• Susie

Vi på CvL fortsättningen

Hej allihopa!

Curlyred Välkommen! Lycka till med allt nu!

Anlo, Hej! Har förskt haft koll på dig ett tag även om jag inte vart superaktiv
    Vilket helvete att ÄL inte kom, va tråkigt! Jag hade defenitivt kört på färskt innan sommaruppehållet! Jag  känner av samma stress som dig och är livrädd för det där somaruppehållet Vill inte vänta längre och tiden bara går och går.....Dock börjar jag spraya (långa metoden) nu den 30e och har planerad ÄP V18 i början av Maj. Tankarna snurrar i huvet hela tiden och hr jag än försöker att tänka på annat tänker jag konstant på om jag inte kunde bli gravid nu. Hade ÄL i söndags/mån och mys i Lördags Men jag vet ju att det händer ju bara inte...det har ju inte hänt på  2år och vå ivfer så varför nu?! Bara ÄL +5 idag men känner inget och det för mej betyder minus redan nu. Jag jämför med min förra graviditet som jag kände av redan direkt efter ÄL.....SUCK! Ja ja, jag hoppas innerligt att det ska ta sig för både dej och meji nästa vända!
    Kram!

• Susie

Cookie GRATTIS!!!!!!!{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_gravid} Åhhh va härligt! Vilket försök var det nu igen?
    Jag tror att när man väl blir gravid så känner de flesta det på sig och alla de där dova symtomen blir tydliga på ett annat sätt! Vilken lycka! Snälla berätta, hur känner du???? Hur berättade du för sambon?!
    Gud så glad jag blir för er!
    KRAM!

Embla, Va härligt att du är igång! Nu är det inte långt kvar till Vul då?!

Myran Hej!!! Jag hoppas verkligen att Menopur ska ge dig större chanser som så många skriver så verkar det ju mera effektivt! Har inte haft det själv dock men svarat bra på gonal-F. Välkommen hit!

Suza, Hur har det gått? Hoppas så att du kunde få ett fint plus nu!

Själv väntar jag på BIM eftersom vi naturligt fick till lite mys lagom vid ÄL men allt är som det brukar vara e vecka innan mens och har tyvärr den här månaden åkt på världens jobbigaste PMS! Är det nån som vet om PMS blir starkare av starkare ÄL? Jag hade extremt tydlig och stark ÄL den här gången nämligen..... hmmm! Hatar allt det här analyserandet. Det positiva är väl att mensen inte kommer att komma till helgen eftersom jag börjar spraya på onsdag Ska spraya en extra vecka för att det inte fanns tid i V 17 för ÄP så det blir intressant. Hoppas det kommer funka lika bra som förra gången fast bättre då
    Ang. akupunktur så gick jag hos en väldigt duktig akupunktör/homiatriker som jobbade hårt på min kropp med både massage, knäckte kotor, gav akupunktur 2000, mjukade upp alla ligament och tog bort blockeringar.....men det blev ju ingen graviditet då heller. Jag försöker förlita mig på CVL's förklaring till att allt beror på embryot, annars blir jag knäpp!
    Kramar på er allihopa!
    Ps. jag har beställt ett 20pack gravtest nu HA HA HA!

• Susie

Cookie, GUD så häftigt!!!! Tänk om det är ert naturliga försök som gjorde det och att det andra också tagit! Gud, tänk om det blir tvillingar! När blir det VUL nu då?

Dina symtom du berättade om, det verkar inte så tydliga för mig som har lite stick, hugg och mol, svettningar, yrsel, trötthet och en massa annat var och varannan månad. Men jag antar att de inte var som de brukar (symtomen) helt enkelt?

Med min dotter hade jag väldigt tydliga symtom som jag såklart väntat på att känna igen under de här två åren....men icke En gång under 2008 hade jag exakt den känslan men testade bara minus.......

• Susie

Anlo, HAr ni bestämt er för ett färsk och fått tid?
    Jag ringde min läkare förra veckan för att kolla så att det verkligen inte fanns nån tid i V 17 men nu var de framme i V21 har jag för mej att han sa, så skynda att boka! Hur ser planen ut?
    Kram

• Susie

Hej tjejer!

