• Jenn83

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Lia: Usch otäckt!! Jag hittade Maja uppe på vårt balkongbord en dag, när inglasningen var öppen! Nu bor vi visserligen bara en halvtrappa upp men ändå...har inglasningen stängd om dagarna nu!!

Maja kastar mat när hon är mätt ibland, men då tar vi maten direkt.,

Sjö: Lite olika musiksmak, våra döttrar Majas favoriter är krokidilen i bilen, bä bä och lilla katt
    .?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Sjö: Heja lillebror! Kollar din blogg flera ggr per dag nu för att se vad som händer!!

Movie: Stor liten tjej

Cassis: Maja kommer heller inte ha någon av sin vanliga personal nu på 4 veckor. känns sådär...

Har precis varit och kvällsbadat för att få ner kroppstemperaturen något. Har det varit lika sjukt varmt i hela Sverige?? Här nere har det varit riktigt tropiskt, en bra bit över 30 grader. Nu när vi körde hem från badet var det 22 grader 23.30!!!

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Hej tjejer. Vilken sommar vi fått! Så härligt. Har visserligen jobbat mest, men idag var det ledigt så det har varit två rundor på stranden. Grillade korv och badade nu ikväll med en av majas bästisar, de är så söta!!

Sjö: Ah typiskt, jag som var helt säker på 13. 13 är lite tur-nummer här hemma, jag och Daniel blev tillsamans 13 (dec...1999!!!) och Maja är född 13 (sept.)

Cassis: Skönt det går bra på förskolan. Här har det varit två paniklämningar denna veckan. Inte alls dagissugen just nu, lilla Maja.

Vi är mitt uppe i ev. lägenhetsförsäljnign. Så svårt att veta när man ska känna sig nöjd . Vi har fått bud som är under utgångspriset, vilket vi inte kommer acceptera.. men ska man ta utgångspriset nu, eller vänta och hoppas vi får mer i höst!?

• Jenn83

Tack för tipsen/tankarna kring lägenhetsförsäljning! Det svåra just nu är väl att det egentligen bara är ett par som lagt bud, och deras döttrar ska börja plugga i lund i höst, så deras bud ligger bara just nu. Så vi funderar på att ge ett slutbud till dem på 15000 över utgångspriset, och se om de tar det. annars väntar vi. men så kommer ändå tankarna...kommer vi få ännu mer om vi väntar??

• Jenn83

Nenne: Förstår helt klart hur du resonerar. grejen är väl lite här att det förmodligen inte kommer röra sig om allt för stora pengar, inga jättesummor för lägenheter här. vårt utgångspris är 575' och tvivlar på att vi får så mycket över 600' även i höst. fast man vet aldrig....

cassis: ja lite jobbigt är det att lämna en skrikande dotter, men samtidigt vet jag av erfarenhet av praktik och jobb på förskola att de flesta, för att inte säga alla, som skriker näör föräldrarna går blir glada inom några minuter.
    Annars går det alltid bra att lämna, men nu har maja varit ledig några veckor, + att hennes fröknar har semester

• Jenn83

Sjö: Ja det är svåra beslut....får se vad magkänslan säger imorgon när jag sovit!
    Ingen bebis på g antar jag!?

• Jenn83

Snart nog har du nog en liten bebis hos dig! Jag kände verkligen ingenting med maja så började bli inställd på att det nog skulle bli igångsättning. sen vaknade jag en morgon med värkar!

Åh va jag har börjat bli bebissugen med!!

• Jenn83

Nenne: Härligt med gångsvatånd till vattnet! men så är det kanske överallt i stockholmstraklten, eftersom där verkar vara vatten överallt Det är väl nackdelen med där vi bor, vi måste ta bilen till närmsta strand, knappt 20 minuter bort

Inatt sv Maja hos mormor och morfar, så jag har sovit helt ostört inatt (hon brukar komma in till oss) och idag tog jag sovmorgon, och ska gå och träna nu innan jobb. härligt med lite barnfri tid ibland!!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7