• Jenn83

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Måla är väl det som gör att Maja kan sitta stilla ett tag. Och om hon får hålla på med småsaker, som pengar (under uppseende såklart). då kan hon sitta hur länge som helst och hälla från en burk till en annan, och sleva med skedar och så. det bästa hon vet!

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Glad påsk!

sjögurka: ha en härlig påsk i fjällen!

själv jobbar jag fredag, lördag och söndag

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83
    Saza: Usch och fy för magsjuka, låter som att ni har haft en riktigt jobbig påskhelg. Hoppas ni kryar på er allihopa.

Här har påsken varit bra, mycket jobb för mig, men har hunnit med att träffa familjen en del med. Maja har så himla skoj med sina kusiner, så hon har ju tyckt det har varit toppen att få träffa dem en massa. Bilder och film finns i bloggen.

Vi har plockat bort en sida i Majas spjälsäng nu. Hon hade så jobbiga och skrggningar och nätter, och det är så jopbbigt att stå lutad över sängkanten och vagga. Och dessutom slutade det ändå med att vi fick ta in henne till oss. Nu när vi tagit bort sidan kan man halvt ligga hos henne när hon somnar och det går bra. Sen går hon själv in till osspå natten om  hon vill. Så gulligt att höra de små tassande stegen!
  • Jenn83
    Saza: Så jobigt att se barnen så sjuka! Jag känner igen det från när Maja var sjuk, men då gjorde ju nåpgra dygn med dropp susen. Håller tummarna att Milo blir frisk snart.

Sjögurka: Haha, jag känner igen det där med att vara så stor från min graviditet. Var på fest när det var 2 månader kvar, och alla trodde typ att jag skulle föda vilken dag som helst. Och på jobbet när jag hade 12 veckor kvar var det en kund som frågade om det snart var dags...

Jag kommer förrresten till Stockholm 23-25 april. Någon som har lust att ta en fika då? Jag kommer utan Maja.
  • Jenn83
    Sjögurka: Va roligt! Jag träffar gärna Molly, så hon får gärna hänga på. Och hoppas också på att fler kan, hade varit så rolgit att få "ansikte" på er här inne! Vi har väl heller inga planer så där direkt, mer än Bounce på lördagkvällen. Åker upp med en kompis, men hon har en del kompisar i Stockholm så vi kan göra planer var för sig ett tag. Så vi kan ju bestämma dag och tid när det närmar sig lite grann. och plats...och så får jag se till att lyckas hitta dit Kände mig som en lantis sist jag var i stockholm, trots att jag ändå är från Malmö...
  • Jenn83

Maja kan också få riktiga utbrott, även om jag ändå tycker det är en ganska lugn och harmonisk period just nu. men för bara nån vecka sen var det utbrott efter utbrott. Men visst, humör har hon definitivt och hon kan lätt bli jättearg och kasta saker runt sig.

Annars så är jag helt otroligt kär i min lilla dotter just nu! Det är precis som massor av ny kärlek till henne dykt upp, och jag som knappt trodde man kunde älska henne mer! Men just nu så är både jag och Daniel helt överväldigade av henne på nåt sätt, och just nu tycker jag det är så grymt häftigt att vara förälder. Barn i denna åldern är ju helt otroliga, så mycket nytt som händer dagligen! Just nu håller Maja verkligen på att utveckla språket och härmar massor av ord varje dag. Och hon fattar verkligen allt, och svarar på det vi frågar henne. Det känns verkligen nu som att vi kan PRATA med henne och få svar. Daniel har hamnat i lite så där "Kommer vi nånsin kunna ge så mycket kärlek och ge så mycket av oss själva till ett barn till?". Men så känns det väl kanske alltid...och den dagen tvåan kommer så får vi väl se det själva!!

• Jenn83
    Saza: Jobbigt att Milo blev sämre igen, men skönt att han ändå får i sig vätska, och även lite mat. Hoppas det vänder snart.

Vangelia: Maja sover 11-12 timmar på natten, och runt 1 timme på dagen.
  • Jenn83
    Bay och Sjögurka: Jag träffas ju som sagt jättegärna den helgen. Ska vi bestämma lördagen då? Vilken tid passar er? och var? jag är väldigt öppen för förslag, eftersom vi inte gjort plnaer för helgen än.

Sjögurka; Härligt att ni också har en sån mys-period! Visst är det underbart!

Och för er vars barn just nu är små monster (om man nu får säga så) så hoppas jag det går över snart. Sånt brukar ju gå i perioder.
  • Jenn83

Den här träffen den 24...jag kommer upp till Stockholm och tänkte passa på att försöka träffa några av er samtidigt. Hittills så kan Sjögurka och Baypower, men självklart är det kul om fler kan.

Ska vi säga lunchtid? Eller eftermiddag?

• Jenn83

Bay: Lunchtid på lördag hade passat bra för mig. 13 kanske? Var får nog ni stockholmare bestämma, ni har bättre koll. Jag kommer bo hyfsat centralt har jag fått för mig. Men säg ni ett ställe och hur jag hittar dit

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7