Embla82, Nämen tjejen! Va tråkigt och va lessen jag blir för dig! Vad menar du att sprayen "pajjat" tillväxten???? Kan den göra så att äggen inte växer till för att det avstannar? Förlåt att jag har så många frågor men vet ju inte heller om vi har samma metod (långa eller korta osv?) Jag vet inte ens vad Puregon eller menopur är för något, är det spray eller sprutor? Jag har bara suprecur spray och Gonal sprutor. Vad sa läkaren och hur kan det ha blivit så? Att man sprayar för tidigt?
    Gud, jag hoppas att det ordnar sig för dig SNABBT så att ni snart är på G igen!
    KRAM!

Anlo, perfekt!!! Vad härligt att du fick tid till färsk innan sommaren och att erat FET blir av innan. Tar du ÄL test nu då eller vart är du i perioden?

Själv har jag som sagt beställt ett 20pack gravtest för första gången. FETT minus idag ÄL+8-9.....som jag såklart misstänkt. Testar mest för att vara på den säkra sidan eftersom jag börjar med spray imorrn...ursch, vecka 18 känns lååångt bort!

Kramar till er alla kämpande tjejer!

• Susie

Tjorven STORT GRATTIS till ert givande besök!!!! Det lönar sig att vara enveten!!!{#lang_emotions_smile} Jag förstog inte riktigt vad "landstinget" innebär dock. Menar du att ni sökt er till ett sjukhus (landstinget) där nästa IVF ska utföras eller att deras stöd och rekommendation kommer förändra er situation för nästa IVF på Cvl?
    Att ni även får göra kromosom analys är ju en total lättnad kan jag tänka mig!
    Blir så glad när jag läser allt det du skrev! Kram på dig!

• Susie

Anlo, OK då förstår jag!
    Min ÄL brukar ligga på tiiidigast dag 13 men oftast dag 15, men den här månaden kom den dag 12 redan (kände av den tydligt) så det är nog smart att kolla fr dag 10. Jag använde CB's digitala när vi gjorde FET och det var ju klockrent, att slippa tyda om sträcket är exakt lika starkt eller svagare än kontrollstrecket osv fy!
    Va spännande! Så insättning kanske nästa tisdag eller liknande? Hoppas den kommer nu närmsta dagarna då!
    Kram!

• Susie

Anlo,

Hej tjejen!

Åh fy så frustrerande!!!! Vänta på ÄL i ett sånt här läge är ju inte så himla kul. Jag hoppas för allting att den behagar infinna sig snarast!
    Jag blir också sur på din karl! Va fasiken!?! Jag vet precis hur du känner........ Jag har försökt leva bra men ändå som vanligt och vart återhållsam men ibland har man ju verkligen varit bjuden på nåt och då har det slinikit ner nåt glas vin under IVF för mig med....VI har ju försökt allt, så det sista man behöver är ju att "ställa om sig" till ett onormalt leverne och just i den här sitsen så är det väl inte så konstigt om du vill ta nånting att dricka osv....
    Det ENDA som jag vill säga som jag inte visste men som jag insåg vid nåt tillfälle då jag använde ÄL test ( vet dock inte om det bara gäller ett visst märke), var att det gav FULLT UTSLAG när jag hade druckit kvällen innan....fast jag inte alls hade ÄL då, den kom några dagar senare som beräknat. (på det testet stog det att alkohol kan påverka svaret). Så det är väl kanske det enda du borde tänka på.....säg att det ger utslag imorrnbitti.......Hur resonerar man då och då är det ju kört för ditt embryo om ÄL inte är då tex. Ville alla fall nämna det här på en gång så att du inte hamnar i nån jobbig sits sen.
    Kramar till dig och hoppas nu ÄL kommer snart och att du får en superkul möhippa!

• Susie

Hej Hej tjejer!

Vaffödådå Hej! Jag går också hos P.T och har gjort ett Ivf och ett FET och håller nu på med andra IVF (färsk).
    Jag vet faktiskt inte vad som är det avgörande men vi har fått börja med den långa metoden. Jag tror oftast man börjar med den alla fall....
    Välkommen hit förresten!

Anlo, igen, GRATTIS till den härligt hysteriska tiden!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen