Vi på CvL fortsättningen
Miramis: Vad har du haft för doser när du sprutat?
Miramis: Vad har du haft för doser när du sprutat?
Miramis: Om du är svårstimulerad dvs högdos och få äggblåsor så antar jag att det är det som läkarna bland annat tagit med i slutsatsen angående flera IVF. Vad visar de prover som du fått ta innan ni gjorde IVF?
När du har ätit pergotime har du fått lämna progesteronprov efter förväntad ÄL? Hur många pergokurer har du ätit?
miramis: utslag på ÄL-sticka är tyvärr inte en garanti för ägglossning. Sen är det ju äggkvalitén som spelar roll och den ser man ju inte förrän man gör IVF. Nu kommer CvL göra provtagningar på dig men mitt tips är att du surfar runt lite på trådar som berör svårstimulerade för att få lite tips och råd inför besöket.
Själv är jag lättstimulerad men har PCO så jag ägglossar inte spontant alltid och tyvärr är jag ofrivilligt barnlös sen 5,5 år men jag funderar på att gå vidare mot ÄD.
miramis: jag får inte ställa mig i kö (tror jag) förrän mina nästa två IVF:er är klara. har redan kollat på Avaklinikens hemsida i Finland. Har hört att den ska vara bra. Dyrt men då kan man köra något försök där i väntan på ÄD i Sverige. Sen står vi i adoptionskö oxå.
En seriös läkare gör alltid VUL i samband med pergotime, jag har även fått lämna progprov efter beräknad ÄL.
anlo: Jag har aldrig under mina tre år med behandling berättat något på jobbet. Har sjukskrivit mig eller bara sagt att jag kommer senare när jag ska på VUL-kontroller eller liknande. Jag vill inte att någon ska veta för det är så privat.
Jag förvarar alltid mina puregon i rumstemperatur när jag väl tagit första sprutan.
piken: Har du något VUL inbokat?
Grattis Tiamant
Jag fick min mens för tre veckor sedan efter det avbrutna försöket. Har sedan dess gått och småskvätt så jag har rödbruna flytningar hela tiden. Blir så j-la less!! Jag hoppas få mens nästa vecka men om det här inte slutar så vet jag inte vad som är fel! Blir riktigt less på min kropp!
Har varit på VUL idag för jag småskvätter sen min mens för tre veckor sedan. Slemhinnan var på 2 mm men ingen aktivitet i övrigt. Ska äta provera nu så jag blöder av den slemhinna som finns och sen börja spruta den 1 mars. Känns skönt att få kollat att allt är som det ska och ha en plan och sätta igång med.