• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Jayt skrev 2013-09-09 08:10:59 följande:
    Ja jag har ju läst om det förut men sköterskan frågade om vi ville att dom skulle ringa oavsett och det ville vi. Men hade dom så mycket att göra igår prioriterade dom säkert inte att ringa oss.
    Tack så mycket! Känns faktiskt väldigt häftigt att det snart kommer ligga ett embryo där inne.
    Lycka till idag!
  • anlo24
    Jayt skrev 2013-09-09 16:44:19 följande:
    Nu ligger det ett sex celligt embry i min mage :)
    Stort grattis. Det är en speciell känsla. Nu ska vi ruva ihop mot ett pluss!!
  • anlo24
    Piken skrev 2013-09-10 17:03:11 följande:
    Skumt det här, men har redan mensvärk och fick pyttelite ljusrosa idag, ruvardag 3 liksom, känns att det är för tidigt för mens. Hur mår du Anlo? Ja snart är du med pemberly :)

Jag fick lite molvärk igår kväll och småhugg i äggstockarna. Ikväll kom rejäl molvärk igen. Och det är innan vagg. När man tagit dom så tycker jag att det brukar kännas lite i magen efteråt en stund. Jag är på RD 4 och mitt ägg är 6 dgr så för min del borde den göra sig redo för att fästa. Så vi hoppas att det är ett tecken! Kram
  • anlo24
    Pemberly skrev 2013-09-10 18:57:09 följande:
    På läkarbesöket idag fick jag klartecken att göra FET denna cykel. Jag är på dag 4 idag och ska börja äta pergotime imorgon, så nu börjar det närma sig

Skönt att få ett kvitto på att kroppen har läkt bra!
  • anlo24
    Cahela skrev 2013-09-10 21:09:54 följande:
    Pemberly: hoppas det går vägen nu!! Själv har jag börjat med järntabletter idag, magsmärtan kom direkt. Ska prova varannan dag denna gång, alltså jag är så tacksam för att jag är gravid men tänk om det kunde få vara lätt som en plätt. Vi kämpare är väl värda det?:)

Ja jag tyckte det också sist men den ena krämpan efter den andra avlöste varandra och hux flux var det inte så kul att vara gravid. Det man längtat så till. Men vi vet att det är värt det i slutändan Har du provat Blutsaft? Funderar på om jag ska prova det nästa gång istället. Kram
  • anlo24

Jag kan knappt tro det är sant men jag har fått 4 blastocyster till frysen Trodde knappt att det var sant när jag fick brevet idag. Har nästan inte tagit in det än... Så härligt att veta om detta misslyckas så kan vi göra ett FET nästa gång.

• anlo24
    Piken skrev 2013-09-12 12:25:12 följande:
    Grattis Anlo!!!! Vilket superläge och så skönt att kunna slappna av lite iaf. Fast nu ska ni ju inte använda dem till förrän til. Barn nummer tre! (Eller kanske fyra) ;) Själv är jag på ruvardag 5, helt sjukt nojjig! Haft sådana stickningar, hugg och ilningar i två dagar, bättre idag. Inga andra symptom tex spänningar i brösten, som jag brukar ha :( Arbetar hemifrån för att inte stressa så mycket, men nästa vecka är det full fart på jobbet. Och hur mår du Anlo? Kommer du att testa innan td?

Ja är det inte komiskt att jag får så många till frysen 3 ggr gillt. För det var ju nu jag ska plussa och behöver inga till frysen... Hihi. Jag har inte heller nga som helst känningar i brösten. Vilket jag inte tolkar som pos. Med Arvid kunde jag knappt ha tröja på mig. Får lite ont i magen på kvällarna men nu mer magkramper än molvärk. Så ganska symtomfattig tycker jag. RD 6 idag. Jag kommer testa nästa fre. Det blir två dagar innan. Jobbar nämligen hela helgen. Men dom senaste ggr har jag fått mens ganska tidigt så har inte gått till TD. Hur ska du göra? Har dina rosa flytningar försvunnit? Stor kram
  • anlo24

Piken. Jag har väldigt svårt att sova på natten. Inatt var jag vaken mellan 02-04.30.. Vet inte om det beror på Prednisolon el något annat.?Tar ändå tbl på morgonen. Men har aldrig ätit kortison förut. Är det något du känner igen?

• anlo24
    Piken skrev 2013-09-12 20:09:44 följande:
    Ja, sover oxå illa, eller är vaken mer eller mindre efter ett på natten. Tror det är prednisolonet, dr sa att ta den på morgonen. Hur länge ska du ta prednisolon? Föra gången skulle jag ta till td, denna gången bara i sju dagar, hm. Inget blodblandat sedan den dagen, så skönt, kan ha varit efter insättningen, han fick hålla på ett tag innan han fick kateter för införingen på plats (mer än vanligt). Jag ska oxå testa på fredag (nästa vecka)! Har testdag då. Ska inte testa innan, men lär säkert veta innan. Tar oxå progesteron till kvällen, är inte det ovanlig ordination? Man brukar väl alltid få ordination morgon och kväll. Och så har jag förstås fragminet, blå om magen redan efter fem stick, men vad för man inte för en graviditet och ett till barn :) Vi hoppas än eller hur, kram

Intressant. Då beror det nog på Prednisolonet. Jag kan sova dåligt vissa nätter men inte så här o 3 nätter på rad. Jag ska ta den till TD. Tar också Progresteron morgon och kväll till TD. Kan det bero att du har lite annat upplägg med Fragmin o fått en blastocyst som gör att du fått Progresteron en gång om dagen. Förstår inte heller det upplägget annars. Fick du ingen förklaring? Nä nu kör vi hela vägen mot pluss!!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen