Inlägg från: anuya77 |Visa alla inlägg
  • anuya77

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Baypower skrev 2010-02-21 09:28:08 följande:
    Anuyas Hugo är visst sjuk så vi kan inte vara hemma hos henne på tisdag. Vill ni andra ses ändå? Jag går gärna och käkar lunch på café blåbär på Fleminggatan, ett kvarter ner från Västermalmsgallerian ungefär. Om någon vill.
    Åh, skulle kunna gäöra vad som helst för att få Hugo frisk så vi kunde fika här hemma. Just nu händer Aldrig nåt och när man väl planerat ihop nåt så skiter det sig. Sååå tråkigt!!!
    sjögurka 79 skrev 2010-02-21 09:32:16 följande:
    Stackars lilla Hugo, hoppas han kryar på sig snart. Segt att sitta i ett sjukhusrum i onödan när man hade kunnat ha det bättre hemma, men det vet man ju inte om förrän man sitter där och säger vårdguiden att man ska åka in direkt så trotsar min inte det... Hoppas ni får vila lite idag. Är det vanligt att man får så hög feber av 18-månadersvaccinet?
    Min mamma sa att jag blev dundersjuk av mässlingvaccinet. Men det är ju säkert olika. Hugo är ju magsjuk sen en vecka tillbaka så det förstärker säkert sprutans febereffekt + att det härjar starka virusbakterier på dagis nu.
    Hoppas Molly inte får samma!!!!

PÅ Tisdag är det 34+0, så nu är jag inte lika stressad om barnet skulle komma. Det blir väl sådanna fall några veckor på NEO men ja...hoppas iaf att han stannar kvar någon vecka till. Men skulle de välja att plocka ut honom 36+0, som de pratade om sist- så blir det på min födelsedag. hihi, vilken present!
  • anuya77

Grattis LL!!! Vad underbart med en liten grabb och vad häftigt att ni fick samma dag, du och Fröken M. Ska bli så spännande och höra om din förlossning!

Här har vi varit inne på sjukan för tredje gången och det krävdes en hysteriskt arg pappa och ett feberkrampigt & uttorkat barn för att någon skulle göra nåt underslkning mer än bara lyssna på hjärta o lungor.
    Han har magsjuka, streptockocker o öroninflammation. Så nu börjar vi med medicinkur. Det känns underbart att vi äntligen fått ett svar på att det är "nåt" istället för att återigen bli hemskickade med alvedon & ipren. Så nu hoppas vi på ett avslut på detta hemska sjukdoms-scenario.

Hoppas Milo blivit bättre!!! 

• anuya77

Åh, vad mysigt med fikan igår. Skulle gärna vart med.

Var på UL igår och bebisen har gått från 47,8% över snitt till 42,8% (alltid nåt). Han väger 3400 och är rejält rund om sin lilla mage.  So far...helt ok.
    MEN min kropp har tyvärr blivit insulinresistent vilket innebär att den svarar föga på allt insulin jag pumpar in. Och jag tar extremt höga doser just nu.
    Detta medför att blodsockret når gigantiska toppar trots att jag äter normal mat och INGET socker.
    Dessa toppar är direkt farliga för bebisen och idag ska mina diabetesdoktorer diskutera med barnläkarna när de ska plocka ut honom. Så det är alltså tyvärr fråga om dagar och inte veckor. MINA läkare vill ta ut honom NU och barnläkarna vill vänta helst till 36 (1v5d). Dock inte så länge så att det är en livsfara för bebisen.
    Jag ska nu gå på läkarkontroll varannan vardag för att granska blodsockret och man tar ställning från dag till dag, Såklart är det bäst för hans mognad o stanna kvar men inte om man bara ser till sockret. Ja, usch....inget kul. En omtumlande dag igår minst sagt.
    Min BM sa: "Åk hem och packa BB-väskan och vila och stressa inte upp dig". Sist BM sa så så kom Hugo två dagar senare.

• anuya77

Winner: Gud vad jag skrattade när jag läste om din dröm. Men helt omöjligt är det inte för vi är (eller var- innan Hugo föddes) ofta på basket här i Solna! Och  ja...skitsnygg...det stämmer ju också. hihihoho

• anuya77

Winner: Just det! Ge fan i och förvandla min son till en studsboll!

• anuya77
    LL: Vad kul o höra om din förlossning och vad COOOL du är: handlar, fikar med svärisen mm. Vad skönt att allt gått så bra!

sjö: Hugo säger inte så många ord mer än: mamma, pappa, titta, där, hej, tack, ja, nej, glass, lampa.
    Några två-ordsmeningar finns inte. Vi pratar mycket med honom me´n han vill inte prata mer för det. Kommer väl.

Knas: nej vi har inte fått nåt för lungorna då de inte sätter in cortison efter vecka 34, fick jag förklarat för mig idag.

Här har vi fått nya direktiv:
    Vecka 36+0 (9 Mars = min födelsedag = om 1 vecka o 4 dagar) kommer jag bli igångsatt med vanlig förlossning, om det inte startar av sig själv!! Så nu är kejsarsnitt tydligen avskrivet IGEN. Haha.. hänger knappt med själv i vändningarna. Men det känns skönt att ha fått ett klart besked vad som verkligen gäller.
  • anuya77

Jenn: Jo det det känns helt ok. Fast jag måste nog erkänna att jag ställt mig in på snitt, så nu det bli till o plugga på profylaxandningen i alla fall :) Men bara han kommer ut frisk o hel så får går jag genom vilken förlossning som helst.

Korv: Men!!!!!! Vad gullig Jonas du har. Önskar min karl var lika kreativ. :)

• anuya77

Jag har grymma förvärkar idag. Regelbundna. Kommer i helgen?

• anuya77

Ringde förlossningen. De sa: två Alvedon o em varm dusch. Sagt o gjort, nu har de mildrats lite dock inte Avstannat. Det lustiga är att Jonas är helt nipprig o måste gå på toa typ hela tiden. HAN far runt som en nervös gammal trast. Jag skulle kunna tänka mig att nåt händer i helgen, eller så är det falskt alarm. Kram

• anuya77

LL: Stackars dig. Men det är nog ingen fara. Ring till gynakuten imorgon (eller BM på Måndag) om du har kvar besvären. De kan väl undersöka dig. Hoppas det gått över med lite sömn.

Sitter uppe och kan såklart inte sova...Värkarna (vet ej om det är förvärkar eller vanliga värkar) avstannade igårkväll. Vaknade dock precis med dundervärk i ryggslutet. Som knivar. Så nu googlar jag runt om det har med en ev förlossningsstart att göra. Har tagit en alvedon och kollar om det försvinner. Annars får vi väl ringa förlossningen igen.
    Sorry om jag tråkar ut er med mitt gravve-snack.

Ang att vildhet i magen kontra ute i livet så var Hugo jättelugn men en riktig vildbatting när han kom ut. Denna bebisen är en vildunge så han kanske blir lugn. Fast...det tror jag inte.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7