• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Susie: Ok att känna som du! Det här är en känslomässig bergodalbana. Jag säger som Embla82 inte kan man få utslag på rd4. Och tyvärr har du värsta veckan framför dig, den andra ruvar veckan.

Embal82: Vad händer med er, är det vul snart?

Håller tummarna för er ruvare!

• Piken

Embla82: Jo, nu är det er tur, så se fram mot de 10 veckorna{#lang_emotions_smile}
    Vi for till vul i fredags, förra veckan, och fick se ett litet liv där inne som hade fullt upp att "hytta" med den lilla armstump som livet hade {#lang_emotions_laughing} Helt sjukt overkligt, och en enorm rädsla för det ena och det andra. Allt verkade se bra ut, och försöker lita på det, ett tag iaf.

• Piken

Embla82: Jo, bara en, och vi är glada för det. Vi har hunnit göra 3 ET och 3 FET. Det verkar vara en svår verkstad det här.
    Nu sitter vi och funderar över nupp eller kubb, svåra beslut, skrivit till cvl för rådgivning.
    Jag håller tummarna för att vul går bra idag!

• Piken

Grattis Embla82, ruvare snart då! Det är ok att tänka att det kan gå bra trots flera försök, även om jag inte är i hamn ännu.

Susie: Plussade för ca ett år sedan, men den for ut. Men det gjorde att jag "nollställs" på cvl när det gäller möjlighet till lyckade försök, dvs alla misslyckade innan det räknas inte in på samma sätt. Sedan gick det inte så bra i höstas, men det fanns ju en orsak till det. Så jag tror inte att det är så ovanligt med flera försök, framför allt inte om man lyckats plussa därimellan, så fortsätter man.
    Men visst har vi tvekat massor och undrat om det är någon ide.

Tack för alla gratulationer och tankar kring nupp och kub!

• Piken

tjenarehejsan: Kram! Inte alls rolig läsning....
    Det låter som ett klokt beslut att om ni köper 3-pack köra på tre ET på raken och sedan FET med det ni fått till frysen. När vi frågat om olika chanserna mellan ET och FET har cvl sagt att det är som oftast äggets kvalitet och att det inte är några fel i det befruktade ägget som är avgörande. Om allt ok så ska man alltså ha i princip samma möjlighet, och när vi har misslyckats så har man sagt att det var något fel, därför har kroppen stött ut ägget....Har inte en aning om detta stämmer, men har heller inte hört eller läst något annat.

Susie: Jo, nog hade vi toppkvalite på våra ägg, inte första gången, men när vi gick över till menopur så har det varit toppen kvalite. 

• Piken

Embla83: Usch så tråkigt att höra! Blir ledsen för er skull. Kram.
    Ovanligt att två inte klarar det, eller? Vet du var de hade för poäng innan de frös ner? Vår första ivf, gick ju sådär, fick ju bara 2 ägg, 1 till mig och 1 till frysen och de hade inte fullpoäng och klarade heller inte upptiningen när det väl var dax. Tror det var en åtta.

Susie: Ja, det är en svår verkstad det här med ivf. Det går upp och det går ner och därimellan har man ångest (ruvarångest).  Jag vet inte om jag är rutinerad, efter 3 ET och 3 FET, men det känns som det iaf känslomässigt. Jag vet dock inte vad som gjorde mig gravid, trodde nämligen att det inte gick, då jag aldrig varit det i hela mitt liv, trots både försök och oförsiktighet. Min läkare sa, att det måste vara det perfekta ägget och den perfekta spermien som möts under de perfekta förhållandena, då har man god chans att lyckas, och detta kunde man förstås inte påverka. Vår första ivf fick mig nog att gå ner mig ordentligt efter misslyckandet, jag trodde i min enfald att nu fick vi "medicin" för detta barnlöshetsproblemet och att det då skulle lyckas på en gång. Tji fick jag, det var tungt, men vi körde på, mest med tanke på min ålder, så tänkte vi det är bara att köra på våra försök och sedan ta ställning till hur vi ska gå vidare.

• Piken

Suza: De måste helt enkelt klara tiningen! Håller tummarna för det.

Embla82: Inte vågar jag hoppa, livet kan ju fara ut{#lang_emotions_wink} Det är bra med mig, ska på inskrivning imorgon, har hundra frågor om nubb och kub. Annars är det just det som oroar och att jag vill förbi vecka 12, den magiska gränsen, även om inget är säkert på den sidan.
    Hur gör ni nu, hade du en behandling kvar?

DjurgårdsRutan: KNIIIP, fast jag vet att det inte hjälper! Antar att du är inne i den värsta ruvarperioden med tillhörande ångest och nerver. Kram till dig, stå ut.

Cookie27: Hur gick det igår?

• Piken

Tjenarehejsan: Besvärligt med tuffa tvister där barn är iblandade. Det verkar ju iaf att det vänt för dig i livet, nytt förhållande och försök till barn. Det är ingen lätt verkstad det här, har vi flera fått erfara, det tar tid och man far mellan hopp och förtvivlan. Det låter bra med att du börjar må bättre och att kroppen tar hand om blodet som farit iväg till buken. Hade själv buken fylld med vätska och lite blod efter min infektion och det var inte trevligt. 

Anlo: Räknar man inte bara vanligt? dvs sista mensens första dag, som dag 1? Fast det beror väl förstås om man har en normal mens.....Hoppas, hoppas ni hittar er kisse! Jag har själv två och känner som du, det är våra bebisar och hjärtat mitt skulle slitas itu om de försvann.

Embla82: Hur går det med sprayandet? Skönt att komma igång direkt med behandling, man kan liksom koncentrera sig på något.

• Piken

Cookie27: Jaha då är det bara att köra på, jätte kul och jag hoppas att det går bra.

Jessie80: Oh, vilken bra skörd! Grattis! Trodde heller inte att cvl gjorde långtidsodling...Antar att du gjort ivf tidigare, hur har det gått för er då? (du har säkert skrivit det på tråden men jag kommer inte ihåg...)

Embla82: Du är vår kunskapsbank! Hur skulle vi klara oss utan dig?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen