• bumse2

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Hej, hej här är jag!

Vi har haft fullt upp med flytt, jobb, inskolning på nytt dagis.
    Jag har inte glömt bort er , kikar in och läser lite vad ni skrivit när jag har tid över och inte är fast framför fejjan.

Grattis till er som köpt hus och lycka till till er som letar

Anuya: Vad skönt att allt gick bra.

Saza: Fy för foglossning!

Snart är vår lägenhet färdigrenoverad, köksluckorna är ivägskickade på lackering och snart är det dags för alla innedörrar, sedan är det färdigt. Det har varit lite jobbigt med allt då man har världens klåfingrigaste unge hemma.
    Hans favorit ställe är toaletten så han är överlycklig när Emma har glömt att stänga dörren dit, det är jättekul att tvättahänderna i toan samt slänga ner leksaker där i och toaborsten är en jätterolig hårborste, blä!!!

Linus stormtrivs på dagis och han har blivit otroligt duktig på att prata, härmar allt, han är även ett riktigt matvrak men han har inte så mycket hull på kroppen så det är bara kul att han äter.

Åh vad spännande snnart är det dags för lite bebisar i tråden igen, vad mysigt!

Nu måste jag gå och kolla vad Linus gör, det är för tyst.

Ha det bra allihopa, kramisar!

Emma 020123, Linus 080917
  • bumse2

FrökenM:

{#lang_emotions_flower} Grattis till lilla Greta och till en bra förlossning {#lang_emotions_smile}

• bumse2
    L33L00 skrev 2010-02-21 15:28:28 följande:
    Den 20/2 kl:17.34 föddes våran pojke, 54 lång, 4135 g. Drömförlosssning! Skriver mer en annan gång!
    {#lang_emotions_flower} Ett jättestort grattis till sonen {#lang_emotions_flower}
  • bumse2

Sjögurka: Äntligen! Ett stort grattis till hela familjen

• bumse2

Baypower:

Grattar här inne också, ser fram emot bilder på lillkillen

• bumse2

Baypower:

En sådan liten sötnos! Fina namnförslag men jag fastnade verkligen för Elliott och det passar fint ihop med Felix.

Tobiq:

Vad spännande, lycka till

• bumse2

Åh vad kul det var att läsa i den här tråden igen

Hemma hos oss känns det som om att det råder konstant sjukstuga, är det inte förkylningar, så är det astma och infektioner som varvas, det senaste var näspolypsoperation iförra veckan, nu under kvällen kom febern som ett brev på posten.

Känner mig helt slutkörd och längtar till semestern, det är mycket på jobbet just nu samt så är min man borta mycket om kvällarna då de håller på att spela in en ny skiva samt en video till en av låtarna dessutom så har vi en kaxig 10 åring och en extremt klängig/mammig tre åring hemma.

Kram på er alla  

• bumse2

Tänk vad tiden går fort, vår småttingar ska bli, eller har redan blivit 4 år. Tycker att dessa år har gått riktigt fort, det kändes som om att tiden inte rann i väg lika snabbt med barn nummer 1.

I morgon är det dags att åter komma tillbaka till vardagen, det ska bli skönt med rutiner igen och barn som kommer i säng tidigt så att man kan få lite tid för sig själv på kvällen. Linus ska börja på sin nya avdelning Saltkråkan på dagis, kommer nog att vara lite jobbigt i början med mycket gråt då han har varit så otroligt bunden till en av fröknarna. Emma ska börja 4:an, stora tjejen som inte längre går på fritids utan det heter numer klubben och hon måste ha egen nyckel och gå hemifrån själv på mornarna. Det sjunker sakta in att jag börjar bli "gammal", fyller ju 40 nästa år, men ser fram emot att då få 31 semester dagar!

Förstår inte vad som hände med texten.

Ha det bra allihop!    

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7