knastroll: GRATTIS till inflytt, åååh vad roligt!

Vangelina: Uuusch stackars lilla Melina... Hoppas verkligen dom snart kommer på vad det är som spökar, och att rumpan blir bättre. Man tycker ju så himla himla synd om dom : (
    Sjögurka: GRATTIS till ul, va roligt! Jag tyckte på något sätt att det var "större" med ultraljudet Denna gång än med Edvin...nu fattade jag lite bättre att det faktiskt ÄR en liten skrutt där inne som jag kommer älska precis lika mkt som Edvin!
    Korv: Du gläder mig när du säger att du redan tänker på en kotte till, och du är nybliven tvåbarnsförälder Känner mig ngt lugnare, då kanske det inte är så stressigt som jag är rädd för, hihi. 
    Jag har precis rotat fram Edvins gamla kläder från förrådet och ÅÅÅH vad nostalgisk man blir. Det lustiga är att det känns som jag packade ner dom här kläderna i typ förra veckan, ska jag REDAN ha en bebis till?!??! Haha, men så kul! I förrgår var jag till stan för att köpa bilbarnstol till minstingen och passade på att köpa några små kläder också, och det fick mig att längta massor. Ja, nu längtar jag verkligen efter den här lilla skrutten som ska komma snart!
    Har ni andra gravida funderat något på namn? Vi har inte diskuterat det så mkt här hemma, men jag tänker en hel del på det... Om det blir en flicka hoppas jag på att det blir en Greta, vilket Jakob inte alls är inne på, tyvärr. Han gillar mer Agnes vilket jag iofs tycker är helt ok! Blir det en pojke kanske det blir en Algot, eller en Malte?! Edvin och Greta... Edvin och Algot...
    Nu ska jag göra det tråkigaste jag vet... laga mat, till mig själv. Men magen knorrar, så det är dax. HEJ på er så länge!
  • FrökenM

L33L00: Ååh, det var verkligen superfina tjejnamn! Både Iris och Elda var otroligt fint! Våra namn är inte så värst "roliga" kanske, men vi kommer nog hålla oss till ngt traditionellt och gammeldags svensk namn även denna gång. Vi köpte en Acta Graco Logico S. Vi hade ju även en såndan till Edvin men sålde den när han vuxit ur den, men vi var nöjda med den så det fick bli en sånn igen! Har ni kvar eran gamla eller blev/blir det en ny för er också? 

Förstår att det är mkt för er som precis köpt hus eller bytt bostad. Men jag måste ju erkänna att jag är lite avis, är så LESS på detta letande. Kan vi inte bara få hitta ngt?!
    Nu ska jag fika! Sov så gott söta ni!
  • FrökenM

Movie: Tack, jag tycker också Algot är så gulligt. Tänker på när jag var liten och ett syskonpar som brukade hälsa på hemma hos farmor hette Algot och "Flingan", Flingan var såklart bara ett smeknamn... Ja Algot är nog inte så vanligt nu för tiden, men jag tycker det passar bra till Edvin! Hur går det för er, har ni några namn på lut? Krya på dig!!

Korv: Jag gillar också Malte, det är verkligen jättefint! Det enda jag kan tycka är att det går bäst att säga på svenska, ligger inte bra i munnen på engelska tex...om vi nu ska tänka på det Ni hade så många fina pojknamn tycker jag, men jag måste säga att jag hejjade på Love!! Tycker Abbe och Love passar så bra tillsammans!
    Haha vad jag är nördig, måste vara en av jordens bästa "planerare". För att det ska gå snabbt och smidigt förbereder jag så mkt det bara går för kommande morgon, osthyveln ligger på plats, gröten är blötlagd, kniven och äpplet ligger redo, tesilen är fylld, osv... Hahaha, skrattar åt mig själv när jag håller på men jag måste bara! Nu ska jag trots allt hoppa i säng. Sov gott med er!
    Edvin 080917 - Bf 100301 // skralte.blogspot.com
  • FrökenM

L33L00: Jag vet inte hur det är på de äldre modellerna Graco, men på de baser som säljs nu är det stödben. Visst måste man anpassa stolen efter bilen (vissa Måste ju ha stödben), men som jag har fått det berättat för mig i alla butiker jag varit ska det inte finnas någon skillnad i säkerhet på de stolar som säljs nu. Vi valde mellan en BRIO och Acta Graco, och trots att Brion är snyggare och de sa att det inte var någon säkerhetsskillnad valde vi Gracon då vi tyckte att det ändå ser säkrare och skönare ut. 

Vi har också funderat på hur vi ska sätta stolarna i bilen och har kommit fram till att Edvin får sitta kvar där bak, sen kopplar vi ur airbagen så får lillen sitta fram. Jag hoppas det kommer funka bra! När vi har köpt hus ska vi även köpa en till större bil och då kommer båda få sitta bak i den... Nu har vi en Audi A4, och ska vi ha båda bak blir det väldigt trångt om man vill sitta där med dom, det går nog inte ens
    Anuya: Hejar på Emil .
    Anette: Skönt att inskolningen går så bra, det gör en lycklig! Blir så glad över att Edvin också älskar att vara på dagis!
    Bay: Vad cool du är!! Men man vet ju att dom blir glada så fort man gått...
    Mycket att stå i här hemma idag... Nu förstår jag vad vissa av er andra säger, att man får dåligt samvete av att lämna de små på dagis och sedan "bara vara hemma" själv. Därför har jag blivit galen och gjort värsta planeringen på massa saker som måste göras, och Det har jag nu tagit tag i! Så det är nog bäst att fortsätta, Hej så länge! 
  • FrökenM

Ang det här med stödben har jag bara sett det på själva Basen... Tex som att Acta Gracos bas har stödben. Men vem vet, det kanske finns stödben på själva bilbarnstolen också, men det har jag aldrig sett?

Nu ska jag kila iväg till MVC, gick in i ve 36 (35+1) igår, Yihooo!
  • FrökenM

Winnertaco: Gissade nästan det

Movie: Åh vad skönt! Blir så glad för dig, att allt verkar gå så bra! Hoppas du fick lyssna på hjärtat idag, det är ju så mysigt!
    Blir så glad, min lilla bebis är fixerad nu! Känns skönt att veta, så det inte blir ngn sätesbjudning! Sen kändes det skönt att jag inte hade gått upp så himla mkt de senaste tre veckorna, gången innan hade jag gått upp flera kilo :-S Men det är bara 4 kilo kvar så är jag uppe i maxvikten under Edvins graviditet, blir nog stor även denna gång...
  • FrökenM

Sjögurka: Hihihi, blir alldeles till mig när du skriver sådär... ska bebisen komma snart alltså??!!!{#lang_emotions_surprised} Känns så overkligt! Tror nog mini-L33L00 kommer först, jag gick ju över så himlans mkt sist...

Tänk om ngn av oss här inne kommer få tvillingar, hur många är det som har UL:et kvar?!
    Nej nu Måste jag fortsätta städa, har skjutit på det i flera dagar och skurvattnet står bara där och väntar nu, Hepp Hepp!
  • FrökenM

Ja just, mini-Anai är ju jättenära!!!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7