Inlägg från: Knastroll82 |Visa alla inlägg
  • Knastroll82

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Tobiq > Ta och åk till leksand sommarland! Vi var där förra sommaren med Liam, och han ÄLSKADE det! Finns lite djur, klätterborgar, lite karuseller och massor med vattenrutchkanor och annat skoj. Då kan ni titta förbi vid oss också.
    Vi kommer åka dit i sommar igen.

• Knastroll82
    Tezz81 skrev 2010-06-18 21:46:04 följande:
    Fast visst är det gansk mkt gå där? Tänkte på ömma leder, svullna fötter och foglossning.

Fast det vore skojj om du kom förbi på tårtkalas....
    Jonatan04, Linnéa08
    De har ju det lilla tåget man kan åka, som stannar lite varstans i parken. Perfekt.
  • Knastroll82
    Tezz81 skrev 2010-06-18 22:04:06 följande:
    Perfekt... Vi ska också dit en dag i sommar.  Var längesen jag var där nu....
    Jonatan04, Linnéa08
    Men åh, kan vi inte försöka vara där samtidigt då?
  • Knastroll82

Cassis > Jag kände precis som mensvärk och trodde benhårt att mensen skulle komma när som helst när jag väntade liam...

• Knastroll82
    cassis23 skrev 2010-06-21 10:34:03 följande:
    Digitalt, kan man ta de även om de inte är morgonurinen? Hatar att vänta och sjögurka, de är mega tortyr! Speciellt när man går på toa hela tiden för att de känns som att mensen ska komma.
    Tror ju i o för sig att vi träffade ÄL klockrent då de gjorde mega ont att ha sex och sen fortsatte de att göra ont i 2 dagar efter MEN som sagt de känns som att mensen står bakom hörnet och lurar så måste göra ett till test.
    Vi testade med digitalt, efter ett superdupersvagt streck på ett vanligt test. Testade mitt på dagen, och jag verkligen pressade fram de få droppar som krävs (tips, kissa i en kopp och doppa stickan däri). Det kom jättesnabbt upp "gravid" i rutan!
    Håller tummarna för dig, det här är ju jättespännande!
  • Knastroll82

Cassis> Min foglossning började i blygdbensfogen (mitt fram) och eskalerade lavinartat! Mitt bästa tips för dig är att redan nu börja använda foglossningsbälte, det hjälper faktiskt! (speciellt mot den främre fogen)

• Knastroll82

En fråga till er damer...
    Jag har nu haft hög feber (38,5 på dubbla febernedsättande, 41,2 vid sänggång i går kväll) i två dagar.
    Är inte snorig, men har ont i halsen, huvudet och nacken. Har dessutom konstant hjärtklappning.
    Är det nått jag ska behöva vara orolig över, eller är det en vanlig förkylning.

Kan ju tillägga att jag gick c.a 5 kilometer i ösregn utan regnskydd i förrgår, så blev rejält blöt och nerkyld. Gick samma sträcka i går och hade då 39,7 när jag kom hem.

• Knastroll82
    annakohler skrev 2010-07-16 11:47:51 följande:
    får man fråga vad ni har för vagn här inne till era barn vore kul o veta
    Jag har en liten Liam född 080920, efter en jobbig graviditet och traumatisk förlossning.

Vi har en knallgrön Pierre Cardin Basco, en svart/röd Brio Zenit, en limegrön cykel/barnvagn (kombo) och en paraplyvagn från barnens hus, vet ej märke. Olika vagnar för olika behov.
    Sen har han en äldre brio kombivagn hos sin mormor, och en splitter ny sulky hos farmor.
  • Knastroll82
    sjögurka 79 skrev 2010-07-16 12:01:10 följande:
    Har precis kommit hem från sös där vi gjorde överburenhetskontroll. Först ctg, allt såg fint ut. Inga sammandragningar av större karaktär. Bosse (Kurt, Rune, vi har många ful-namn) ligger med huvudet nedåt, ganska långt ner. Men HÖR PÅ DETTA - livmodertappen är bara 1 centimeter och jag är öppen drygt 3!!! Hon kunde tänja det ytterliggare nämligen så nu väntar vi på att det ska starta av sig självt   Eller ja, det har väl redan startat...
    WOW!
    Då är det ju typ hur nära som helst! 30% är ju gjort redan!
    Hur häftigt som helst!
    Skönt att du sluppit ha ont de första centimetrarna.
    Jag tror du snusar på en helt nyckläckt liten bebis innan veckan är slut.

Själv mår jag lite bättre, har fortfarande feber, men inte lika hög. Halsen gör fortfarande ont men det har lättat i huvudet i alla fall. Däremot är hörselgångarna igentäppta så risken är väl att jag får öroninflammation...
    Om jag inte är frisk tills på måndag så går jag till doktorn.
    Resten av familen har httills sluppit undan, skönt.
  • Knastroll82
    sjögurka 79 skrev 2010-07-21 18:42:43 följande:
    Nu är vi på SÖS, hade börjat ställa in mig på att få vänta till imorgon men nu kör vi!!
    Hejja, hejja!
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7