• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

God morgon Smassk.

Jag är också ssk och känner så igen mig i att ifrågasätta allt. Vi är nog skolade till det. :) Jag hämtade ut en spray i taget, räckte i 14 dgr. Ville försäkra mig att jag inte var gravid. Lite fjantigt men hoppet vill inte riktigt överge än.

Man får väldigt mycket mediciner så jag ville inte ha allt hemma. Har nära till apoteket så för mig kändes det bättre att hämta ut medicinen fortlöpande. Men tänk på att det kan ta ca 2-3 dgr att få hem vissa mediciner.

Finns nog inte rätt eller fel. Gör det som känns bäst. Jag har bara sprutorna i kylen. De andra i ett skåp.

När har du startdag?

/Anlo

• anlo24

Smassk: Tror att det är den normala startdagen om man gör den långa varianten. Om man gör den korta så börjar man spruta på mensdag. Därav lite olika dagar.

Glad påsk!

• anlo24

Ringde till kliniken idag. Känner mig lite besviken efteråt. Fick ingen jätterespons ang VUL. BM tyckte att jag skulle testa 2 dgr till och att vi fick ta en ny diskussion senare. Började också prata om att jag kanske skulle avbryta nu om jag tyckte det var jobbigt och inför nästa försök kolla upp mer med VUL och då inte behöva testa så länge. Att jag kanske haft ÄL redan. Vilket jag inte tror då jag har testat sen dag 10. Bla bla.

Detta var inte riktigt den uppmuntran jag behövde idag. Vet inte vad jag ska tro. Ikväll vattnigt sekret och lite trådigt men har lägre temp än vanligt.

Man blir lätt galen av detta. Såå jobbigt. Vet inte vad som är bäst. Att avstå helt eller hålla på med dessa tester till de oändliga. Min sambo förstår inte att detta är jobbigt.
    Kram o god natt

• anlo24

Härligt Cookie att det går bra för dig. Mår du bra? Jag antar att det är en fantastisk känsla. Jag trodde att man gjorde VUL i v 7-8. Men det blir lite senare för dig då.

Sköt om dig. Kram

• anlo24

Känner mig så ledsen idag. Väntar fortfarande på ÄL. Dag 17. Pratade med kliniken idag. Fick tid för VUL imorgon bitti men kan ej då, ska på möhippa ikväll. Fick tid på fredag istället.

Min sambo är så irriterad på mig för att jag dricker alkohol nu. Hade avskedsmiddag igår från mitt gamla jobb. Och ska som sagt på möhippa ikväll. Han kläckte ut sig igår att vi inte kommer att lyckas med IVF denna mnd heller när jag dricker...

Blev så ledsen. Känns som det inte spelar nån roll vad jag gör. Om jag bara är hemma så tänker jag bara på misslyckandet o IVF och gör jag nått så kommer det tillbaka. Jag har tyckt att det varit skönt de sista veckorna att jag kan vara lite normal och inte behöver räkna dagar och kan jag ta ett glas vin eller inte.

Låter kanske som jag super till det ofta men det gör jag verkligen inte. Bara mycket som händer nu på en gång.

Har det nån betydelse för min ÄL? Ska jag gå på möhippan ikväll och inte dricka nått?

Kramar

• anlo24

Tack tjejer för ert fantastiska stöd. Känns super att ha så många vänner på FL.

Min sambo sansade sig lite igår. han trodde att jag skulle till Uppsala för nån typ av beh eller nått och inte VUL. Visar bara på hur bra koll han har på detta...

Möhippan igår var mkt trevlig. Men tyvärr låg detta som ett litet moln i bakhuvudet.

Nu till den glada nyheten. Jag fick utslag på min ÄL sticka {#lang_emotions_smile} efter 18 dagar.
    Men blev lite nervös nu när jag läste Susies inlägg. Kan det vara så att jag fått falskt utslag nu?? Jag använder Clearblues digitala tester. Ringde kliniken imorse och fick tid för FET på sö. Jag har nu druckit vin i två dagar i rad. Har det nån betydelse??
    Det står inget om detta på bipacksedeln.
    Jag har avbokat morgondagens VUL imorgon nu när jag fått utslag.

Djurgårdsrutan: Lycka till idag. Mår du bättre? Är du sjukskriven nu eller orkar du jobba? Vilka vecka är du i nu? Kommer du kunna se ett litet hjärta tror du? {#lang_emotions_smile}

Embla: Jag börjar allt mer inse att detta med IVF inte är helt ofarligt. Men jag känner mig iaf trygg med att CVL inte gör nått som dom tror kan skada oss. Dom chansar nog inte. Mår du bra annars??

Myran: Stort grattis till bra resultat. Antar att du är överlycklig {#lang_emotions_smile} Håller tummarna för att dom överlevt natten {#lang_emotions_heart} Jag ringde o kollade statuset på mina ägg. Kunde inte hålla mig.

Tjorven: jag förstår inte riktigt att man ska testa två ggr om dan. Försöker du att bli gravid spontant denna mnd? Utslaget kommer 24-36 t innan ÄL.

Glad dag {#lang_emotions_flower}

Kram på er

• anlo24

Hej Embla.

Mitt hjärta blöder för din skull. Så oerhört trist. Sänder en jättekram till dig. {#lang_emotions_heart}

• anlo24

Nu är jag äntligen ruvare igen. Fick tillbaka ett 4 celligt ägg idag. Den hade klarat upptingen bra. Har ett ägg kvar vilket känns skönt. Fick TD om 14 dgr redan. Är det vad ni också fått efter FET? Har en känsla av att detta kommer att bli långsamma dagar....

Välkommen vaffödådå!

Kram till er alla i vårsolen.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen