• movie

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Anette81: Vi har också jobbiga nätter här, vet inte vad det kan vara. Nu har Alice varit krånglig på nätterna nästan jämt så jag bävar lite för syskonets ankomst. Vet inte vad vi gör för fel. Hoppas du kan ge alvedon och att det blir bättre.

Tobiq: Alice är 84 cm lång och har stl 21. Kanske kommer en växtperiod nu i sommar. Dom säger att fötterna växer ca 2 cm år. Jobbigt med Moas mage låter nästan som någon allergi.

Bay: Har tyvärr inget gott råd till dig då Alice äter yoghurt och flingor med mjölk.

★ღ♥★ღ♥.♥Alice 080728♥.♥ღ★♥ღ
  • movie

Korv: Du kan tänka dig 1 storlek i månaden, hur länge då liksom. Abbe 2 år stl 48 i skor haha. Dom berättade även för mig att barns fötter består utav brosk och har inte hunnit bli hårda än därför är det väldigt viktigt vad man har för skor. Behövs en bra hålfot då barn ingen har än. Om man köper 1 par skor som är 2 cm större än fotmåttet är det ungefär som om vi skulle ta på oss 5 cm större skor. Dom har även sämre känsel i tårna då nerverna inte är fullt utvecklade så vissa barn kan ha svårt att känna om skorna är för trånga. Därför viktigt att mäta fötterna med jämna mellan rum. Oj vad mycket jag skrev om det

Skruttis: Skönt att Kevins op gick bra men stackars lilla Leo som är sjuk.

• movie

Saza: Åh vad skönt att det verkar gå åt rätt håll äntligen.

Skruttis: Usch jag lider med dig.

L33L00: Det är så svårt att veta vad som inte är bra med dom små. Om det är för lite mat eller bara ont i magen. Men det kanske bara var magen om han verkar nöjd i dag.

Bay: Det finns väl bra skor som inte kostar skjortan så jag tror nog Felix kommer att ha toppen fina fötter

• movie

Hej alla fina mammor och barn Har varit lite off ett tag men är nu tillbaka. Kul att ni haft en träff idag synd att man bor så långt bort bara. Krya på alla sjuklingar.
    Nu är det jätte spännande när vi väntar på både Saza och Linns bebisar, är avundsjuk för jag hade också velat vara färdig bakt nu Har börjat samla på mig vätska inte lika mycket som när jag väntade Alice men då var det ju 25 grader varmt när jag va i denna veckan. 33+0 i morgon så visst det går framåt men det är tungt. Har tappat bort min lista på vad som behövs i bb väskan så om någon har en tar jag tacksamt emot. Vill ha den packad då Alice föddes i 34+0 så man vet ju aldrig. Ni som har fler än 1 barn startade era förlossningar lika? Det är ju bara 10% som startar med vatten avgång.

• movie

Alice förlossning startade med att vattnet gick och 3 timmar senare var hon ute. Är så nyfiken på hur denna förlossning kommer att starta. Och vem som bor i min mage

• movie

Jann: Jag bara måste få vara avundsjuk:) Så härligt att du hade en fantastisk helg. Jag tok önskar mig en sån.

Korv: Vi har inte tagit reda på vad som bor i magen men jag tror också på en pojk

Alice har åkt på ögoninflammation igen!! Men nu ska jag bannimej ha en salva för det, tar ju sån tid att bli av med och är så smittsamt så nu blir hon hemma från dagis. Näsan har även börjat rinna på henne så det är väl en förkylning på gång också ska även ta upp hennes hosta för den förvinner aldrig Nog klagat från Götet, önskar alla en bra dag och friska barn.

Meja: Jag kommer inte in på din blogg och inte din heller Winnertaco.

• movie

Sjö: Stort grattis till lägenheten

Bay: Wow vad grymma ni är på att spara. Och på att sälja bilar, jag har några ni kan få sälja åt mig

Anuya: Jag är super nojjig med att låta bebis sova på mage men det är jag det. Känner man sig trygg med det så varför inte. Alice fick sova på sidan när hon var ny äten sen blev det ryggläge. Nu har hon ju aldrig gillat magläge skrek som en tok när vi försökte magträna henne så jag har inte behövt tänka på det. Hoppas iaf att ni kan prata om det du och Jonas.

Saza: Skönt att Milos mage är bättre men tråkigt med förkylning.

Tezz: Kul att du gillar din nya hobby

Idag åkte vi till acess akuten då jag ratar våran vc men dom hade inga tider så vi ska tillbaka i morgon. Alice hosta är verkligen illa, låter som skällhosta och det är ju tecken på astma. Fick bricanyl sist och hon blev bra ett tag men sen några veckor är den tillbaka och nu är den värre när hon är förklyld. Ögoninflammationen är iaf bättre så något possitivt.

• movie

Här var det öroninflammation på båda öronen och förkylnings astma. Inte konstigt att nätterna varit jobbiga, hoppas iaf att det är detta som varit problemet.

Sjö: Vi ska pröva bricanyl igen i kombination med kortison. Hoppas verkligen att det hjälper mot hostan. Jobbigt med så onda förvärkar vi får hålla tummarna för att dom inte blir värre.

• movie

Anai: Åh då hoppas jag att det går över på Alice också, är ju andra gången nu med förkylnings astma.

Sjö: Uvi är inte kul men skönt om det "bara" är det. Krya på dig.

• movie

Jenn: Lycka till med viktväktarna. Ska börja efter förlossningen hade jag tänkt. Då kan du lära mig ett o annat

Alice är bättre men hon har börjat skrika okontrollerat på kvällarna får liksom ingen kontakt med henne. Fattar inte vad det är. Riktigt hemskt att se. Man får inte röra henne eller prata med henne.
    Själv har jag börjat samla på mig så mycket vätska, svullen som bara den hoppas tiden flyger fram det sista nu för jag är urless på detta också längtar jag ju massor efter bebis.

Hoppas alla har det bra

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7