• lia76

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Jenn83:
    Såg ju ut att vara jättefint ju!!!
    Köket gillade jag skarpt =)

Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • lia76
    tobiq skrev 2010-01-13 10:14:32 följande:
    hej tjejer! Smygskriver när kollegan är iväg... Grattis till killen Anuya och heja, heja alla nya dagisbarn! Kan inte ni lugna mig lite? Är SJUKT rädd inför UL:et imorgon, inbillar mig allt möjligt hemskt. Men utan blödningar eller någon smärta alls och dessutom med ett hemskt illamående och trötthet så borde väl pyret leva? Har inte mått så illa sista dagarna nu, behöver inte kissa på natten vilket jag gjorde tidigt med Moa och har inte heller känt någon "mensvärk" eller växtvärk som det ju är, direkt. Sån hade jag massor sist, så jag börjar tveka på om det verkligen finns något där inne. Önskar att det var i morgon så att man kan pusta ut... Gud vad ledsen jag blir om det inte blir någon aug-bebis!
    Det kommer gå jätte bra ska du se =)
    Det som många gör "fel" är att jämföra sin andra graviditet med sin första... Ett stort misstag att göra då man oftast blir rätt så orolig att något är galet då man inte känner på samma vis som med första bebisen.
    Alla graviditeter är olika
    Kram på dej!
    Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • lia76
    isis79 skrev 2010-01-13 16:16:12 följande:
    Hej alla! Kikar in en liten sväng :o) Verkar som ALLA är gravida igen förutom jag *S*.. GRATTIS till er nygravida (har nog grattat er andra innan)... Vi har lagt bebisplaner på hyllan och bara njuter av att vara en liten familj som ÄNTLIGEN har det bra tillsammans :o) Ser att några kanske skulle träffas nästa vecka, vi vill gärna följa med :O)
    Jag är inte heller gravid så nu är vi två
  • lia76
    anette 81 skrev 2010-01-13 17:07:28 följande:
    Jag är inte heller gravid, räcker med Wilma för tillfället
    Eller tre blir vi
  • lia76
    nenne40 skrev 2010-01-15 17:04:28 följande:
    Efter 35 så avtar fertiliteten betydligt, men det betyder inte att alla får problem att bli gravida. Men det avtar och det blir vanligare att man inte har ägglossning varje månad ju äldre man blir. Det var det som var mitt "problem" innan jag blev gravid med Aston och fick gå igenom utredning och åt hormoner några månader. BRA med viktväktarna! Jag gick med i GI Viktkoll i söndags, äter gott och mkt och har gått ner hela 3.5 kg sen i lördags
    Å får man en ägglossning så släpps väl två :-P
  • lia76

Jätte fina magar...
    Tänk en gravidmage kan man visa upp, men ens degiga mage efter graviditeten är det ingen som vill visa upp Eller slanka mage för den som har det

Den där britax vagnen skulle väl funka om man inte får någon snö

• lia76

Snart går bildtråden ut... Någon som startar en ny om det inte gjorts =)

Här hemma har vi precis ätiti korvsoppa. Ida har sovit i snart 2 timmar. Jobbigt att vara på dagis från 8-12

=)
  • lia76

Kram till skruttis. Beklagar sorgen. Men nu är hon på ett bättre ställe och mår bra och är frisk =)

=)
  • lia76
    Saza skrev 2010-01-22 19:02:58 följande:
    Åååååh vad jag är glad!! Vi har ju kämpat för att få in Milo på samma dagis som Wilma, och idag kom beskedet. Vi får plats där!! Och inte bara det, det var en som tackat nej till en plats så Milo kunde börja på en gång. Inskolning på måndag! Känns helt underbart
    Härligt. Syskon brukar ju få förtur också... =)
    Vi hade en garanterad plats till lilla Ida på samma dagis som sin storasyster. Var bara att skicka in en ansökan om plats där så var det klart =)
    Hon har gått där sedan början av oktober och trivs jätte bra
    =)
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7