Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi var på fjärilshuset i haga här i stockholm för två helger sen med Molly och där var det tropiskt kan jag lova ;) Skämt åsido, hon älskade fåglarna och fiskarna och gick runt och upptäckte massor, så det tror jag säkert är en höjdare. Kul med utlfykt om inte annat!

• j 3 n N y

Men alltså, vad är det med alla som är sjuka just nu. Stora krya på er-kramar igen till hela bunten. Hoppas ni blir friska snart! Läste på Jenns blogg att de ligger på sjukhus med Maja som är rejält uttorkad... Usch å fy.

• j 3 n N y

Vad mysigt ni verkar ha haft det igår, så jäkla otajmat att jag är hemma med osjukt barn idag. Hade varit jättekul att träffa er!

Men vilken kanonnatt Bay! Ibland har man bara den energin och då funkar en sån natt helt enkelt. Och ja, självklart är det bara vi mammor som ställer upp på sånt :)

Jag vet inte riktigt vad det är med Molly, men hon är inte helt hundra. Ingen feber men trött och väldigt gnällig. Alldeles nyss gick hon till sin säng och ville lägga sig så nu ligger hon och vilar. Skumt.

• j 3 n N y

Anuya: OJ!!! Blir helt ställd, och så har jag rysningar på hela kroppen. Hoppas allt går bra, skönt att de kollar så pass ofta. Men detta innebär ju alltså att om MAX 12 dagar får ni träffa lillfisen?!? iiiiiiiii vad spännande. Tänkte precis som korv frågade, blir det snitt då eller sätter de igång dig naturligt? Är det sockret som gör att bebisen är så pass stor? Molly vägde ju 3200 när hon föddes i vecka 39+0 och det är en alldeles perfekt storlek Lycka till och håll oss uppdaterade!

Korv: haha, jag läste fel, bytte ut det första "a":et i knalla mot ett "u". Satte nästan knäckemackan i halsen, fick läsa om flera gånger   Hoppas ni får en mysig promenad!

• j 3 n N y
    Knastroll: Var inne och kikade på bloggen, vilka fina kläder och vad duktig du är! Har jättesvårt att uppskatta vad man skulle betala för ett par byxor, men inte mer än 100 tror jag...

Jenn: Välkomna hem. Äntligen. Hoppas det bara går åt rätt håll nu. Vet de varför hon blev så dålig? Vanlig magsjuka eller?

Anai: Kan se Emil framför mig, urgulligt :)

Saza: Men det är klart du är ledsen, tror aldrig jag har grinat så mycket som på min mormors begravning för ett par år sen. Så otroligt tomt och sorgligt. Kram igen till dig!

Hur mycket pratar era små? Några har väl börjat med tvåordsmeningar? Molly babblar hela hela tiden men säger väldigt få saker som man förstår. Mamma, pappa, tack, katt och imorse kom "vinka". Och sen vad djuren låter (men det kommer och går vilka hon svarar på) Är det galet lite? Jag har alltid pratat mycket med henne och förklarar alltid vad saker är och heter. Hur gör ni?
  • j 3 n N y
    Karlstadtös skrev 2010-02-24 19:56:10 följande:
    Felicia pratar hela tiden, men inte mycket man förstår. Hon säger en del rena ord som tack, katt, kaka, mamma, sitta, inte, etc och sen ord som vi förstår t.ex dis (godis), ips (chips), kakaka (höna) etc. Inga meningar här inte!
    Vad roligt att hon vet vad chips och godis är Härligt att det inte bara är vi som låter vårt barn smaka allt. Typ :) Mollys sysslings första ord var pizza, haha det var de inte helt nöjda med!
  • j 3 n N y
    Anuya: Men gud så spännande, tänk tänk om det kommer en liten lillebror i natt eller i helgen!

Jenn: Vad skönt att Maja mår bättre och är hemma igen!

Saza: Skickar en kram till, det är verkligen jobbigt att förlora någon nära. Det spelar ingen roll att personen är gammal och att det liksom ligger i vår natur att dö. Det är lika jobbigt ändå. Lättare att förstå än om en ung person dör kanske, men inte mindre jobbigt.

L33L00: Hoppas jag har grattat dig, om inte så ett jätteGRATTIS!!! Vilken härlig förlossning också, håller med om att du är tuff som drar till ica maxi och har värkar. Shit pomfritt! Valdemar är ju jättefint, och passar på en liten Gute

Korv: Men kvinna! Han har ju i princip friat, säg ja! Håller med Anai om att ni borde gifta er i fjällen, bara ni två, AbbeStor och LoveLiten! Och så några vittnen kanske om ni inte reser själva. Hade också som dröm att gifta mig i fjällen (vi är ju Vemdalingar) men hela projektet blev för stort och framför allt för dyrt (vi ville ha en stor fest med alla vi känner typ). Men fjällkyrkan i Vemdalen är fantastisk! Vart ska ni? Oooh så romantiskt! Och ringarna behöver väl inte vara så dyra. Eller? Haha, vilken bröllopsmaffia du fick på dig nu, såklart gör du och ni som NI vill! Men jag blev så till mig...
  • j 3 n N y

Kan även meddela att ungen i min mage är helt vild. Totalt. Som mest är det väl lugnt i 20-30 minuter åt gången. Molly var ju så himla lugn (och dessutom hade jag moderkakan i framvägg) så jag var inte förberedd på det här. Vi kommer få ett helsike sen, jag är helt övertygad om det. Särskilt eftersom Molly har varit ett så pass enkelt barn hela tiden. Åååååå vad har vi gett oss in på?

• j 3 n N y
    Karlstadtös skrev 2010-02-26 21:18:04 följande:
    Inte för att skrämma dig, men lugna Jonathan var lugn i magen, vilda Felicia var vild i magen. Jag tror det hänger ihop!
    Haha, jag är övertygad om att vi kommer få en vilde! Tror också att det hänger ihop... Så nu ska jag passa på att sova i fyra månader
  • j 3 n N y

L33L00: Oskar är jättefint, klassiskt och enkelt. Helmer är också jättetufft tycker jag! Och Valdemar såklart, men det ska ju passa på barnet också. Är själv inne på Hjalmar eller Alfred. Eller Harry, hur coolt vore det inte med Molly och Harry? Haha

Ja, vi får se vad som kommer ut ur min jäkla mage i sommar. Ställer nog in mig på "det värsta" i alla fall. Lär väl få följa er två- och trebarnschocker här i vår så jag vet vad jag har framför mig.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7