Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

ANlo, tråkigt om mensen kom. Men jag säger som piken, låt bli att pilla - kroppen är ju lite extra känslig för infektioner när man genomgår ivf med äggplocket och allt.
    Jättetrist om du får minus, men du har många chanser kvar!!

• Embla82
    DjurgårdsRutan skrev 2010-02-25 15:40:54 följande:
    Anlo 24, hoppas att det inte är mensen som är på G,men jag säger somde andra,låt bli att pilla.Nyss hemkommen från ÄP, det blev 14 ägg och PESAn gav några simmare, så vi hoppas att det skall gå vägen. Får en första prognos i morgon efter lunch.Kram på er.
    Bra skörd djurgårdsrutan! Hoppas många bli befruktade nu! hur går det där pesan egentligen till? jag har ingen koll på det känner jag. Är det kanske jobbigare än själva äggplocket för tjejen?
    Hoppas ni vilar upp er nu båda två.
  • Embla82

Cah, tog du alltså sista pillret igår och fick mens idag? det är helt ok! 

jag har ju ätit provera några gånger och det blir lite olika varje gång beroende på hur mkt man har att blöda ut. Första gången fick jag mens innan kuren ens var avslutad, men det flesta gånger har mensen kommit ett par dagar efter sista tabletten ungefär. Det kan variera alltså. Men det är väl rätt bra om du fick mens idag, och börjar spruta typ dag 5? Det borde vara helt ok!
    Suza, välkommen hit. Men tråkigt att du fick mens Det är så trist. Har du några ägg i frysen? Jag har ett sista frysförsök i mitt trepack jag köpte, sen blir det nog till att köpa ett till antar jag. Hur ska du göra?
  • Embla82

Cah, man ska väl egentligen börja spruta dag 2-3. Men börjar du dag 5 spelar det väl inte jättestor roll. Det beror nog på hur mkt aktivitet man har själv. För mig händer det ju knappt någonting i äggstockarna utan sprutor (har ju sällan egen äl) så vid mitt första ivf fick ajg faktiskt börja på tag 12 eller så i cykeln. Men det var första gången han hade gjort så (H), men det gick utmärkt. 

Jag brukar också få lite olika, 7 eller 10 tabletter. Jag har inte riktigt listat ut vad det beror på, men det jag kan tänka mig är att det har med hur tjock slemhinnan är och hur pass "nära" man är riktig mens, typ. Men hur som så verkar det kvitta om man får 7 eller 10, bara man får mens vilket är syftet med tabletterna.
    Du skulle ju kunna ringa å säga att du fått mens nu, och höra om du kan börja med sprutorna nån dag innan. Den kom nog kanske 2-3 dagar tidigare än vad dom räknat med.
  • Embla82

Djurgårdsrutan, av tre befruktade borde i alla fall någon klara sig! Jag tror jag "hört" att om spermierna väl befruktar ägget är det själva ägget/embryot sen som måste dela sig bra. Å spermien har mindre betydelse sen när ägget väl är berfruktat. Hoppas på et för dig nu då!

Cah, men om du har småblödigt lång tid och smöblöder nu fortfarande kanske det finns så mkt kvar att blöda ut, så du kanske inte ska vänta dig en jättemens nu. Vad ska kliniken om sprutstart?
    Med mig är det bra tack, äter progynonet piller efter piller... så blir det vul på torsdag i nästa vecka.

Ha en skön helg tjejer!

• Embla82
    Kakor skrev 2010-02-27 17:56:55 följande:
    Djurgårdsrutan: Vad kul att du är ruvare nu!!! Lycka till :) I torsdags började jag med menopur inför mitt FET. Försöker att inte tänka så mycket på allt men nu har jag ett litet problem. Min man kanske inte kan vara med vid återförandet av ägget på grund av en sjukhusvistelse (4 veckor lång). Hur gör man då? Måste han vara med? Vet ännu inte exakt vilket datum min man ska till sjukhuset men när han väl är där så kan han inte åka därifrån för en sån sak tyvärr. Har era män alltid varit med?
    Förra gången jag gjorde fet så kunde inte min sambo följa med. Jag fick då ta med ett papper där han intygat att det var ok att jag fick tillbaka vårt embryo. Kändes lite fånigt, men det är absolut inga problem att du kommer själv, bara du har lappen med dig.
    Djurgårdsrutan, grattis till ruvarstart igen.
    Suza, jag tror man får köpa ett trepack till, men det beror nog lite på hur chanserna ser ut. Så det är individuellt alltså. Har för mig nån tjej här i tråden köpt två paket. Jag äter progynon inför mitt frysförsök nu, ska på vul i slutet av nästa vecka, så veckan därpå kanske jag blir ruvare, om jag har turen att något av mina två ägg överlever.
  • Embla82
    Kakor skrev 2010-02-27 21:49:17 följande:
    Tack för era svar! Vad bra, då känns det bättre :) Ska också på VUL i veckan och förhoppningsvis bli ruvare veckan efter. Den här gången ska vi båda lyckas Embla!
    Japp, vi lär få ruva ihop igen Nu måste det blir plus för oss!!
  • Embla82

Susie, men knas! Även om du är gravid ger det såklart inte utslag på ruvardag 4. Det är omöjligt. Det är ju inte säkert att ägget ens fäst ännu.

• Embla82

Piken, inser just att jag inte hört hur det gått för dig på vul!? Har du varit på det? Såg du ett hjärta? eller två kanske?! ¨
    eller vågade du aldrig gå?

Jag ska på vul på torsdag, hoppas jag får göra fet i dagarna efter det. Tidigast söndag blir det i alla fall. Äter progynon för full nu, 4 tabletter om dagen...min mobil ringer ofta alltså.
    Om jag ska lägga till tre vaggisar också blir det alltså sju moment per dag. Och har jag tur ska ja ghålla på med det i 10 veckor! Men vi får se.. sånt tur har jag väl itne {#lang_emotions_undecided}

• Embla82

Piken, åh va härligt! Då var det ett litet liv alltså, inte två? Men ett räcker ju gott och väl! Förstår din rädsla, men det måste vara befriande att se ett litet tickande hjärta i alla fall, hoppas du kan njuta ordentligt nu!
    Vilken insättning i raden var det här för dig?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen