• krut34

Gravid trots "mens"värk?

Jag har haft mensvärk under den tidiga delen av båda mina graviditeter. Med första hade jag också väldigt ömma bröst några dagar innan BIM. Så, det skulle kanske kunna vara ett väldigt tidigt tecken. Jag tror iofs att mina smärtor började lite senare än dina.

Lycka till!

• krut34

Ett par dagar innan BIM fick jag vad jag trodde var mensvärk. Men jag hade tur vid två tillfällen, då det visade sig vara något annat.

• krut34

Om det är någon tröst vet jag inte men jag har några olika vänner som haft det kämpigt med att bli gravida av olika skäl. Några har haft någon form av diagnos på det som försvårat, andra har svävat i ovisshet om varför. Likväl har alla dessa blivit gravida. Det har tagit tid, men det har blivit barn. Så med min bekantskapskrets som statisktiskt underlag har du ganska bra odds. Lycka till!

• krut34

Mens bör komma efter en ägglossning. Då stöts ägget ut och man börjar blöda.

Om jag minns rätt är däremot inte mens nödvändigt ett tecken på att man haft ägglossning. Jag hade lite strul med ägglossning och mens tidigare och fick då höra från en gynekolog att jag ibland hade "mens" utan ägglossning.

Jag brukar ha ganska mycket mensvärk, men hon sa att jag inte borde ha värk de gånger som inget ägg släppt. Jag vet inte om det stämmer. Hon sa en del märkliga saker.

Jag brukar ha starkare och svagare smärta - molande värk - de första dagarna när jag har mens. Inte innan, men det är säkert individuellt. När jag var gravid hade jag en lindrigare variant som kom och gick. Det pågick i veckor.

Svar på tråden Gravid trots "mens"värk?