Embla83: Usch så tråkigt att höra! Blir ledsen för er skull. Kram.
Ovanligt att två inte klarar det, eller? Vet du var de hade för poäng innan de frös ner? Vår första ivf, gick ju sådär, fick ju bara 2 ägg, 1 till mig och 1 till frysen och de hade inte fullpoäng och klarade heller inte upptiningen när det väl var dax. Tror det var en åtta.
Susie: Ja, det är en svår verkstad det här med ivf. Det går upp och det går ner och därimellan har man ångest (ruvarångest). Jag vet inte om jag är rutinerad, efter 3 ET och 3 FET, men det känns som det iaf känslomässigt. Jag vet dock inte vad som gjorde mig gravid, trodde nämligen att det inte gick, då jag aldrig varit det i hela mitt liv, trots både försök och oförsiktighet. Min läkare sa, att det måste vara det perfekta ägget och den perfekta spermien som möts under de perfekta förhållandena, då har man god chans att lyckas, och detta kunde man förstås inte påverka. Vår första ivf fick mig nog att gå ner mig ordentligt efter misslyckandet, jag trodde i min enfald att nu fick vi "medicin" för detta barnlöshetsproblemet och att det då skulle lyckas på en gång. Tji fick jag, det var tungt, men vi körde på, mest med tanke på min ålder, så tänkte vi det är bara att köra på våra försök och sedan ta ställning till hur vi ska gå vidare.